וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נרכש הרכב העתיק בישראל

יואל זהר

26.3.2008 / 9:32

איציק קובל מחולון רכש את המכונית העתיקה ביותר על כבישי ישראל- דודג' מודל 1921. מעריך את שווי הרכב בעשרות אלפי שקלים

המכונית העתיקה ביותר על כבישי ישראל היא דודג' מודל 1921 - אשר שהתה במשך 87 שנותיה בארה"ב, ורק לפני חודשיים הגיעה לישראל. "תמיד חלמתי על מכונית כזו, כמו מהסרטים", אמר איציק קובל מחולון, חשמלאי במקצועו ובעליה של המכונית המיוחדת, שקנה אותה באוקטובר. קובל הוא אספן רכב ותיק, שמחזיק לנד רובר מודל 1951 ובוולוו אספנות.

"לא התכוונתי לקנות את המכונית הזו או לקנות מכונית בכלל", הוא סיפר. כמו אספנים רבים, נסע קובל לחזות ביריד המכוניות העתיקות המתקיים מדי שנה בעיר קרלייל שבפנסילובניה, שם ראה את המכונית. "בערב חזרתי למלון", אמר, "כל הזמן חשבתי עליה ולא יכולתי להירדם". למחרת חזר קובל ליריד ורכש את המכונית מאדם מבוגר, שסיפר כי לפני שרכש אותה שהתה כ-60 שנה בתוך מחסן סגור. המכונית הובלה לניו ג'רזי, ומשם עשתה את דרכה הארוכה בים לנמל חיפה - תמורת דמי הובלה של 1,500 דולר.

בסך הכל לא מדובר ברכישה יקרה, הדגיש קובל: העלות, כולל מכס והובלה, לא היתה יותר מכמה עשרות אלפי שקלים. "מכונית כזו לאחר שיפוץ יסודי נמכרה באתר eBay ב-47 אלף דולר", הוא אמר, "אבל מה שאני אוהב בה זו דווקא האותנטיות. לא משנה שהיא לא נראית משהו, שאין לה צבע מבריק או ניקלים נוצצים. אפילו לא ידעתי שהיא תהיה המכונית העתיקה ביותר על כבישי ישראל. היופי הוא שכל החלקים קיימים בשלמותם והכל מקורי כמו שהיתה כשעלתה לכביש".

חישוקי הגלגלים עשויים מעץ, ומגן דוד, הסמל המקורי של חברת האחים דודג', מזדקר מהגריל הגבוה במרכזו. אפילו הצבע הוא עדיין הצבע בו נצבעה כשעלתה לראשונה לכביש. "זה לא כיף לנסוע באוטו, הכל פרימיטיבי וראשוני", סיפר קובל. "אבל הנסיעה היא חוויה אותנטית ששווה הכל, והכי חשוב זה שהאוטו נוסע".
הוא הוסיף כי "כל מה שנדרשתי לעשות הוא להוסיף קצת שמן מנוע, לשטוף אותה והיא היתה מוכנה לנסיעה. המכונית אף עברה ללא בעיות את מבחני מכון הרישוי לקבלת אישור כשירות לתנועה על הכביש".

ביום שישי, 28.3, תיערך קבלת פנים חגיגית למכונית במסגרת המפגש השבועי של "מועדון החמש", מועדון הרכב הקלאסי והאספנות בישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully