וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המירוץ היקר בהיסטוריה

15.9.2008 / 11:03

על הגריד במסלול המכוניות של גודווד, תעמודנה בשבוע הבא אגדות מוטוריות שערכן יקר מפז. נהירת המזומנים

פסטיבל המכוניות בגודווד עורך זו השנה העשירית את מירוץ 'תחיית ההיסטוריה'. מאז מיסודו ב-1998 על ידי נכדו של הדוכס ה-9 מריצ'מונד, שהיה בעצמו מעצב ומהנדס מכוניות ספורט וכן חובב מירוצים מושבע, נערכת התחייה בצילו של אירוע חשוב יותר (מבחינת משיכה) הנקרא 'פסטיבל המהירות'. שלא כמו זה, המירוץ ההיסטורי מגביל את משתתפיו למכוניות ברוח הנוסטלגיה שיוצרו רק עד 1966. בעבר השתתפו באירוע זה מכוניות מירוץ מארסנל הקלאסיקות המוערכות ביותר בעולם כגון הפורד GT, אסטון מרטין, יגואר E טייפ ואחרות. מבין הנהגים שבלטו בנוכחותם בעשור האחרון היו דיימון היל, דרק בל, סטרלינג מוס, וכן אירח המסלול מחוות באירועי ספיישל עבור נהגי העבר ההיסטורים כמו פיל היל (שנפטר לאחרונה) וג'ק ברבהאם.

השנה חוגגים בגודווד 60 שנה מאז המירוץ הראשון על המסלול ב-1948 (שהיה אגב הראשון והרשמי בבריטניה המתאוששת שלאחר מלחמת העולם השנייה), וכמו חשיבות המאורע כך גם חשיבות המשתתפות. חברת 'בונהאמס' הבריטית העורכת שמאות לפריטים יקרי ערך מאז 1793, אמדה את ערכן של המכוניות המשתתפות השנה בכ-85 מיליון פאונד (כ-550 מיליון שקל). "רק ממבט חטוף אני יכול לומר לך שזוהי קולקציית המכוניות היקרה ביותר שאי פעם תאסף על מסלול אחד", אומר ג'יימס נייט נציג החברה.

ולא שקשה לנחש כיצד נערמו המיליונים כשעל המסלול עומדות כמה מהמכוניות היקרות בהיסטוריה כגון פרארי 250GT בגרסאות SWB ו-GTO שרק 39 ממנה יוצרו, יגואר E טייפ לייט, שני אקזמפלרים מקוריים לחלוטין מהמחסן של שלבי - הקוברה דייטונה, אסטון מרטין DB4GT זאגאטו, קורבטים למיניהם וכמה מדגמי AC קוברה.

החגיגה תמשך יומיים בין התאריכים 19-21 בספטמבר, ואורכו של המירוץ הוא שעה אחת בלבד. יחד עם כך, שלא תטעו לחשוב שמדובר במקבץ גריאטרי של נהגים בחופשה. למרות שקצת קשה לצפות במאות מיליונים מתגוששים על המסלול, אף אחד שם לא מתכוון לוותר על מקומו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully