וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שחורה תהפוך ירוקה

2.11.2008 / 12:43

לציפור השחורה של מארק קרוז אין כנפיים וגם לא מנועי סילון. ככה זה כשהשם סאאב מוחזר למקורות למען עתיד ירוק ונקי

הקשר ההדוק בין כלי הרכב של סאאב לאלו המסתובבים להם בשמיים, ידוע ומוכר. אך המעצב מארק קרוז, חובב מושבע של מטוסים ואיכות הסביבה, רוצה לקחת את הקונספט המוטס של החברה ולשלבו במכונית ירוקה ועתידית אשר תהווה עבורו לא רק הסעה ממקום אחד לשני, אלא גם את האפשרות לקאמבק את מטוס הסיור המהיר והמפורסם ביותר בעולם – הבלאקבירד SR-71 של 'לוקהיד'.

קרוז מקווה כי בשנת 2020 סאאב אכן תגשים את ייעודה ותחלץ משהו מעולם ה-AERO המשמש אותה כעת כתג מאפיין במכוניותיה, לאפקט רב משמעות שיטול חלק מחייהם של הנהגים והנוסעים. לא מפתיע שעיצובו המוזר, אם כי המעלה נשכחות מימי סרטוני הוידאו של להקת הרוק האמריקנית – ZZ TOP, אינו כ-ז-ה חדשני. אפשר להבחין גם באלמנטים מה-PT קרוזר למשל, אך החרטום כל כולו שייך לציפור השחורה. מה שהיה מטוס הריגול המשוכלל בעולם ( ונשאר כך עד ימינו למרות שאינו בשימוש עוד) ושבר את 3,000 הקמ"ש, מרוח על מכסה מנועו של האמריקני, לצד צמיגי ענק להם מוטות מתלים אשר ניתן לכנסם אל תוך גוף המכונית, רק למקרה שעוברים בסמטה צרה או נדחקים במקומות חנייה.

את כוחה של הציפור השוודית יניע איך לא, מנוע חשמלי. המוטור הקטן והחסכוני יגובה על ידי שורת סוללות השואבות כוחן ממשטחים סולארים החבויים תחת מעטפת המכונית. אלו יספקו אנרגיה גם עבור האפליקציות בתא הנוסעים שם ניתן למצוא סידור של 1+1 כפי שקיים במטוסי קרב. אבזור מחוייב העתיד כולל מסך LCD, תפעול אלקטרוני לתיבת ההילוכים וממשקי תקשורת למשעי. בעוד 11 שנים, נדע אם קרוז החביב יחלוק משהו עם החברים מהטרמינל בשטוקהולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully