וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ה-M3 מקבלת עוד קצת

ירון אדרי

15.4.2008 / 11:11

הרבה מאוד כוחות סוס מפיק מנוע ה-V8 של ה-M3 קופה. על סדנת המאן זה כמובן לא עושה שום רושם

מנוע ה-V8 של ה-M3, הוא ללא ספק אחד המתקדמים ביותר כיום מבחינה טכנולוגית. זה מפיק 420 כוחות סוס מבלי לעשות שימוש בכל אמצעי נשימה חיצוני כמו טורבו או מגדש 'על'. על סדנת המאן זה לא עושה רושם ולדעתם ניתן להפיק מהמנוע הזה עוד קצת. הלכו המהנדסים וחיפשו, והנה התוצאה.

שתי חבילות שיפורי מנוע מציעה המאן למי שה-M3 לא מספיק חריפה בשבילו. אמנם לא מדובר בשיפורים מרחיקי לכת, אך בסדנה מדברים על שיפור גדול בגמישות המנוע ועוד כמה עשרות קמ"שים למשתמשי האוטובהאן. המסתפקים במועט יכולים לבחור בגרסת '20+', לה 440 כ"ס ו-43.3 קג"מ (תוספת של 2.5 קג"מ), איתה יוכלו להאיץ ל-300 קמ"ש. מי שרוצה עוד, לרשותו עומדת גרסת '35+', שם ההספק הוא 455 כ"ס והמומנט 45.7 קג"מ. כאן עומדת המהירות המרבית על 320 קמ"ש. על אפס למאה לא מדברים.

חבילת השיפורים לא עוצרת כמובן בתא המנוע ושלל אלמנטים אווירודינמיים מצטרפים גם הם לחגיגה. פגוש קדמי, חצאיות צד, כנף אחורית ופגוש אחורי בגיבוי דיפיוזר, דואגים לזרימת אוויר אופטימלית שתפחית את ההתנגדות ותגביר את ההצמדה ככל שהמהירות עולה.

כמו המנוע, גם סעיף המתלים כולל שתי אופציות שונות לשיפור המגע עם האספלט. הראשונה כוללת קיט המנמיך את הקופה ב-25 מ"מ מלפנים ו-15 מאחורה והשנייה כוללת קויילאוברים מתכווננים עם הנמכה של עד 40 מ"מ ו-4 מצבי שיכוך בולם לבחירה. מכיוון הגלגלים, חישוקי סגסוגת בעיטור פלדת אל-חלד מוצעים באופציה של 19 או 20 אינטש וצמיגים דביקים ונמוכי חתך מבית הנקוק מומלצים כמובן.

ולסיכום, מה הבחירה שלנו? אנחנו דוגלים במשפט העתיק - "כל המרבה בסוסים, הרי זה משובח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully