וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוד חוזר הניגון

2.7.2008 / 15:51

מכונית המנהלים של יונדאי, עברה מתיחת פנים כללית וקיבלה מנוע 2.0 ליטר שהופכים אותה לרלוונטית מתמיד. יצאנו למבחן

צרכן הרכב הישראלי, הוא מאוד שמרן, זה לא סוד. את המשפחתית שלו הוא מעדיף עם 4 דלתות, עם מנוע 1.6 ליטר ותיבה אוטומטית ואת מכונית המנהלים שלו הוא רוצה עם מנוע 2.0 ליטר, עם כמה שיותר פינוקים ובמינימום מחיר. למרות קיצור הדברים, העדפות אלו מהוות בעצם את רף הכניסה לשוק הישראלי והן הן שתקבענה אם המכונית תימכר באלפיה, או רק ליחידי סגולה.

הדור הנוכחי של הסונטה נמצא בישראל כבר מאז שנת 2005, אך למרות הוותק היחסי בארץ, היא עדיין סובלת מאנונימיות מעיקה. לא בשל מוצאה הקוריאני, ממש לא. כבר עברנו את משוכה זו, אלא משום שמספרי המכירות שלה לא הצליחו להתרומם במשך שלוש השנים. ומדוע? משום שהיא פספסה במעט את דרישות הרף של הצרכן הישראלי – פספסה ב-400 סמ"ק בדיוק, שכן במקום מנוע 2,000 סמ"ק, היא הגיעה לישראל עם מנוע בנפח 2.4 ליטר (או 3.3 ליטר בגרסה הבכירה) ומחיר מעט יקר.

אולם, לאחרונה עברה הסונטה רענון מקיף שנגע בה בכל אזור כמעט ובעיקר הביא עמו את מנוע שני הליטרים שלו היא כה זקוקה. יצאנו למבחן.

עיצוב ותא נוסעים

לעומת דורותיה הקודמים של הסונטה, אשר נראו פושרים או מצועצעים מדי, הדור האחרון בהחלט קולע למטרה מבחינת העיצוב ועוד יותר לאחר מתיחת הפנים. מחד, לא תמצאו בה את הזוויתיות של המאזדה6 או את התוקפנות של האקורד, אבל מאידך כן תמצאו בה עיצוב הרמוני, מעט מבוגר ואמריקני באופיו. המרכב הארוך (480 ס"מ) והרחב (183 ס"מ) מעניק לה נוכחות של מכונית גדולה על הכביש, כאילו הגיעה מקטגוריה בכירה יותר.

את המידות מרגישים גם בתא הנוסעים. בסיס הגלגלים שלה נמתח על פני 273 ס"מ, ובכל מושב עליו מניחים את הישבן מגלים מרחב טוב לכל חלקי הגוף, בייחוד לברכיים. תחושת המרחב מופיעה מייד עם הכניסה לקבינה בזכות רוחבו של תא הנוסעים והעיצוב האלגנטי יותר של הדשבורד.

זה הקודם לפני מתיחת הפנים נראה פשוט ואף מצועצע מדי ביחס לאופייה של הסונטה ואילו הדשבורד החדש הולם אותה בהרבה, עם צבעי החומרים, התאורה הכחולה בלוח המחוונים וכו'. מבחינת עיצוב, עם מעט דמיון אפשר למצוא קרבה אל תאי הנוסעים של מכוניות טויוטה, וגם כאן איכות החומרים טובה, אפילו מאוד ברוב האזורים.

בסעיפי השימושיות, הסונטה משאירה טעם טוב עם תא כפפות יעיל, מחזיקי כוסות בקונסולה שבין המושבים, תא כפול בין המושבים, מערכת שמע איכותית ואפשרות לחיבור מקור שמע חיצוני כמו IPOD. תא המטען עם 462 ליטרים של נפח, מציע המון מקום שימושי וכן פתח הטענה גדול.

בכל הקשור לבטיחות, הסונטה מיישרת קו עם הקבוצה בכך שהיא מציעה כבר ברמת הבסיס 6 כריות אוויר (אפשרות לביטול כרית אוויר מלפנים לשם הושבת מושב תינוק נגד כיוון הנסיעה), מערכת בקרת יציבות, בקרת משיכה ועוד.

מנוע וביצועים

מנוע ה-2.0 ליטר של הסונטה הוא כאמור האביזר החשוב כאן. מנוע זה קיבל בדורו החדש תזמון שסתומים משתנה מלא בראש המנוע ודף הנתונים מדבר על הספק נאה של 164 כ"ס ב-6,200 סל"ד ועל 20.1 קג"מ ב-4,500 סל"ד. נתונים די טובים ביחס לנפחו של המנוע ולשאר המנועים המוצעים בקבוצה.

על הכביש מרגיש המנוע חזק ונמרץ, אך אליו משודכת תיבת הילוכים אוטומטית עם ארבעה הילוכים בלבד, בעוד שלמרבית המתחרות יש תיבות עם חמישה ושישה הילוכים. תיבה זו אמנם מרגישה חלקה והעברות ההילוכים בה נעימות, אך יחסי ההעברה בה ארוכים מאוד ואלו מקשים על המנוע להפיק את המיטב מכוחו.

התוצאה של שילוב מנוע וגיר זה הוא כצפוי, מכונית שמשייטת בחרישיות יחסית, אך גם גמלונית שכזו שכל לחיצה על דוושת הדלק מסתיימת בהורדת הילוך. גם הביצועים סבירים בלבד עם 11.4 שניות מעמידה ל-100 קמ"ש ומהירות מרבית של 194 קמ"ש.

נוחות והתנהגות

כל דורות הסונטה אותם פגשנו בעבר, לא ככבו בסעיף ההתנהגות. אולם, הדור החדש של הסונטה, גם אם לא נועד ממש לתקיפת סיבובים, מצליח להציג שיפור משמעותי ביחס לעבר.

כיאה לאופייה האמריקני, הסונטה מצוידת במתלים רכים יחסית שמציעים נוחות נסיעה טובה מאוד בתחומי העיר ובאוטוסטראדות. אלה ממשיכים עם השיכוך גם כשפני הכביש נעשים מכוערים, אך כאשר נעשה הכביש גלי משהו, הסונטה מפגינה פה ושם נדנודים מיותרים.

כאשר מגיעים אל כבישי הנהיגה, היכן שהמכונית מתבקשת למתוח את אבריה, הסונטה אמנם לא מאכזבת, אבל גם לא מעודדת את הנהג לנהיגה או מסבה הנאה כל שהיא. ראשית, המתלים הרכים שפינקו בכבישים המהירים כורעים תחת נטל עומס הפניות וגורמים לרכינה מורגשת בסיבובים. שנית, אם דוחקים בה חזק בכבישים מפותלים השלדה חושפת תת היגוי מוחשי. שלישית, דרך ההגה עוברת כמות זעומה של אינפורמציה מהגלגלים הקדמיים ואחרונים חביבים הם הבלמים, שדי היה במספר בלימות כבדות כדי לעשותם ספוגיים וחסרי נשיכה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

עדיף מאוחר...

יונדאי הוא מותג חזק מאוד בישראל, אשר מתחרה באורח קבע בצמרת טבלת המותגים הנמכרים בישראל. למעשה, כל מכוניות המותג מצליחות להציג נתוני מכירות נאים: הגטס, ה-i30, הטוסון וכדומה, כולם מלבד הסונטה, אם לא נחשיב את הקופה הנישתית.

כעת, אחרי שלסונטה יש את כל מה שצריך, מנוע בנפח הנכון, תיבה אוטומטית, עיצוב וגם מחיר – 147 אלף שקל (קבוצת רישוי 4), היא צפויה לקסום ליותר לקוחות שעד כה התרחקו ממנה. מולה עדיין ניצבת מתחרה קשה ואיכותית - המאזדה6, אך כעת לפחות הסונטה רלוונטית מתמיד בשוק הישראלי והיא ראויה לחזור אל רשימת המכוניות הפוטנציאליות שכדאי לבדוק לפני רכישה, ולא משנה אם מדובר בשוק ציי הרכב או בצרכן פרטי.

  • עוד באותו נושא:
  • יונדאי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully