וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הולכים על גדול

ערן טננבאום

10.11.2008 / 9:53

הונדה מנסה את מזלה בארץ עם אחת הקטגוריות הכי פופולריות באירופה - קטנועים עם גלגלים גדולים. 125 עם 16 אינטש

פעם, היה מקובל לקרוא לכל מה שכלל מנוע ושני גלגלים בקוטר גדול - טוסטוס. אלו המיתולוגיים, שהיו פופולריים בעיקר בשנות ה-80 העליזות, פינו את מקומם לטובת הקטנועים ה'רגילים' אותם אנחנו רואים היום בכל מקום. בשנים האחרונות החלו קטנועים המצוידים בגלגלים גדולים (16 אינטש) לשוב אל מחוזותינו. בארץ הם אמנם לא ממש פופולריים, אבל באירופה חוטפים אותם כמו שבתקופה הזו חוטפים אצלנו שפעת.

לא מלכת היופי

לקטנועים החדשים מסוגו של ה-SH התרגלנו לקרוא "קטנוסטוסים", וזאת מהסיבה הפשוטה שגלגליהם גדולי הקוטר מזכירים את הטוסטוסים של פעם. עם זאת, בצורתם הויזואלית של הקטנוסטוסים, מתחילים ונגמרים קווי הדימיון לדגמי העבר. בעלי הוותק שביניכם בוודאי זוכרים את ה'פרי', ה'סקרבאו' וה'ליברטי' (כולם משתייכים לז'אנר המדובר), אשר נמכרו בארץ בתקופות שונות ויבואם הופסק, בעיקר בגלל חוסר הצלחתם. לאחרונה, הקטגוריה המדוברת הפכה פופולרית מעט יותר והיום לרוב היצרניות יש לפחות דגם אחד בקטגוריה דנן. אצל הונדה, ליין הדגמים נקרא SH ולהזכירכם, את גרסת ה-300 של דגם זה כבר בחנו בעבר. אז החלטנו לספר לכם מה דעתנו גם על האח בן ה-125 הסמ"ק.

קצת היה לנו קשה להתלהב מהצורה החיצוני של ה-SH. הוא פשוט ופונקציונלי, נראה כמו משהו שתוכנן לעשות את העבודה ולא סובל ממגלומניה של פוזות מיותרות. הגלגלים הגדולים תורמים רבות, בין היתר, גם למראהו הייחודי, אך גובים מחיר שאינו זניח. במקרה של ה-SH חיסרון הגלגלים הגדולים נעוץ בהעדר חללי אחסון של ממש. התא השימושי הממוקם תחת המושב, אליו התרגלנו כל כך בכל הקטנועים האחרים, מתאים לחפצים קטנים או קסדת חצי במקרה הממש טוב. אמנם אפשר להסתדר בלעדיו, שכן הכלי מציע מתלה חיצוני לנעילת הקסדה, ויש גם תא כפפות ננעל, אך נראה שעל מנת לפתור את הבעיה על הצד הטוב ביותר עדיף פשוט להתקין ארגז קטן על הסבל האינטגרלי ולגמור את הסיפור. נציין לטובה גם את מדרס הרגליים הרחב, אשר מאפשר נשיאת ציוד במידת הצורך ובזה אסיים את הפיסקה.

כמה זה חזק?

מתחת למושב, מתחבא מנוע בנפח 124.6 סמ"ק, ארבע פעימתי המקורר בנוזל. הוא מצויד במערכת הזרקת דלק, ומייצר 13.7 כ"ס ב-9,000 סל"ד. מאחור יש תוף בקוטר 130 מ"מ ומלפנים דיסק במידה 220 מ"מ. כמו רוב דגמי הקטנועים של הונדה, הוא מצויד במערכת הבלימה המשולבת של החברה, אשר מפעילה בצורה חלקית את הבלם הקדמי בלחיצה על מנוף הבלם האחורי. הגלגלים כאמור, בקוטר 16 אינטש, בסיסם נקבע על 133.5 ס"מ, גובה המושב על 79 ס"מ, ו... זהו.

בתור התחלה, נספר לכם שהמנוע עצמו לא ממש חזק. יודעים מה, הוא אפילו די חלש. אם תתעקשו, תצליחו לחצות את קו ה-100 קמ"ש, אבל ממש בתחושה שהוא עושה לכם טובה, וגם זה יהיה רק ביום שהמנוע התעורר בבוקר, שתה ויטמינצ'יק והרגיש 'חזק'. מעבר למהירות המרבית הלא מסחררת, ההתנהגות של יחידת ההנעה מצוינת. מין חלקות הונדאית אופיינית. יכולת המשיכה נעימה ומחוסרת שיהוקים או בורות, ובכל הקשור לניוד עירוני - מספק המנוע את הסחורה בסבבה.

נימוסי שולחן

נתחיל בעובדה כי הגלגלים גדולי הקוטר תורמים רבות ליציבות הכלי, ונגלה לכם כבר בשלב זה כי גם השלדה הקשיחה נוסכת כמויות נדיבות של בטחון ורגש. די בפקודת היגוי קלה בכדי להכניס את הקטנוע להטיה, ולשמור אותו בזווית הנבחרת עד לפקודת ההיגוי הבאה. כל זה קורה ללא עיוותים, ללא תנודות ובלי ההרגשה שהשלדה מנסה לתרגל אתכם את שיעורי הבית שקיבלה בחוג לריקודי בטן.

המתלה הקדמי נתברך במהלך ארוך ורך יחסית. הוא מסנן בכלל לא רע כמעט כל דבר, וכל זמן שלא תתעקשו לנסוע ישירות לתוך מדרכה, אתם עשויים ממש ליהנות מאופי העבודה שלו. המתלה האחורי ניחן במאפיינים דומים, ובגדול, אין סיבה יתרה להתלונן עליו.

מערכת הבלימה הכוללת בלם דיסק מלפנים ובלם תוף מאחור, דורשת לפיתה איתנה והחלטית, אך מספקת בתמורה יכולת תאוטה משובחת אשר גורמת לצמיגים לנשוך את הכביש בכל פעם שאתם לוחצים על מנופי הבלימה. אישית הייתי מעדיף מנופים רגישים יותר, שדורשים פחות מאמץ ביד במקרה, אבל, המערכת הלא כל כך רגישה במקרה של ה-SH תאפשר גם לרוכבים שאינם מיומנים לבצע בלימות חירום, במקרה הצורך, בסיכון מינימלי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

ת'כלס

קטנוע כמו ה-SH, יכול להציע בטיחות אקטיבית שרוב הקטנועים בעלי הגלגלים הקטנים יותר יכולים רק לחלום עליה. הוא מצוין בתוך העיר, קל מאוד להשתחל איתו בתנועה צפופה, הוא יציב להפליא בכל מהירות, והגלגלים הגדולים מאפשרים יופי של מרווח גחון (בעליה וירידה ממדרכות). החסרונות העיקריים שלו הם מהירות מרבית צנועה, העדר חללי אחסון, ותג מחיר גבוה העומד על 22,895 ש"ח. אם הצלחתם להתגבר על מכשולים אלו, תקבלו כלי מהנה, יעיל, ובטוח.

  • עוד באותו נושא:
  • הונדה
  • sh 125

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully