וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לעבור את החורף בשלום

28.10.2008 / 11:19

המסורת החורפית לא פוסחת עלינו. איגוד המוסכים והרשות הלאומית יוצאים במבצע "הכן רכבך לחורף"

הגשמים בישראל דומים באופיים לנהג הישראלי הממוצע. מפלס העומס עולה ויורד באופן אקראי. אין לנו כאן שגרה אירופאית אחידה של ממטרים נמשכים עד יעבור הקור, אלא מעין מקבצי מקלחות המבקרים אותנו בחודשי החורף. חוסר ההתאמה בין איכות התשתיות האיומה לגשמים הראשונים ולשמן שהצטבר על הכביש, הופך את הימים הראשונים החורפיים מאחרי ההגה למסוכנים במיוחד.

הרשות הלאומית, אוטוטו עומדת לפתוח במבצע העונתי – "הכן רכבך לחורף". במהלך השנים האחרונות, אין ספק כי איכות האכיפה השתפרה כמו גם תשומת הלב לליקויים המכניים שהפחיתו את מספר המכוניות נגועות מחלת הכשל באחוזים ניכרים. מתוך 2.5 מיליון מכוניות הנעות על כבישי ישראל, מאה אלף נהגים בממוצע מגיעים לבדיקות כשמתוכם, קרוב לרבע שנבדקו בחורף האחרון, חשפו אוסף בעיות מכניות כאלו ואחרות. אך הנתונים העובדתיים, מספרים כי למעלה מחצי מיליון כלי-רכב נעים בכבישי ישראל עם ליקויי בטיחות חמורים המסכנים את שאר הנהגים והולכי הרגל.

פרסומי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה בשיתוף הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, חושפים כי ממוצע התאונות בחודשי החורף עומד על כ- 15 אלף כשהחורף האחרון הניב ירידה של 1,111 תאונות, לעומת השנה הקודמת בה נרשמו 14,129 תאונות דרכים. למי הקרדיט? כולם מקווים שליכולת ההסברתית. יחד עם זאת, הממוצע נשאר כפי שהוא כבר כמה שנים, כך שייתכן כי למרות שיתוף הפעולה בין הרשויות לגורמי האכיפה שהביא לירידה מסויימת באחוז המקרים, עדיין יש קושי בהעברת המסר בתחום זה, המונע שיתוף פעולה מלא מצד הגורמים המעורבים.

מבצע "הכן רכבך לחורף", מוצע לכל מי שחפץ בכך. מומלץ לעבור את הבדיקה, לא רק על מנת לצאת מכך בידי חובה. לעתים אנו מסתמכים על תאוריית ההיגיון החולמני, דהיינו "יהיה בסדר" משום שידנו כביכול על הדופק, אך קיימים אספקטים בטיחותיים המחייבים ראייה מקיפה, וודאי שבחודשי החורף.

כמו כן, קחו בחשבון כי מכונית הנעצרת על ידי ניידת של משרד התחבורה או המשטרה ומתגלים בה ליקויים חמורים בצמיגים, היגוי, או מערכות הבלימה, סופגת קנס גבוה ואף מורדת מהכביש במקרים חמורים יותר. הבדיקות החלו בימים אלה ויימשכו עד שלהי חודש מרץ 2009. למעט מכוני הרישוי שם תדרשו לשלם 30 שקלים עבור הבדיקה, המוסכים יערכו אותה עבורכם בחינם. פרטים נוספים אודות המוסכים העורכים את הבדיקות, תוכלו למצוא בקישור לאתר האיגוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully