וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רכב שטח גדול, מנוע קטן

ירון אדרי

22.11.2008 / 9:32

רכב השטח האימתני שמייצרת קיה לשוק האמריקני, עובר מהפך. את מנוע ה-V8 של הבורגו יחליף מנוע תא דלק צנוע ונקי

כשהציגה קיה את הבורגו בתערוכת דטרויט האחרונה בינואר 2008, מייד הבנו שהקוריאנים יודעים לקלוע בדיוק לטעמם של האמריקנים. רכב גדול ממדים, עם מנועים גדולי נפח לשוק גדול הפסדים. המשבר של החודשים האחרונים אולי מעלה ספקות בקיה, ועם או בלי קשר היא מוצאת זמן מצויין להצגת גרסת התא דלק.

יצרניות הרכב דיי מיצו את עניין המכונית ההיברידית שכבר לא מביאה כותרות כבעבר. טובה ממנה, יחצנית וידידותית, היא טכנולוגיית התא דלק המימנית. קיה לא רוצה להישאר מאחור והבורגו FCEV עומדת במרכז תצוגתה בתערוכת לוס אנג'לס; אז אין לה מנוע V8 עם 300 סוסים, אבל גם אין לבעליה חשבון דלק מנופח ולסובבים אותו אוויר מפוייח.

יחידת הכוח נמנית על הדור הרביעי של מנוע תא הדלק אותו מפתחת בעלת הבית של קיה, יונדאי. זה מפיק 154 כ"ס שמספיקים לניוד במהירות מרבית של 160 קמ"ש. עם מכלי מימן דחוס בנפח 202 ליטר, טווח הנסיעה מספיק ל-685 ק"מ כשהכי חשוב כמובן, ללא גרם CO2 אחד.

כמובן שעדיין מדובר ברכב ניסוי ולא בתוצר סופי, אך עצם העובדה כי קצב הפיתוח אצל כל היצרניות הופך למואץ יותר הופכת אותנו לאופיטמיים. ולא פחות חשוב, הדבר מביא להורדת המחיר היקר של המנוע הייחודי, עוד גורם שיאיץ את כניסתו לשוק.

עוד חושפת קיה לראשונה בלוס אנג'לס את הגרסה האמריקנית של הסול. הבדלים גדולים ביחס לגרסה האירופית אנו לא מוצאים, אבל פרטים מדוייקים יותר נדע במהלך השקתה בחודש הבא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully