וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלילה לצמיתות לנהגים נמלטים?

ירון אדרי

23.10.2008 / 10:53

שמואל אבואב, מנכ"ל עמותת אור ירוק קורא להחמיר את הענישה לנהגים שנמלטו ממקום התאונה. אבל האם זה הפיתרון?

תאונת ה'פגע וברח' שאירעה בסוף השבוע האחרון, הקפיצה לסדר היום את הנושא הכאוב של תאונות הדרכים מהצד היותר שנוי במחלוקת. באירוע כזכור, נהרגה מיטל אהרונסון וחברתה מלי המאירי-יזדי נפצעה קשה. מספר ימים מאוחר יותר, נתפסו החשודים במעשה.

לאור המקרה, יוצאת היום עמותת 'אור ירוק' בקריאה כנגד תאונת ה'פגע וברח' שמבלי משים לב הפכה לתופעה. מנתונים שמפרסמת העמותה, עולה כי מתחילת השנה אירעו 61 תאונות 'פגע וברח' בהן נהרגו 12 בני אדם. בשבוע האחרון לבדו נרשמו 4 תאונות 'פגע וברח'. העמותה יוצאת בדרישה לשלול לצמיתות את רשיונם של נהגים המעורבים במקרים מסוג זה.

לדברי מנכ"ל 'אור ירוק', שמואל אבואב, "תאונת פגע וברח מבטאת זלזול חמור בחיי אדם; הפקרה של נפגעים בשטח, שאילו היו זוכים לעזרה ייתכן שאפשר היה להצילם" עוד מוסיף אבואב כי "הבריחה ממקום התאונה מבטאת חוסר חשש מפני המשטרה, זילות החוק והוכחה לרמת הרתעה אפסית". בעניין זה, קובל אבואב כנגד הממשלה אשר קיצצה בתקציבי המשטרה. הוא אף מאשים את הממשלה ב"חוסר אחריות הגובל בשערורייה".

ושוב, נראה כי במקום להתעסק בשינוי מתעסקת 'אור ירוק' ביחסי ציבור. תאונות 'פגע וברח' אינן דבר חדש ולמרות ריבוי המקרים בימים האחרונים, לא מדובר בתופעה נדירה. אור ירוק לעומת זאת, רוכבת על ההד התקשורתי. בנוסף, נהג אשר פגע באדם ולא הושיט לו עזרה, שלילת רשיון לצמיתות היא הדבר האחרון אשר אמור להטריד אותו, שכן נהגים אלה מקומם במקום בו לא יוכלו לפגוע באדם. יש לציין גם כי למרות הבעיה המוסרית שבתאונות 'פגע וברח', אל לנו לשכוח כי תאונות דרכים ככלל הינן מכה קשה וכי אין אנו רחוקים מנתון של 400 הרוגים מתחילת השנה.

דעתכם דרושה: האם יש להחמיר בענישה לנהגים בתאונות פגע וברח?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully