וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לשטח נולד? תלוי את מי שואלים

ירון אדרי

18.4.2008 / 12:01

הלנד קרוזר V8 הוא חיית שטח אכזרית? תראו מה קורה כשסדנת שיפורים מחזקת את הקשר שלו דווקא לכביש

בשנים האחרונות, חלה נסיגה של ממש בקטגוריות רכבי השטח. נכון, אמנם ההיצע הרבה יותר גדול היום וניתן לרכוש רכב כפול הנעה גדוש באלקטרוניקה בכל גודל שנרצה, אך מעטים הם אלה שיאפשרו לתקל יותר משביל עפר מזדמן. לא כזה הוא הלנד קרוזר V8 של טויוטה, שב-DNA שלו ניתן למצוא יכולת שטח גבוהה מאוד.

אלא שבהתאם לקיצוניות אליה התרגלנו מסדנאות הרכב, 'דלתה 4X4' מחזקת את הקשר של חיית השטח דווקא עם הכביש. חודש לאחר שהושק בגרמניה, מקבל ה-V8 שלל איבזורים נלווים הכוללים בעיקר פלדת אל חלד מעוצבת בעבודת יד. כפי שעינכם רואות, המתכת הנוצצת מציצה מכל פינה ורק מגבירה את תשומת הלב שמושכת המכונית שגם ככה נראית גדולה ומרשימה. כאן אנו חייבים לכחכך בגרוננו ולא רק בגלל התוצאה שזה בעיקר עניין של טעם אישי, אלא בגלל הפגיעה הגדולה של אבזור שכזה בתחום הבטיחות. גם העובדה כי התוספת בנוייה בהתאם לתקן האירופי להגנה על הולכי רגל, לא משכנעת.

מנוע הדיזל של הלנד קרוזר עבר גם הוא שינויים קלים וכאן אנחנו לא מתלוננים. מלאי הסוסים צמח מ-286 ל-318 כ"ס וכבר ב-1,600 סל"ד מתקבלים 80 הקג"מים המרביים. 7.8 שניות בלבד הוא הזמן הדרוש לכמעט 3 הטונות להגיע ל-100 ו-218 קמ"ש היא המהירות המרבית. בממוצע, יזללו 8 הבוכנות ליטר סולר לכל 9.8 ק"מ וישחררו לאוויר 270 גק"מ של CO2. קאליפר 6 בוכנות, דיסק מחורר בקוטר 396 מ"מ וצינורות בלימה מסוככים, ישנעו את המכונית גם לעצור כשצריך.

אז אמרנו שמלאי רכבי השטח האמיתיים אינו גדול, והנה מורידה דלתה גם את הלנד קרוזר מהרשימה. עם חישוקי סגסוגת בקוטר 23 אינטש וצמיגים במידה 305/40, סביר כי זה יישאר רק על הכביש. וכשכל הסיפור עולה הכל קצת יותר מ-22 אלף יורו, לא עדיף להשקיע באבזור מסוג אחר?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully