וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דעה: תאסר נסיעה במכוניות

23.9.2008 / 8:48

גם זו עלולה להיות ההחלטה הבאה של משרד התחבורה, אם להתייחס לרצינות הודעת המשרד כנגד אופנועי הים של סידו

אם חשבנו שהגענו כבר אל שפל המדרגה בכל הקשור לעבודת משרד התחבורה, הרי שהיום שוב התבדנו וגילינו כי באר הטמטום במשרד הממשלתי עמוקה עוד הרבה יותר מהמשוער.

היום (שני) פרסם דובר משרד התחבורה, מר אבנר עובדיה את אחת ההחלטות התמוהות ואולי גם המוטות ביותר שיצאה אי פעם מדלתות המשרד. החלטה שקובעת שתאסר הרכבת רוכבים נוספים על אופנועי הים מתוצרת סידו. החלטה זו לדברי המשרד התקבלה לאחר סדרה של שש תאונות ופציעות של נשים מורכבות, אשר נפלו מגב אופנוע הים בעת השימוש בו.

עד כאן, הנושא יכול היה להיות בגדר הגיוני, אך מאכזב, שכן תאונות מסוג זה קשורות ישירות לשימוש רשלני של הרוכבים ולא לסוג הכלי. אולם, בפועל, התוצאה מקוממת הרבה יותר, שכן במקום לקבוע איסור גורף על כל אופנועי הים, מישהו החליט כי יש להטיל את האיסור אך ורק על מותג סידו. מדוע? כי מרבית אופנועי הים המעורבים בתאונות הם ממותג סידו. שאר המותגים יסתפקו בהזהרה בלבד, ל"לבישת ציוד שמתאים לפגיעה במים"

האם משרד התחבורה לא טרח לבדוק האם כל אופנועי הים חזקים באותה המידה? האם לא כולם פולטים את זרם סילון המים מאחוריהם? ומבחינה סטטיסטית, האם זה לא הגיוני כי מותג סידו יהיה ה"בעייתי" משום שאופנועי הים שלו מחזיקים בכ-70 אחוזים משוק אופנועי הים בישראל? מישהו ממשרד התחבורה טרח לתחקר את הרוכבים והמורכבים אודות נסיבות התאונות? בוודאי שלא. למה להם? בעצם יש סברה מעניינת, "נשים הן הנפגעות בתאונות מסוג זה משום שאחיזתן חלשה יותר בעת הרכיבה ומשום שהן נוהגות למרוח שמנים על הגוף ולכן הן חלקלקות יותר". כך הדובר. האם הן "חלקלקות" יותר על אופנועי סידו מאשר על האחרים? איש לא בדק ולא חקר.

על אותו משקל ומאותן סיבות שרירותיות, יכול מחר משרד התחבורה לפרסם איסור נוסף - תיאסר הסעת נוסעים במכוניות מאזדה (בלבד), משום שאלה מעורבות לפעמים, ואולי גם מעט יותר מהמותגים האחרים בתאונות דרכים. ואם נלך מעט רחוק יותר, האם גם יום אחד תיאסר הסעת נוסעים במוניות בדיוק מאותה הסיבה? תגידו אתם.

שאלת היום: האם לדעתכם התקנה הבלעדית על אופנועי הים של סידו מצד משרד התחבורה מוצדקת או לא?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully