וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבחן בכורה ל'מלהיב' R300

ערן טננבאום

8.10.2008 / 9:27

'אקסייטינג', זה שם מעט יומרני, אז חמושים בהתלהבות המתאימה יצאנו לבדוק מי בדיוק אמור להתרגש כל כך, וממה

'אקסייטינג' הוא שמה של סדרת קטנועים כבר לא ממש חדשה של חברת קימקו. אלו קטנועי מנהלים עם נטייה כזו או אחרת לספורטיביות. היה אפשר לקבל אותם בנפחי 250 ו-500 סמ"ק עד עכשיו, כשבמהלך החודש החולף הגיע לארץ הדגם החדש במשפחה, העונה לאותו השם, אבל מצויד בכיתוב Ri300. בלי להיות נצר לאמא שהתעברה כשברקע שודר בטלוויזיה המגזין 'טופ-גיר', ואבא שהיה כתב בכיר במגזין 'טורבו', אפשר להבין לבד כי ה-R בשמו של הכלי מרמז על ספורטיביות, ה-I על הזרקת הדלק, ול-300 אמורה להיות זיקה כזו או אחרת לנפח.

בואו נתחיל מהעובדות היבשות, כי על הנייר, אין פה שום בשורה. קודם כל, זה מנוע בעל בוכנה אחת המצויד במערכת הזרק דלק כמובן, אך בעוד שהכיתוב והשם אמנם מרמזים על נפח בן 300 סמ"ק, בפועל, הוא מצויד במנוע בנפח 270 סמ"ק בלבד. לפני שאתם רצים לחפש את הטלפון של העורך דין שלכם על מנת לבקש ממנו שיכין תביעה ייצוגית, בואו נרגע. זה לחלוטין שכיח, ולמרות התוספת הקטנה יחסית של הסמ"ק, די בה בכדי לבדל אותו מקטגורית 250 הסמ"ק הרגילה והמוכרת.

מעבר לתוספת הנפח, אין פה ממש חידושים. הבלמים קיבלו תצורת 'וויב' ('פרפר' עם תעדיפו) במקום צלחות הבלימה העגולות, הקאליפרים נצבעו באדום, והכלי בלבן. זה צו האופנה, ולמי שעוד לא הצליח להבין, נגלה כי - 'לבן' זה ה'שחור' החדש. או משהו.

מעבר לכך, מידות הכלי נותרו די דומות לאלו של אחיו. האורך הכללי עומד על 2,250 מ"מ כשבסיס גלגלים הינו 1,570 מ"מ (ארוך במונחים של קטנועי 250 סמ"ק, אבל בהחלט סביר לקטנוע בנפח 500 סמ"ק, וכאמור, שתי האופציות קיימות במשפחה המדוברת). ההספק עלה (בהשוואה ל-250) בשני סוסים ועומד כעת על 23 כ"ס. המשקל לא ממש השתנה ונותר 185 ק"ג, אשר מתפרסים לרוכב של 815 מ"מ וגובה של 1,450 מ"מ.

מרגש זה לא

במבט ראשון, הכלי מאוד מרשים. הצביעה הלבנה יושבת עליו טוב, ובכלל, אנחנו מסתכלים פה על כלי עם המון נוכחות. הוא גדול, רחב, וגבוה. הגלגלים הגדולים בהם הוא נעול (אחורי במידה 150/70-14, וקדמי 120/70-15), מרימים אותו עוד לגובה, ובהחלט תורמים למראה הספורטיבי שלו. יודעים מה, גם במבט 'שני' הוא מרשים.

כשמחפשים איפה אפשר להשאיר את הקסדה, מגלים תא לא גדול במיוחד מתחת למושב. חוץ מהקסדה יש מצב שתוכלו להכניס שם גם מנעול דיסק, ואפילו כפפות. בנוסף אליו מתחבא עוד איזה תא קטן בחופה הקדמית, וגם תא סודי בחלקו הקדמי של המושב, ממש בין הרגליים. עכשיו שגיליתי לכם, הוא בעצם כבר לא ממש סודי, אז תשכחו מזה.

ממרומי הפסיפיק

אמנם אין נתון רשמי של גובה המושב, אבל הוא גבוה. אם לא די בכך שהוא גבוה, הוא גם רחב. רוכבים גבוהים ירגישו עליו סבבה, אבל מי שלא מצויד במידות ממוצעות או גדולות מכך, עשוי למצוא את הממדים שלו מעט מאיימים. זה לא ממש מורגש מחוץ לעיר, אבל בתנועה צפופה, רוכב מתחיל עשוי למצוא את עצמו מבוהל מהמאסה והגודל הלא מבוטלים שלו.

מי שמספיק גבוה או מנוסה בשביל לא להתרגש מהממדים, יגלה עולם מעניין למדי כשיתחיל לרכב על ה-"300" הזה. קודם כל, תגובת המצערת שלו בהחלט טובה. הוא מגיב מצוין כמעט בכל מהירות, וגם ההתנהלות בין טורי המכוניות בעיר, אינה מסובכת במיוחד. זה נכון שהוא רחב, ובחלק מהמקומות יהיה צורך לעבור במשנה זהירות בשביל לא למצוא את עצמכם נרדפים בדרך לרמזור על ידי נהגי מוניות זועמים שפתאום גילו שחסרה להם מראה, אבל למעט זאת, החיים על הגב שלו בעיר אינם קשים במיוחד.

מרווח הגחון מאפשר ירידות ועליות לא זהירות של מדרכות, וגם המתלים מטפלים במפגעים בלי בעיות מיוחדות. זווית הצידוד שלו נאה, כך שגם אם החלטתם לעשות סלאלומים צפופים בין קופסאות הפח, לא תתקלו בבעיות.

דומה, אבל שונה

למעשה, אין לנו פה הרבה יותר מה'אקסייטינג 250', עם שיפור קטן במנוע ובבלמים. היות והשינוי המרכזי הוא במנוע, החלטנו לבדוק מה הקטע של תוספת הנפח. אז יש קטע. כי ברגע שיוצאים מהעיר לכבישים המהירים, מתגלה פתאום המנוע מזוויות חדשות. השעון אמנם אופטימי משהו (לדעתנו הוא סובל מזיוף של כ-15 אחוז), אבל אם תתעקשו, הוא יצביע גם על המספר 150 קמ"ש במחוון המהירות. בדיוק במהירות זו מתחיל הסימון ה'אדום' בלוח המהירות, כשבמחוון הסל"ד הוא מתחיל כבר ב-7,500. זה,אגב, אומר שכאשר אתם מתעקשים לרכב עם המצערת פתוחה עד העצר, המחוג יהיה כ-1,000 סל"ד עמוק בתוך התחום האדום, על מנת לשמור על המהירות המוזכרת לעיל.

לזכותו של הכלי יאמר, כי הוא מרגיש מאוד נוח גם כשחוצים את קו המהירות החוקית. העובדה כי ממדי הכלי תוכננו לספק מענה הולם גם לנפח מנוע בן 500 סמ"ק, הופכות את ביצועי המנוע הקטן יותר, לכאלו איתם אין לו בעיה להתמודד. זה הגיוני לחלוטין, וגם מסביר מדוע גם כשמחוג המהירות מראה מצביע על הלא חוקי, הכלי נשאר יציב מאוד ומשרה בטחון.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

גלים, פרפרים, העיקר שעוצרים

מערכת הבלימה של הכלי מורכבת מצלחות בלימה שאינן עגולות (שימו לב לתמונות), מה שמקנה להם את השם 'וויב' או 'פרפר'. למי שתוהה, נספר כי כך בחרו החברות המייצרות את הדיסקים היפהפיים הללו לקרוא להם, והשם פשוט נשאר.

הקליפרים אמנם צבועים באדום, אבל למרות שנורא מתחשק להסתכל עליהם ולראות את הכיתוב 'ברמבו', האותיות עדיין מאייתות 'קימקו'. לא כזה נורא תכלס, במיוחד בהתחשב בעובדה שיכולת הבלימה שלהם בהחלט לא רעה. המנוף השמאלי מספק בלימה מצוינת - חרף העובדה כי הוא מחובר לבלם האחורי - והבלם הקדמי בעל הדיסק הכפול עושה גם הוא עבודה לא רעה. אבל לא ממש מעבר לכך, ואם היה נדמה לכם שהוא עשוי לזכות בתעודת הצטיינות - שכחו מזה.

איכות החיים באוכף, למרות תנוחת הרכיבה המרווחת והמושב הנדיב והמפנק למראה, אינה מפתיעה לטובה. בפועל קצת קשה לשבת עליו לאורך זמן. המתלים עושים עבודה לא רעה בסה"כ, אבל תחת היומרות הכלליות של הכלי להיות ספורטיבי, הם אינם ממש מפנקים את הרוכב. הם יותר מזכירים בהתנהגותם את היומן הפרטי של מתבגרת בת 14, שחייבת לשתף את כל מי שמוכן להקשיב לבכיינות שלה - בכל מה שעובר עליה.

שווה או לא?

בואו לא נתבלבל, ה'אקסייטניג 300' הוא יותר קטנוע 250 סמ"ק אשר עבר שיפורים קלים בכדי לעשות אותו מוצלח יותר, מאשר קטנוע חדש בנפח 300 סמ"ק. ככזה הוא בהחלט לא רע - סוג של קטנוע מוכר, אבל משופר. השילוב של המראה עם הביצועים הלא רעים, בהחלט עשוי לקסום למנהלים צעירים או עובדי הייטק, מהסוג שמוצאים את עצמם צריכים לכסות שטח בין עירוני פתוח, בדרך חזרה הביתה אחרי לילות ארוכים במשרד. כאלו שמשאירים את האוויר נעים, ואת הכבישים ריקים.

בארץ עדיין חלה עליו חובת ההוכחה, שכן הוא בהחלט חדש, ואחיו הגדול אשר נשא את אותו שם משפחה, סבל מבעיות תדמית אי-שם-פעם בתחילת דרכו בארץ. אז נחסוך מכם את הנבואות, ופשוט נחכה ונראה.

בינתיים, עם תג מחיר של 29,800 ש"ח (25,950 ש"ח לגרסת ה-250 סמ"ק), הוא אופציה בהחלט סבירה. זה מקרב אותו במחיר לקטנועי ה-250 סמ"ק היפניים, אבל באותה נשימה גם מעלה את התהייה: האם הוא מוצלח מהם? המממ... בהחלט שאלה מעניינת, אולי אפילו מעניינת מספיק בשביל שנצא לבדוק אותה בקרוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully