וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פורמולה 1: מסכמים את 2008

ירון אדרי

12.11.2008 / 11:13

שבוע וחצי לקח לירון אדרי להירגע ממירוץ ברזיל, בכדי שיתפנה לסכם לנו את עונת הפורמולה 1 המסקרנת, שחלפה לה. פרק ראשון

שבוע וחצי עבר, הרוחות נרגעו ומשפחתו של מאסה השלימה עם הבשורה - עוד עונה משעממת עברה על הפורמולה 1. אבל רגע, לפני שאתם מתחילים לנצל נגדי את אופציית התגובה, נציין כי לפחות הסוף היה מותח במיוחד. למי שלא עקב, נספר כי אליפות העולם הוכרעה רק בפניה האחרונה (מתוך 15), של ההקפה האחרונה (מתוך 71), של המירוץ האחרון (מתוך 18). אחרי כ-5,500 ק"מ ו-17 מדינות, האליפות הוכרעה על קוצה של נקודה. וזהו.

כמו כל סרט הוליוודי בו האפקטים חשובים מהתסריט עצמו, כך גם עונת 2008 סיפקה המון כלפי חוץ, אבל מעט מאוד בסך הכל. לא אחת גיליתי כי ההקפות חולפות כל כך מהר ולא בגלל המתח והדריכות, פשוט בגלל שהזמן עובר מהר יותר עם עיניים עצומות. סבב המירוצים היוקרתי בעולם ממשיך להיות סטרילי, ועל כף יד אחת אפשר לספור את האירועים והעקיפות המרהיבות. טוב זאת לא חוכמה, ביקורת מסוג זה נשמעת כבר כעשור. הבעייה היא שגם השינויים שבכל זאת נכנסו לשיפור המצב, לא הצליחו באמת לשנות.

ואל תתנו לטבלאות לעבוד עליכם בעיניים. העובדה כי נקודה אחת הוכרעה רק בסוף, וכי במשך העונה הייתה הדומיננטיות בידיי 4 נהגים ו-3 קבוצות (פרארי - יותר, מקלארן – בזכות פאדיחות של פרארי, ב.מ.וו – בזכות עצמה), המצב עדיין רחוק מלהיות משביע רצון. ובכל זאת, בעיקר עם תקווה לבאות, זה הזמן לסכם.

נהג השנה – רוברט קוביצה

יסלחו לי אוהדי פרארי ומקלארן, אך לנהג הפולני מגיעה התהילה. בשקט, כמעט בהיחבא, הצליח קוביצה לעשות חיים קשים להמילטון, מאסה, ורייקונן ובשלב מסויים אף תפס את הפיקוד על טבלת האליפות. ב.מ.וו חייבת המון לקוביצה ובן קבוצתו ניק היידפלד, האחראים על השיפור המתמיד, אך לעומת הגרמני הוותיק יותר, קוביצה הציג ביצועים עדיפים.

את העונה סיים קוביצה במקום הרביעי, עם ניקוד זהה לאלוף היוצא ובכדי שלא יתלהב יתר על המידה מהמחמאות, נציין לחובתו את היחלשותו במירוצי סוף העונה שכמעט והעבירו את התואר לאחר.

קבוצת השנה – טויוטה

כמו קוביצה, גם כאן צריך ללכת התואר למי שלא ציפו ממנו לגדולות, ולמרות זאת השיג הרבה. מאז שהפסיקו בטויוטה לדבר על אליפות, והתחילו לעבוד, נרשם שיפור ניכר בתוצאות. צמד הנהגים יארנו טרולי וטימו גלוק, הציבו את המכונית האדומה-לבנה לא פעם בין המכוניות המובילות. מאותן סיבות גם לטורו רוסו מגיע התואר הנכסף, אולם ביצועיו הכושלים של סבסטיאן בורדה מצליחים להטיל צל כבד גם על המוכתר הבא.

תגלית השנה – סבסטיאן ווטל

"בייבי שומאכר" מכנים סבסטיאן ווטל, אך לבחור מגיע כינוי בזכות עצמו. הנצחון במונזה אמנם נעשה בחסות הגשם אבל אין להקל בכך ראש כי גם על קור רוח מגיע לקבל מחמאות. הגרמני הצעיר שכבר בשנה שעברה הציג ניצוצות של כשרון, הראה בגרות כאילו עומדות לזכותו שנים רבות של ניסיון. בזכות ווטל, גם הצליחה קבוצת 'טורו רוסו' להעפיל על קבוצת האם 'רד בול' לה צמד נהגים מוותיקי הסבב. קחו בחשבון שגם העקיפה שלו על המילטון בהקפות הסיום בברזיל, כמעט וחרצה את גורל האליפות. ולמי שזוכר, עוד בתחילת העונה ניבאתי לו גדולות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

מירוץ השנה – אוסטרליה

מירוץ פתיחת העונה מצליח להאפיל על כל שאר 17 המירוצים שבאו אחריו (כולל מונקו וברזיל). קצב הפרישות במירוץ היה כל כך גבוה, שלרגע נדמה היה כי הנצחון יוענק למכונית הבטיחות. לבסוף, חצו רק 7 נהגים את קו הסיום וגם מהם נגרע אחד (רובנס באריקלו) בגין פסילה. רבות נכתב לזכות ביטול בקרת המשיכה שהיתה אחראית לחלק מהפרישות, אולם התקוות להמשך עונה מותחת התבדו מהר מאוד.

הרגע החם של השנה – רובנס באריקלו, סילברסטון

רובנס באריקלו, שמאז שעזב את פרארי לטובת הונדה שכח איך ניראות מדרגות הפודיום, הצליח במירוץ הגשום של סילברסטון לסיים במקום השלישי. לנהג הברזילאי ידועים ימים יפים עם בקבוק השמפניה ביד, הריקוד הקופצני המצחיק ומיכאל שומאכר לצידו. עתידו של באריקלו, זקן הנהגים בן ה-36, עדיין לא ידוע ונכון לרגע זה, נראה כי לא ימשיך בעונה הבאה בפורמולה 1.

אורח לרגע – נלסיניו פיקה

הוא לא הצליח לשחזר את הישגיו של אבא נלסון בעונתו הראשונה אבל בכל זאת, למרות תצוגה מאוד פושרת, ביקר נלסיניו פיקה על הפודיום העונה. את עולמו קנה פיקה ג'וניור בגרנד פרי הגרמני, עת זינק במקום ה-17 וסיים במקום השני. ביתר המירוצים, דעך הילד של רנו ואפילו החלו שמועות על כך שאף קבוצה לא בונה עליו לעונה הבאה, כולל קבוצתו. לבסוף, קיבל נלסיניו צ'אנס אחד נוסף מהבוס פלאביו בריאטורה לעונת 2009. יש למה לצפות?

המהלך של השנה – מאסה, הונגריה

פליפה מאסה ידע כי הוא חייב לקחת עצמו בידיים אם הוא רוצה להתמודד על תואר האליפות. עם זינוק מדהים מהעמדה השלישית במסלול ההונגרי, מצליח מאסה לעקוף את שתי מכוניות המקלארן עוד לפני הפנייה הראשונה במהלך שיירשם לדורות. המילטון, אולי מהתדהמה, לא הצליח אפילו להתקרב לברזילאי החם במהלך המירוץ. אלא שמאסה היה כנראה חם מדיי כי 3 הקפות לסיום, בדרך לנצחון בטוח, השאיר אחריו מנוע מפוייח ופחות 10 נקודות במאבק האליפות.

עד כאן החלק הראשון. בפרק הבא, הרגעים הפחות חיובים של העונה.

  • עוד באותו נושא:
  • פורמולה 1

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully