וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הונדה - מפעילים את הבלמים

12.6.2008 / 11:13

הונדה מודיעה על פיתוחה של מערכת בלימה חדשה לאופנועי ספורט שמחלקת את עומסי הבלימה בין הגלגלים עם ABS

חטיבת האופנועים של הונדה ערכה השבוע כנס מומחים בענף הדו גלגלי שעיקרו דיונים בנושא הגברת הבטיחות לרוכבים. ובכנס זה, הודיע הונדה על פיתוחה של מערכת בלימה חדשה ומורכבת לאופנועים אשר אמורה לסייע מאוד לרוכבים בהשגת בלימה מדייקת ובטוחה יותר.

עיקריה של המערכת הם חלוקת עומס הבלימה בין הגלגל הקדמי לאחורי וכן שילובה של מערכת ABS. אם הדבר נשמע לכם מעט מוכר, אל תתפלאו, שכן מערכות מסוג זה קיימות בכלי רכב כבר שנים לא מעטות - מערכות ABS וכן מערכות EBD שמווסתות את עומסי הבלימה בין גלגלי הרכב. האם הדבר אומר כי בעוד שנים מספר גם בקרת היציבות תגיע לאופנועים? יתכן מאוד, אך בואו לא נקדים את המאוחר.

הונדה מסבירה שהכניסה המאוחרת של המערכת אל עולם הדו גלגלי קשורה בעיקר למורכבותה ולמשקלה שלעיתים לא עולים בקנה אחד עם אופי האופנועים וזו הסיבה מדוע מערכות ABS הותקנו בעיקר באופנועי תיור גדולים.

המערכת החדשה משלבת למעשה שתי מערכות מוכרות - מערכת בלימה משולבת, אשר בלחיצה אחת על אחד ממנופי הבלמים (ביד או ברגל) מופעל לחץ על שני הגלגלים יחד, ומערכת ABS אשר בעזרת חישני מהירות ומחשב, מונעים את נעילת הגלגל תחת עומס הבלימה.

מערכת זו מודדת כל העת את עוצמת הלחיצה של הרוכב על מנופי הבלמים ובעזרת סדרה של ווסתים וחישנים ממוחשבים, המערכת יודעת לווסת את עצמת הבלימה בגלגלים ולמנוע את נעילת הגלגלים בכל אחד מהצירים במקרה ויש חשש לכך.

הונדה מסבירים כי המערכת המשולבת החדשה מונעת את צלילת החזית בעת בלימה חזקה וכן מונעת את הסכנה שבנעילת הגלגל האחורי כתוצאה מהפחתת המשקל עליו במהלך הבלימה.

שילובה של מערכת זו התאפשר כעת לאחר שבהונדה הצליחו להפחית ממשקלה משמעותית, כדי שזו לא תגרום להפרעה בדיאטה המתמשכת של אופנועי הספורט. למעשה, הונדה מדגישים כי תוספת המשקל הזעומה של המערכת משפרת במעט את מרכז הכובד של האופנוע, כך שמלבד הבטיחות המשופרת, מקבל הרוכב גם דיבידנד בהתנהגות האופנוע.

הונדה עדיין לא מוסרת פרטים אודות איזה כלי יבחר לקבל את המערכת החדשה, אך סביר להניח כי זו תגיע לייצור סדרתי בשנים הקרובות מאוד באחד מאופנועי הספורט המוכרים.

  • עוד באותו נושא:
  • הונדה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully