וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

Pure: רשמים ראשוניים

משחק מרוצי השטח Pure מצליח להרשים גם בגרסתו הלא סופית, עם משחקיות מהירה וממכרת

לפני מספר ימים, הזדמן לי לבקר במשרדים של אטארי ישראל – אחת משלוש המפיצות הגדולות של משחקי וידאו בארץ, כדי לשחק בגרסה מוקדמת של Pure, כותר מרוצים של דיסני. בשלב הזה, אחרי שאמרתי את מלת ה-ד', רבים מכם בטח יחשבו שמדובר בבדיחה, ואילו אחרים ייזכרו – בהתקף נוסטלגיה שהיה מקבל ויזואליזציה של פלאשבק אילו היה זה סרט – בכך שלפני הרבה שנים, היו לדיסני משחקים קלאסיים מגניבים כמו אלאדין ומלך האריות.

כיום המצב שונה קמעה. בדיסני הבינו את הפוטנציאל של שוק המשחקים ומנסים לצאת מנישת משחקי הסרטים, בהם הייתה החברה תקועה עד עכשיו. הניסיון הראשון שלהם, Turok, לא ממש הצליח להרשים את המבקרים, ועכשיו מגיע גם Pure שעומד לצאת בהמשך החודש, כשהוא מפותח על ידי האנשים שעשו את ATV Offroad Fury 3 ו-4, כמו גם את MotoGP.

המשחק נהיה טריקי

בבסיסו, Pure הוא כותר מרוצי שטח של טרקטורונים, אבל לתאר אותו ככה מוצדק כמו לתאר את "האביר האפל" כסרט קומיקס. בשניהם יש הרבה יותר מסתם בסיס. כך, למשל, כותר המרוצים הזה מבוסס על שילוב של נהיגה וביצוע טריקים בזמן הקפיצות. הטריקים האלה מביאים לכם נקודות, חלקי חילוף ובעיקר את היכולת להפעיל את מנוע הסילון הקטן בו מצוייד הטרקטורון שלכם לפרק זמן מסויים.

ביצוע הטריקים הוא דבר מוכר בעולם משחקי מרוצים, ומפתחי המשחק יישמו בו את השיטה בה משתמשים גם ב-ATV Offroad Fury – בזמן העליה לקפיצה מזיזים את הבקר האנלוגי למטה ואז למעלה, ובזמן הקפיצה עצמה לוחצים על אחד מכפתורי הפנים יחד עם כיוון כלשהו כדי לבצע טריק ולמלא את מד הדלק הסילוני. במציאות, דרושות מספר דקות כדי להתרגל לשיטה הזו, אבל לא מדובר בהמצאת הגלגל מחדש ואחרי אותן הדקות החוויה מאוד חלקה.

מה שמוסיף לאיכות החוויה היא העובדה שהמשחק פועל מהר מאוד. אם תיפלו מהטרקטורון, לא צריך לחכות יותר מ-3 שניות כדי לחזור למשחק, דבר המאפשר למרוצים להתנהל כמעט בלי להיקטע. וזו ברכה, כי בהתחלה לפחות תיפלו לא מעט. מי שאשם בכך הוא הרצון הטיפשי לבצע עוד טריק לפני הנחיתה, ולא מערכת השליטה, שדווקא עובדת לא רע.

מהירות הפעולה של Pure מרשימה אף יותר אם מסתכלים על הגרפיקה שלו. והיא, גברותי ורבותי, מרשימה מאוד. יותר מבכל כותר מרוצים אחר בו נתקלתי בינתיים על הפלייסטיישן 3, אם כי יש לזכור שזה אחד המשחקים הראשונים מהדור השני של משחקי PS3, ובתקופת החגים הקרובה יהיו לו לא מעט מתחרים דוגמת Motorstorm 2 ו-Need for Speed: Undercover.

משדרגים את הבורשט שלכם

הטרקטורונים בהם אתם נוהגים יכולים לעבור שדרוגים בין מרוץ למרוץ, באמצעות חלקי החילוף שהרווחתם במרוץ הנ"ל. כמו כן, ניתן לבנות רכב מאפס, כשאתם בוחרים את הצורה והצבע של כל חלק וחלק בו – חוויה מעט מייגעת וארוכה (הרבה חלקים יש בטרקטורון), אבל כזו שמאפשרת לכם ליצור טרקטורון ורוד בהיר ולקרוא לו בורשט, וזה לא דבר של מה בכך. טוב, זה כן דבר של מה בכך, אבל עדיין כיף.

באשר למהלך המשחק עצמו, יצא לי לראות קצת את מצב הקריירה, בו מספר סדרות של מרוצים בהם תדרשו לקבל נקודות כדי לפתוח את המרוצים הבאים ולקדם את הקריירה שלכם. בנוסף, נראו במשחק גם שלושה מצבים של מרוץ בודד – מסלולים ארוכים, מסלולים קצרים ומרוץ אימון נגד השעון שמאפשר לכם גם להתאמן.

בגרסת הבדיקה לא נמצאו מרוצים מרובי משתתפים, וגם את המצב המקוון לא יצא לי לבדוק, אבל יצאתי מאוד מסוקרן לגבי התוצאה הסופית. עכשיו נשאר לחכות ולראות האם המוצר הסופי יצליח לא לקלקל את הרושם שנוצר מגרסת ההדגמה ולסחוף גם את הקהל שמאז Motorstorm צמא למרוצי שטח כיפיים ומהירים.

  • עוד באותו נושא:
  • pure

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully