וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנסיעה בתחבורה הציבורית תתייקר ב-12%

אבי בר-אלי

2.11.2008 / 17:46

הממשלה תייקר התעריף, למרות הירידה במחיר הדלק. האוצר: תשומות הנסיעה התייקרו בשנים האחרונות בעשרות אחוזים

הממשלה מתכוונת לייקר את תעריפי הנסיעה בתחבורה הציבורית בשיעור חד של 12% החל בינואר 2009. זאת, למרות הירידה התלולה במחירי הדלקים. במשרד האוצר טוענים כי תשומות הנסיעה התייקרו בשנים האחרונות בעשרות אחוזים.

תקציב התמיכה בתחבורה הציבורית עומד בתקציב 2009 על כ-2.5 מיליארד שקל, לאחר שגדל בשלוש השנים האחרונות בכ-20%. לטענת האוצר, לאורך השנים האחרונות עודכנו תעריפי הנסיעה בתחבורה הציבורית בהתאם לעליית המדד בלבד, למרות שמחירי תשומות הנסיעה עלו בעשרות אחוזים, כאשר היתרה נספגת בידי קופת המדינה.

לאור ההתייקרויות המשמעותיות שחלו גם בתשומות בשנים 2008-2007, ומכיוון שלא נמצא מקור תקציבי למימון התייקרויות אלו, החליטה הממשלה בקיץ האחרון להעלות ריאלית את מחירי הנסיעה ב-9%, להם מתווסף שיעור עליית המדד בתקופה האחרונה (3%).

בפורום חברות התחבורה הציבורית הפרטיות קוראים לממשלה להקפיא את ייקור תעריפי הנסיעה, בטענה כי החלטה זו מנוגדת למדיניותה להסית נוסעים מכלי רכב פרטיים לתחבורה הציבורית.

עוד טוענים בפורום חברות התחבורה, כי ההתייקרות תפגע מהותית בציבור המשתמשים באוטובוסים, ולא רק אלו הנמנים על האוכלוסיות החלשות. "התייקרות תעריפי הנסיעה תפגע במשתמשים בתחבורה הציבורית, במיוחד לאור ההתייקרות שבוצעה רק לאחרונה", אמר נציג הפורום, אילן קרני. "יש להימנע מצעד זה ולנסות ולמצוא מקורות תקציביים להפחתת התעריפים", הוסיף.

בחודשים ינואר-מאי 2008 דיווחו החברות הפרטיות ברחבי הארץ על גידול של 16%-7% במספר הנוסעים באוטובוסים לעומת אשתקד. גידול בשיעורים נמוכים יותר נרשם גם בחברות אגד ודן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully