וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קפיצה קטנה לחו"ל

4.5.2008 / 15:49

עוד קיץ מגיע ושוב אנו פוגשים את ליין הכלים הימיים של סידו, הפעם, אל קולקציית 2008 מצטרף האופנוע החזק בעולם

יח"צ - חד פעמי

צילום וידאו: זוהר ראובני
עריכה: בת גולן
מגיש: קובי ליאני

אירועי המים, המהירות והאדרנלין של סידו כבר הפכו למסורת בפתיחת עונת השפריצים. כבכל שנה, גם הפעם הוזמנו לאירוע השקת כלי השייט החדשים של סידו לעונה הקרובה, רק שהפעם, אל המבחר הגדול של אופנועי הים, מצטרף הדובדבן שבקצפת – דגם ה-255X בגרסת 2 או 3 מושבים.

אם השם לא עורר בכם את האסוציאציות הנכונות, נבהיר שמדובר באופנוע הים החזק ביותר בעולם בייצור סדרתי, נכון לרגע זה. אופנוע זה הגיע כתשובה של סידו להצגת האולטרא 250 על ידי קוואסאקי ונראה שהם עשו שיעורי בית. הסידו החדש, כמו אחיו הוותיקים, שגם אז לא היו חלשים, גם הוא מצויד במנוע שלושה צילינדרים בנפח 1,500 סמ"ק, במגדש על ובמערכת קירור סגורה. אולם, הוא כבר לא מסתפק ב-215 סוסים. לאחר שהוחלפו בו רכיבי המנוע הפנימיים באחרים חזקים יותר ושונתה תוכנת ניהול המנוע, הוא משחרר אל המים לא פחות מ-255 כ"ס.

אוכלים המון מלח

הנתונים המרשמים סקרנו אותנו מאוד, כבר כאשר הוצג האופנוע החדש בעולם במהלך שנת 2007 ולכן גם הציפייה לפגוש בו במציאות. וכעת, לכבוד קיץ 2008, ה-255X עשה עליה כדי להעלות שוב את הרף בקבוצת אופנועי הים. את ההשקה החליט הפעם היבואן לערוך באילת, או מדויק יותר, דרומית ממנה, מחוץ למים הטריטוריאליים של ישראל.

אחרי הפלגה שנמשכה קצת מעל לשעה, היאכטה השליכה עוגן והכלים החדשים הגיעו בדהרה מהחוף היישר אלינו. אולם, תנאי הים לא האירו פנים. כלים אלה מיועדים בעיקר לאגמים או לתנאי שייט ללא גלים גבוהים וזה רחוק ממה שחיכה לנו בעומק מפרץ אילת.

הגלים הגבוהים והקצרים בשילוב עם רוח חזקה, הפכו את הרכיבה על אופנועי הים וסירות הג'ט למלאכה מעייפת של ממש. כל לחיצה קלילה כל המצערת גרמה להמראה מיידית וזו גם הסיבה מדוע לא יכולנו לנצל אפילו מחצית מכוחו של מלך הסוסים וכלל לא להתקרב למהירות המרבית התלת ספרתית לה הוא מסוגל להגיע על מים שקטים.

אולם, למרות ואולי גם בזכות הים הגבוה, הצלחנו להתרשם מהסלחנות המרשימה של שתי הגרסאות, ה-RXP 255X הדו-מושבי ובייחוד ה-RXT 255X התלת מושבי. בניגוד למצופה מכלי חזק כל כך, גילינו כי הוא קל מאוד לשליטה בין הגלים, ההיגוי שלו חד מאוד ופעולת המנוע מאוד ליניארית. רוצים לשייט בנינוחות? אין בעיה. רוצים להשתגע? והוא דרוך ומוכן לכל לחיצה על המצערת.

עם זאת, זהו לא הכלי עליו מומלץ להניח רוכב מתחיל, שכן לחיצה מלאה על המצערת משגרת אותו בפראות קדימה ומאיימת לעקור את הכתפיים ממקומן, בטח כאשר פני המים אינם חלקים. למעשה, כמעט בכל מצב, קשה לאחוז בכידון הערום למשך יותר מ-3 שניות כאשר המצערת פתוחה לרווחה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

שוב מעלים את הרף

דגמי ה-255 כ"ס מצוידים בשוקע חדש שמצליח לחתוך היטב את המים ולהשאיר בידי הרוכב מקסימום שליטה בעת ביצוע תמרונים טכניים. כמו כן, הוא מציע שליטה מלאה על גובה ה'טרים' (חשמלית עם תצוגה בלוח המחוונים), יש לו כידון ספורטיבי בדומה לאופנוע כביש, מושב ספורט וכן שטיחונים למניעת החלקה ברגליים.

המחיר כאמור, לא זול. הגרסה הספורטיבית ביותר המציעה רק שני מושבים תדרוש מכם הוצאה של מעט מעל 88 אלף שקלים ואילו על גרסת השלושה מושבים שמורשית גרירת גולש סקי ואבוב תידרשו לשלם כמעט 90 אלף שקל.

המפגש הקצר (והמעייף) עם דגמי ה-255 כ"ס במפרץ אילת רק פתחה לנו את התיאבון ובקרוב אנו נחזור ונבחן אותו בקרוב בתנאים הולמים יותר. השמועה אומרת שהדגים בכינרת כבר נכנסו לכוננות ספיגה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully