וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכונית השנה: והפעם – מיניוואנים

ירון אדרי

13.11.2008 / 15:47

למה להצטופף אם אפשר להתרווח לכל הכיוונים? על זה בדיוק בא לענות שוק המיניוואנים. אז מי מוביל הנוסעים המועדף עליכם?

לפני 25 שנים בדיוק, המציאה קרייזלר את המיניוואן. ולא שזה באמת היה נחוץ, אבל מצבה הכלכלי חייב אותה להציג שינוי והקונספט של שלדה סטנדרטית, עם גג מוגבה ועוד שורת מושבים תפס תאוצה במהירות - הוויאג'ר. את החידוש החלו לחקות כמובן המתחרות, והאספאס של רנו נחשב למיניואן הראשון של אירופה.

השנים חלפו והמציאות חייבה להמשיך עם השינויים. המיניוואנים צמחו כמובן, אך עובדה זאת לא בילבלה את הרגלי השוק, להיפך, היא רק עיצבה אותם עם סגמנטים חדשים. פתאום, קיבלנו מיניוואנים קומפקטיים מסוגה של הסניק, או מיני-מיניוואן כמו ניסאן נוט. האם זה מקרה כי לכולן אותו אבא?

תודות לשוק ציי הרכב גם בישראל הפכו המיניוואנים, הקומפקטיים בעיקר, ממוצרים נישתיים, לפופולריים במיוחד. את השוק מובילה כמובן מאזדה עם ה-5, שלפני כשנה זכתה למתיחת פנים וגם לתואר המיניוואן של גולשי וואלה! רכב ל-2007. תאומתה לבית פורד, ה-S מקס, אינה זוכה להיות פופולרית כמו ה-5 למרות עדיפות גדולה בתחום העיצוב.

עיצוב הוא גם שם המשחק של סיטרואן. לישראל הגיעה ה-C4 פיקאסו בגרסת 7 מושבים מלאה בגימיקים כצפוי מהחברה. גם גרסת ה-5 מושבים הגיע אלינו למבחן קצר. בשנה שעברה, הייתה הפיקאסו שנייה ל-5, חולקת מספר הצבעות הזהה לזה של פולקסווגן טוראן, כשעם אחוז אחד פחות נמצאת הונדה FR-V.

ממציאת הנישה קרייזלר, שולחת אלינו את הג'רני החדש לבית מותג דודג' שהוא כבר מיניוואן בגודל מלא שספק אם הפעם יצליח להציל את החברה האם. שברולט שגם כן נמצאת על סף התהום, שולחת את האפלנדר הוותיק יותר. מי שרוצה גם היא להצליח בארה"ב, ובינתיים מצליחה לא רע אצלנו היא קיה קרניבל, גם לה 7 מקומות ומרחב גדול.

שתי האחרונות מרשימת המועמדות שלנו הן מרצדס ורנו שגם להן גרסאות מיניוואן קומפקטיות. היצרנית מגרמניה עם ה-B, פונה לחובבי המותג (ובעיקר לנשותיהם) ואילו הסניק, עממית יותר וכמו הצרפתייה השנייה במשאל זה, גם אותה ניתן לרכוש בגרסה קצרה או ארוכה.

אז מי לדעתכם ראויה לתואר מכונית השנה בקבוצת המיניוואנים? הסקר בצד השמאלי של המסך ממתין לכם, רק אל תשכחו לשכנע אותנו עם תגובה.

הקטנה שלכם

בשבוע החולף, כעשרת אלפים גולשים השמיעו קולם. והנה, נראה כאילו לא השתנה דבר בסגמנט זה עם נתונים הזהים כמעט במדוייק לתוצאות השנה שעברה.

מאזדה 2 ממשיכה לתפוס את המקום הראשון עם 25 אחוזים מההצבעות, כשצמודה מאחור הסוויפט של סוזוקי לה 21 אחוזים. בשנה שעברה הפער היה גדול יותר, 26 לעומת 20. טויוטה יאריס ממשיכה להחזיק במקום השלישי עם 14 אחוזים, ירידה של 3 אחוזים. למעשה, מי שכמעט ושינתה את הסטטוס קוו היא הפיאט 500, שעם 9 אחוזים התמקמה רביעית. את יתר התוצאות תוכלו לראות בטבלה המצורפת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully