וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירוק בגיהנום הירוק

ירון אדרי

28.4.2008 / 17:47

יצרנית מכוניות ה'על' הגרמנית גומפרט, תנסה לנצח את מירוץ 24 השעות של נורבורגרינג. הנשק הסודי – מנוע היברידי

אחרי הצלחתם של מנועי הדיזל לנצח מירוצים, כנראה שהאלופים הבאים נמצאים בצד ההיברידי של ההנעה. אל מירוץ 24 השעות של נורבורגרינג שייערך בסוף החודש הבא, תשלח יצרנית מכונית ה'על' הגרמנית גומפרט את האפולו שלה, אך זאת תזכה לשינוי קטן ביחידת הכוח.

ניפחו של מנוע ה-V8 בי-טורבו של האפולו שמקורו באודי, הוקטן מ-4.2 ל-3.3 ליטר וכפועל יוצא מכך, הספקו כעת נמוך יותר ועומד על 630 כוחות סוס. אלא שאת הסוסים הנעדרים תשלים יחידה חשמלית אשר מפיקה 136 כ"ס בתמורה לאנרגית הבלימה שיאגרו המצברים. פרט להצהרה הירוקה, תחסוך היחידה ההיברידית בדלק ומכאן שהאפולו תבקר פחות פעמים בפיטס.

בכדי לנצח מכוניות כמו פורשה 911 GT3, דודג' וייפר, למבורגיני גייארדו, שברולו קורבט ואחרות, יעמדו לעזרתה של גומפרט נהג הפורמולה 1 לשעבר היינץ הרולד פרנצן ודירק מולר שכבר ניצח את המירוץ בעבר. עבור פרנצן יהיה זה אימון כושר חשוב מאוד לקראת מירוץ 24 השעות של לה מאן שייערך בחודש יוני, שם הוא ינהג במדי אסטון מרטין.

רשימת המתחרים ארוכה

בינתיים, הודיעה גם פולקסווגן כי תתייצב למירוץ 24 השעות של נורבורגרינג, כשאת הגולף של השנה שעברה יחליפו 3 מכוניות השירוקו שיקבלו מנוע 2.0 ליטר TFSI ולו 300 כ"ס. קרלוס סיינז, אלוף העולם במירוצי ראלי לשעבר וכיום נהג קבוצת הדקאר של פולקסווגן, יהיה אחד מנהגי הקבוצה. עוד מתחרה היא הלקסוס LF-A קופה עליה סיפרנו לכם בשבוע שעבר.

למרות הרשימה המכובדת, המועמדות העיקריות לניצחון הן צמד לוגמות הסולר אודי R10 ופיג'ו 908. בין שתי היצרניות עומדת יריבות גדולה וחובת ההוכחה כרגע היא על אודי, לאחר שסיימה שנייה לפיג'ו במירוץ 1,000 הק"מ של מונזה שנערך אמש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully