וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וועדת הכלכלה נגד חברות הביטוח

ירון אדרי

2.11.2008 / 15:03

דורשת הסבר לאי נכונותן לשלם עבור פינוי מוסק של נפגעי תאונות דרכים. חברות הביטוח: 'להק תעופה' עושה יד אחת עם מד"א

עד כמה זולים הם חיינו? על פי חברות הביטוח, כנראה שמאוד. בדיון שנערך היום (ראשון) בוועדת הכלכלה של הכנסת, מתייצב יו"ר הוועדה ח"כ ישראל חסון לימינה של חברת 'להק תעופה', המפעילה שירות לפינוי מוסק של פצועי תאונות דרכים במצבי פגיעה קשים. מנגד, עומדות חברות הביטוח אשר מסרבות להעביר כספים על שירות הפינוי, ובכך משפיעות על המשך קיומו ועל הסיכוי להציל חיי פצועי תאונות דרכים.

כפי שפורסם בחודש יוני השנה כאן בוואלה! רכב, מסרבות חברות הביטוח וקופות החולים לשלם בעבור שירותי הפינוי של 'להק תעופה', שירות שהוכח כמציל חיים. מתוך 180 פינויים שנעשו בחודשי פעילות השירות, העבירו חברות הביטוח תשלומים עבור 9 בלבד וזאת מכיוון שלדבריהן, הפינויים אינם מחוייבים במציאות. ב'להק תעופה' לא נותרו אדישים, והגישו תביעה כנגדן של חברות הביטוח על סך 2.6 מיליון שקלים.

שמואל מלכיס, מנהל המחלקה הכלכלית של איגוד חברות הביטוח, טען במהלך הדיון כי "מד"א וחברת להק מזניקות מסוקים לפינוי פצועים על מנת להגדיל את רווחיהן הכספיים". עוד האשים מלכיס כי "להק עושה יד אחת עם מד"א" וכי לא תמיד מדובר בשיקול רפואי. נציגה נוספת מטעם חברת הביטוח 'מנורה', עו"ד בתיה לונדון, ציינה כי שיקולי חברות הביטוח נתונים לפרמיות אותן משלם הציבור. "למרות שחברת הביטוח היא גוף כלכלי, בסופו של דבר את עלות הפינוי המוטס משלם כל הציבור".

בתגובה, אמר ח"כ חסון: "אינני מוכן שפינוי הילד שלי אם הוא נפגע בתאונה יהיה כפוף לשיקולים כלכליים ולשיקולי פנקס הצ'קים. החולה ישכב בצומת וידמם לו, ואנחנו נשב וננהל דיונים על דקויות". בהמשך דבריו הטיח חסון את האשמה על המפקח על הביטוח, שתורם להפקרת הפריפרייה שם עיקר נחיצותו של השירות המוסק. כמו כן, ציין כי חסון הוא סמוך ובטוח כי שיקוליה של מד"א הינם מקצועיים ביותר וכי האשמות כנגדן חמורות ביותר. עוד נכח בדיון מנכ"ל 'להק תעופה', שרון שילה, שציין כי שיקולי חברות הביטוח אינם נוגעים להצלת חיי אדם אלא לכסף. "חלק מחברות הביטוח מעדיף שנפגעי תאונות דרכים ימותו כי זה עולה להם יותר בזול".

בתום דבריו, פנה חסון אל המפקח על הביטוח בדרישה כי זה יביא בתוך שלושה שבועות לוועדת הכלכלה דין וחשבון בנושא. "אם השירות ייגרע ממדינת ישראל ויעלה בחיי אדם, הכתובת שלי לעניין זה הממונה על הביטוח". סיכם חסון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully