וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנוע מימן חדש לב.מ.וו

ירון אדרי

1.4.2008 / 17:15

מנוע המימן של סדרה 7 זוכה לפריצת דרך. ה'מונו-פיול' מסוגל לעבוד על מימן בלבד שזיהומו אפסי

יצרנית המכוניות ב.מ.וו מאמינה מאוד כי מנועי המימן יניעו את מכוניות העתיד. על כן, משקיעה החברה כבר 25 שנים בפיתוח טכנולוגיות מימניות וכעת היא מגיעה לפריצת דרך חדשה. לפני כשנתיים הציגה ב.מ.וו את סדרה 7 בעלת מנוע הבעירה הפנימית הניזון מתערובת של מימן ובנזין. כעת, חושפת ב.מ.וו את המנוע החדש, 'מונו-פיול', הניזון ממימן בלבד.

היתרון הגדול במנוע מימן נמצא בקצה מערכת הפליטה, שם תוצר הלוואי הזיהומי של תהליך הבעירה הוא אפסי. אלא שהמנוע הקודם עדיין צרך כמות מסויימת של דלק אשר יצרה זיהום, אם כי נמוך מאוד. כעת, בעקבות הוויתור על הדלק, מנוע ה-V12 מניב ביצועים עדיפים בתמורה לצריכה מופחתת, כמות CO2 השווה ל-0 ומזהמים נוספים שכמותם קרובה ל-0.

אמונתה של ב.מ.וו במנוע המימן נובעת ממספר סיבות. ראשית, הזיהום המינימלי הישיר והעקיף כשגם תהליכי ייצור המימן יכולים להיות ממשאבים טבעיים כמו אנרגיה סולארית, רוח וכדומה. בנוסף, גם בתום חייו של המנוע ניתן למחזר את חלקיו שלא כמו בסוללות מנועים חשמליים אשר יוצרות זיהום נוסף. ב.מ.וו מציינים גם את העובדה כי בניגוד למנועי חשמל, כאן לא צריכים לרשת את מערכת הכבישים בנקודות טעינה.

כמו קודמו, גם מנוע זה ילווה את סדרה 7 ולא כאב טיפוס אלא כרכב הדגמה לאופן בו ניתן להפחית למינימום את הפליטה והזיהום. כיום נעות על כבישי העולם כ-100 מכוניות מסדרה 7 המימנית אותן מעבירה ב.מ.וו בין סלבריטאים כמו שחקני הקולנוע אדוארד נורטון, האלי בארי, הזוג בראד פיט ואנג'לינה ג'ולי וקמרון דיאז שאף הגיעה עם המכונית הירוקה לטקס האוסקר. כך, מקווים בב.מ.וו לקדם את נושא הטכנולוגיות העתידיות שיעזרו לשמור על הסביבה טוב יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully