וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבנזין יוזל בסוף החודש ב-12% ל-5.60 שקלים לליטר

עמירם כהן

26.10.2008 / 14:30

מחיר ליטר בנזין במשאבות שרות עצמי בתחנות הדלק יעמוד על 5.65-5.55 ש' לליטר. ההמלצה למחיר ליטר סולר, לפני הנחה, צפויה לרדת ל-8.6 ש' לליטר

הבנזין בתחנות הדלק יוזל בסוף בחודש ב-11%-13% או 80-70 אגורות לליטר. מחיר ליטר בנזין במשאבות שרות עצמי יעמוד על 5.65-5.55 שקלים לליטר. כך עולה מנתוני המסחר האחרונים במוצרי הדלק באגן הים התיכון.

מחיר הבנזין בתחנות הדלק נגזר ממוצע מחירי הבנזין בנמלי הנפט באגן הים התיכון ב-5 הימים האחרונים של הסחר במוצרי דלק בכל חודש, שער הדולר, עמלות השיווק שגובות חברות הדלק ותחנות הדלק. מאחר שעדיין צפויים 3 ימי מסחר במוצרי הדלק עד סוף החודש יתכן שהמחיר הסופי של הבנזין יהיה שונה במידה מועטה מנתונים אלו.

מאז שנגע בשיא של 147.27 דולר לחבית ב-11 ביולי, נפל מחיר הנפט ביותר מ-50% לרמה של 64.15 דולר לחבית. בשבוע שעבר צנח הנפט ביותר מ-11%, למרות החלטת ארגון אופ"ק, האחראי על יותר מ-40% מתפוקת הנפט בעולם, על הורדת תפוקת הנפט ב-1.5 מיליון חביות ליום.

כמו הבנזין, מחיר הסולר בתחנות הדלק נגזר מנתוני הסחר בסולר בשוקי הנפט של אגן הים התיכון בחמשת ימי הסחר האחרונים בכל חודש. אלא שבניגוד לבנזין, מחיר הסולר בתחנות הדלק אינו מצוי בפיקוח וכל חברת דלק רשאית לקבוע את המחיר על פי שיקוליה העסקיים.

על אף זאת, נוהג משרד התשתיות לפרסם "מחיר מומלץ" לסולר בתחנות הדלק, שהוא בבחינת הנחייה לחברות ולתחנות. המשרד סבור שעל החברות לאמץ את המחיר כבסיס לקביעת המחיר לצרכן. המחיר המומלץ כיום עומד על 9.8 שקלים לליטר. ממחיר זה החברות והתחנות מעניקות לצרכנים הנחות בשיעורים שונים של 30%-20%. לאחר ההוזלה הצפויה בראשית החודש הבא, צפוי המחיר המומלץ של הסולר בתחנות הדלק לרדת ל-8.6 שקלים לליטר, והמחיר לאחר ההנחות ל-7.8-6.8 שקלים לליטר, אך צפוי שיהיו תחנות דלק שיוזילו את הסולר אף יותר.

  • עוד באותו נושא:
  • בנזין
  • דלק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully