וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביטוח חופשי חודשי

ירון אדרי

29.10.2008 / 9:30

לידיעת המשתמשים באוטובוסים: פגיעות בזמן הנסיעה אינן דבר נדיר. מבחינת החוק, מדובר על תאונת דרכים לכל דבר ועניין

"סע באוטובוס, ותגיע בנוחות". סלוגן זה שימש בעבר את אחת מחברות התחבורה הציבוריות, אולם נראה כי לא תמיד המציאות ורודה. מי שנוהג לעשות דרכו מנקודה א' לנקודה ב' באמצעי תחבורה זה, בוודאי נתקל לעיתים גם במצבים לא נעימים, בהם הוא מעד ואף נחבל בגלל רשלנות עצמית או פזיזותו של הנהג. וכמו במקרים רבים בהם מדובר על פגיעות ונזקים, גם בעניין זה נדמה כי אין המודעות לבעל האחריות נמצאת בידיי הציבור.

"לא פעם נפגעים אנשים כתוצאה ממגע עם אוטובוס, בין אם כתוצאה מתאונה בה שהו הנוסעים בתוכו ובין אם כאלו שעמדו מחוצה לו. כך או כך, מדובר בתאונת דרכים לכל עניין ודבר וזכותם של הנפגעים לקבל פיצוי בהתאם לחוק הפלת"ד". את הדברים הללו אומר עו"ד גיל בן ארי, המתמחה בדיני ביטוח ונזיקין. אם לפשט את דבריו, מדובר על תאונת דרכים לכל דבר.

נוסעי אוטובוסים נוטים שלא לייחס חשיבות יתרה למקרה בו הם נפגעים, לרוב מכיוון שאת האחריות לפגיעה הם נוטים לייחס לעצמם. בן ארי מדגיש כי "כל מקרה של פציעה עקב נסיעה ושימוש באוטובוס, מזכה בפיצוי וזאת גם במקרה שבו הנפגע נפל או נפגע. כך גם אם זה לא אחז היטב במוט התמיכה או לא ישב על הכסא".

בהמשך דבריו ממליץ בן ארי לערוך רישום מדוייק של פרטי האירוע ופרטי הנהג, כמומלץ בכל מקרה של תאונת דרכים. כמו כן, יש לפנות לטיפול רפואי ואף לדווח על כך למשטרה שכן מדובר על תאונה עם נפגעים. ואם האירוע התרחש בדרככם או בשובכם ממקום עבודתכם, מדובר על תאונת עבודה ועל כן זכאים אתם לפיצוי גם מביטוח לאומי. ובכל מקרה, ההמלצה הטובה ביותר היא לשמור על זהירות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully