וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבחן: ג'ילרה פרפורמנס 800

ערן טננבאום

12.10.2008 / 8:04

עם נפח של 839 סמ"ק, ג'ילרה הופכת את הגבול בין קטנועים ואופנועים למטושטש אפילו יותר מבדרך כלל

בשנים האחרונות, הפך הגבול הכל כך ברור שבין אופנועים לקטנועים לקצת מבולבל. זה התחיל עם העלייה הכללית בפופולאריות של ה'סופר-סקוטרס', התחזק מאוד עם הצגת הטי-מקס של ימאהה, והיום כשמסתובבים על הכבישים קטנועים עתירי נפח כמו ה'בורגמן 650' של סוזוקי או ה-DN01 של הונדה (בנפח 680 סמ"ק), הגבול הזה הופך מטושטש מאי פעם.

אם לא די בכך, בפסקאות שלפניכם אתם עומדים לקרוא על קטנוע בנפח 839 סמ"ק, ובהתחשב בהגדרתו הברורה ככלי ספורטיבי, קל להבין מדוע בחרה ג'ילרה בשם - GP800. עכשיו שאתם כבר יודעים מה נפח הכלי, ברור לכולנו מהיכן הגיע שילוב המספרים '800', אך יתרה מכך, האגדה מספרת, כי מעבר לזיקה הברור של אותיות ה-GP אל מרוצי הגרנד-פרי, הם גם מיצגים את ראשי התיבות של 'ג'ילרה פרפורמנס'. סתם שתדעו.

מספיק עם כינויים

אם הפסקה הקודמת לא הייתה מספיק ברורה, ובטעות הגעתם לשלב הזה של הטקסט בלי להסתכל בתמונות, נבהיר כבר עכשיו כי חרף העובדה שמדובר בקטנוע, זהו כלי שתוכנן לספק ביצועים ספורטיביים לכל דבר. נכון, יש לו ואריאטור, אבל אל תתנו למראה הקטנועי להטעות אתכם. לפחות על הנייר, הוא הרבה יותר קרוב לעולם האופנועים הספורטיביים מאשר לכל דבר אחר. עוד לפני שנכנס למפרט הטכני עצמו, נספר על קצה המזלג כי הוא מגיע עם שלדת עריסה כפולה, דיסקים של ברמבו, ומפרט טכני כללי של אופנוע, ולא סתם אופנוע, אלא ספורטיבי.

ברמה הטכנית הקצת יותר מעמיקה, מתחבא פה מנוע וי-טווין אורכי בזווית של 90 מעלות, המצויד בשתי בוכנות. הנפח, כמו שאמרנו קודם, עומד על 839 סמ"ק אשר מוזנים במערכת הזרקת דלק ואחראיים על ייצור של 75 כ"ס. בחלק הקדמי, מתחבר אל השלדה מזלג טלסקופי בקוטר 41 מ"מ כשבקצה שלו תמצאו צמיג במידה 120/70-16. מאחור, אל הבולם היחיד מחובר גלגל כשעליו צמיג במידה 160/60-15.

מערכת הבלימה מורכבת מצמד דיסקים גדולים בקוטר 300 מ"מ, עם קליפרים בעלי בוכנות כפולות וצינורות המצופים בפלדה שזורה. מאחור יש דיסק גדול גם כן, בקוטר 280 מ"מ וגם שם תמצאו קליפר כפול בוכנות המקבל את נוזל הבלימה בצינור מצופה.

מעבר לכך, מצויד ה-GP במכל דלק גדול עם קיבולת של 18.5 ליטר, אורך כללי של 2,237 מ"מ כשבסיס הגלגלים משתרע על פני 1,593 מ"מ ארוכים למדי. גובה המושב מתמר ל-780 מ"מ מהקרקע, וזה השלב להחזיק חזק את הידיות של מושב הכסא שלכם, בתקווה שזה יעזור לכם להתמודד עם נתון המשקל - 245 ק"ג (יבשים).

נראה כמו 'ראנר'

בואו נעבור יחד על מה שאפשר, לפני שמתחילים ממש לרכב. על פניו, מי שקצת מכיר כלים ספורטיביים נוספים הנושאים עליהם את לוגו חברת ג'ילרה, לא באמת יכול לעשות כמנהגן של פולניות מזה שנים ולהדחיק את האסוציאציות שמראה הכלי מעורר במאפייניו הדומים לדגמי ה'ראנר' של החברה. זה האחרון אמנם היה כלי קטן מידות באופן יחסי, והכיל מנועים קטני נפח (התחיל ב-50 וקצת מאוחר הגיע גם ל-180 ו-200 סמ"ק), אבל אם היינו לוקחים ראנר, ונותנים לו לשתות את השיקוי שהיה הופך את ד"ר ג'קל למר 'הייד', לדעתי היינו מקבלים בדיוק את ה-GP. אגב, אם היו ספקות, בעינינו הוא יפה.

ברמת האבזור הכללית נספר כי לוח השעונים מלא ומפורט, קרי ונוח לשימוש. יש משקף מתכוונן חשמלית עם שני כפתורים שמזיזים אותו מלמעלה למטה וחזרה. גימיק חמוד, אפילו עושה רעש חשמלי חביב בשעת השינוע, אבל חסר אפקט מורגש בכל הקשור לשיפור מיגון הרוח. למרות המנוע והמאפיינים האופנועיים, הוא עדיין מצליח לשמור על מאפיינים קטנועיים, ותחת המושב תמצאו תא שיצליח להכיל קסדה שלמה, אבל זהו. כל השאר זה מנוע.

זה ממש לא 'ראנר'

לא רק שזה לא ראנר, זה לא שום דבר שאי פעם רכבתם עליו. 75 כ"ס מסתבר, הם מספיק כוח בשביל להטיס גם את המשקל העצמי בן ה-245 ק"ג ישירות אל ה-200 קמ"ש (על פי מחוון המהירות), אם רק יתחשק לכם. המנוע מגרגר בהנאה ברעשי 'V' אופיניים, מסל"ד סרק ועד הקו האדום. הוא מווברץ קלות אבל בדיוק המידה הנכונה - לא יותר מדי בשביל להציק, אבל מספיק בשביל להבין שהוא עובד.

כשמתיישבים על הכלי לראשונה, קשה לפספס את המשקל שלו. הוא גדול, מרגיש ארוך, ובהחלט כבד (245 ק"ג, זוכרים?). אבל למעט במצב עמידה, ובהתנהלות איטית בין מכוניות בתוך העיר, אין למשקל שום משמעות. יחידת ההנעה כל כך חזקה, ותגובות המנוע טובות מספיק בשביל לגרום לכם לשכוח ממנו לחלוטין. כל פתיחה של המצערת תתורגם מיד לתגובות זריזות של המנוע לדחוף את הכלי לפנים. רק כשתסתכלו על מד המהירות, תבינו כמה מהר אתם עוברים ממצב עמידה למהירות לא חוקית בעליל. ופה מתחילה הבעיה העיקרית שלו - אם לא תסתכלו, לא תדעו!

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

ג'ילרה פרפורמנס

בתוך העיר הוא בסדר. הוא עדיין קטנוע, ועדיין נוח למדי להשתחל איתו בתנועה. כאמור, בתנועה איטית, מרגישים את המשקל שלו, אבל בכל מהירות שהיא לא כזו שזקנים על קלנועיות יצפצפו לכם כי אתם מפריעים להם, המשקל הופך זניח. יותר מזה, המנוע הסופר חזק - גורם לכם לנסות להחליק את הגלגל אחורי בכל סיבוב עירוני חלקלק שמאפשר את זה, ובאופן לא ממש מפתיע, זה בדרך כלל גם מצליח.

קצת אחרי ששיכרון הכוח והתאוצה חולפים, מתחילות לצוץ הבעיות. העיקרית בהן, נעוצה בעובדה כי הרוכב מבודד כמעט לחלוטין מכל תחושה אמיתית של מה שקורה בין הצמיגים והכביש. זה לא שהמתלים עושים מלאכת קודש קנאית בכל הקשור לסינון מהמורות (כי הם לא), אלא כי הכלי לא באמת מצליח להעביר בצורה תקשורתית לרוכב מה קורה תחתיו.

למרות שהשלדה קשיחה מספיק, ולא ממש מרגישים ממנה עיוותים בשום מצב, היא, וכמוה שאר מבנה הכלי, לחלוטין לא מתאימים למהירות הגבוהה שהמנוע מסוגל לספק. כל זמן ששומרים על מהירות חוקית, או עד 40 קמ"ש מעליה, אין יותר מדי בעיות. במהירות גבוהה יותר, הוא סובל מנדנוד קל. זה מתחיל ב-160, ומחריף משם בצורה לא נעימה ככל שהמהירות עולה. אם לא די בכך, תנוחת הרכיבה הזקופה הופכת את פלג הגוף העליון לכזה שממש מזמין את הרוח להתעלל בו.

מי שמתכנן לרכב עליו, ולא משנה כמה ניסיון יש לו, חשוב שייקח לעצמו פרק ארוך ללימוד הכלי. הקטנוע הזה שונה. קל מאוד לנסוע עליו מהר, כי המנוע פשוט סופר חזק. אבל מי שימצא את עצמו כשהוא במהירות גבוה וצריך לבצע בלימה, או שומו-שמיים, בלימת חירום, יגלה שהוא בבעיה של ממש אם לא השכיל להכיר את מגבלות הכלי. ויש כאלו.

תלונה נוספת מופנה כלפי מערכת הבלימה. על הנייר היא אמנם לקוחה מעולם אופנועי הכביש הספורטיביים, אבל בפועל, היא מתקשה להתמודד עם משקל הכלי. הבלם האחורי נוטה להינעל ללא הודעה מוקדמת ודי בקלות, והבלם הקדמי אמנם מספק בלימה סבירה, אבל אינו מצויד ברמת הרגש הנדרשת על מנת לספק בלימה בטיחותית ממהירות גבוהה. כמו האחורי, גם לו יש נטייה להינעל בקלות יתרה, ולמרות שאנחנו לא ממש מחבבים מערכות ABS על כלים דו-גלגליים, פה היינו שמחים אם הייתה אחת.

כמה זה עולה לי

ה-GP הוא קטנוע מגניב. אבל למרות המנוע החזק והמפרט הטכני, הוא עדיין - קטנוע, וככזה יש לו מספר מגבלות. אני חייב להודות, שלמרות התלונות, לחלוטין לא הייתי מתנגד לאחד כזה שיעמוד בחניה שלי, רק אם 70,000 השקלים המבוקשים עליו לא היו מטרידים כל כך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully