וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סאנגיונג עושה אחרת

14.9.2008 / 9:53

הקוריאנית מגיעה לפריז עם ה-C200 קונספט, רכב פנאי שיש בו הכול חוץ מסאנגיונג. העיקר שחושבים על הסביבה

במזרח הרחוק העסקים כרגיל. העתקות, הכלאות, מכירות מיד ליד, ואי אפשר בלי העיצובים של סאנגיונג הקוריאנית. נעזוב רגע את הרודיאוס שעיצובו משול להנחתה של בלוק על איזור החלציים, שאר המכוניות איכשהו נראות אכילות (אולי משום שלא עוצבו על ידי החברה), חלקן אף לא רעות בכלל (רקסטון) ונמצאות במעין פרק משלהן בתעשיה. כמה שיתופי פעולה מעניינים היו לחברה בעבר, החשוב מהן עם 'דיימלר-בנץ' בתחילת שנות ה-90 שייצרה עבורה את מרבית המכלולים הבסיסים במכוניות הנוסעים בשנים שלאחר מכן. אבל בשל השינוי בצריכה, היצרן יורד קצת מעיצוביו המגודלים ומנסה לפנות עכשיו לקהל אחר, עם פיסול פחות מוחץ.

ה-'C200 קונספט' צריכה להשתלב בסגמנט ה-SUV הבינוני. אין לה שום יומרות שטח למרות ההנעה הכפולה, אך הפלטפורמה תאפשר גם גרסאות הנעה קדמית. המנוע מייצר 175 כ"ס מיחידת כוח בנזינית עם ארבעה צילינדרים בנפח 2.0 ל', והיא עומדת בתקני 'יורו 5' עבור פליטות מזהמים ויש להניח שצריכת הדלק, לא תהיה גבוהה במיוחד.

הדילמה שאולי תהפוך משפטית ביום מן הימים, מתחילה עם העיצוב. אמנם כרגע שוחררה תמונה אחת מטושטשת בלבד, אך אי אפשר להתעלם מכך שנרקח נזיד מעורב ממכוניותה של ג'נרל מוטורס. חוץ מהאורלנדו שהוצגה כאן לאחרונה, ניתן לראות בבירור את דימיון החזית למוצריה של סאאב השוודית (גם היא בבעלות גנ'רל מוטורס), ועוד כמה פיצ'רים קטנים מטויוטה אפילו. נושא הדואליות העיצובית לא חדש עבור הקוריאנים כמו גם הסינים המתקשים בסעיף זה, וכפי שבעבר תביעות הוגשו בגין עניני זהות כפולה, נראה כי גם כאן תאלץ סאנגיונג לשנות את הגרסה הסופית לקראת הבאתה לייצור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully