וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבחני ריסוק – יש הפתעות

ירון אדרי

26.11.2008 / 14:03

12 מכוניות העמיד איגוד ה-Euro NCAP במבחני הריסוק האחרונים. לרובן תוצאות טובות, אך יש לא מעט הפתעות שליליות

לאחר הודעתה של רנו אמש, כי המגאן החדשה קיבלה את מלוא הניקוד במבחן הריסוק של איגוד ה-Euro NCAP, מתפרסמת הרשימה המלאה של הנבחנות האחרונות. בסך הכל מפרסם האיגוד את תוצאות מבחני הריסוק של 12 מכוניות שונות, בשישה סגמנטים שונים. פרט למגאן, 7 מכוניות מקבלות את מלוא 5 הכוכבים, כשוולוו XC60 היא השלישית אי פעם לקבל את מלוא הניקוד. את התוצאה הגרועה ביותר משיג טנדר הריינג'ר של פורד, אשר מוכר אצלנו כמאזדה BT-50. מפתיע לראות כי דאצ'יה סאנדרו, הסופר מיני של המותג הרומני הנמצא בידיה של רנו, מתקשה ליישר קו עם תפישת הבטיחות של בעלת הבית ומשיג רק שלושה כוכבים.

אופל אינסינייה

המשפחתית הגדולה של אופל חובקת כבר תואר אחד חשוב – מכונית השנה באירופה. גם בתחום הבטיחות משיגה האינסינייה תוצאות טובות, אולם לחובתה נרשמים מספר ליקויים.

לפלג גופם התחתון של הנהג והנוסע נרשמת הגנה מרבית במבחני ריסוק החזית והצד, ופגיעות קלות נרשמות באזור החזה. תוצאות אלה מעניקות לה 5 כוכבים ושתי נקודות פחות מהמקסימום האפשרי. 4 כוכבים מוענקים להגנה על ילדים, כשמלוא הניקוד ניתן על בטיחותם של ילדים בני 3. אולם, סימון לקוי לסכנה האורבת לתינוק בכיסא ייעודי במושב הקדמי מכרית האוויר, כמו גם סימונים לקויים אחרים, מפחיתים לה ניקוד.

2 כוכבים בלבד מקבלת האינסינייה בהגנה על הולכי רגל. למרות שהפגוש ומרכז מכסה המנוע מקבלים את מלוא הניקוד, הכנפיים וצידי מכסה המנוע, כמו גם חלקו הקדמי והשמשה, עלולים לגרום לפגיעות קשות.

אלפא רומאו מיטו

בתכנונם את הסופרמיני השיקית שלהם, לא זנחו באלפא רומאו את נושא הבטיחות. חמישה כוכבים מקבלת המיטו, ובסך הכל 36 נקודות, נקודה אחת פחות מהמקסימום. הנוסע והנהג זוכים להגנה טובה ורק פגיעה מזערית נרשמת ברגליו ובחזהו של הנהג. יש לציין כי המכונית הנבחנת צויידה ב-7 כריות אוויר.

פחות טובה היא הגנת הילדים וכאן צוברת המיטו 3 כוכבים. בדו"ח התוצאות, מציינים באיגוד כי נרשמת סכנה לראשו ובית החזה של ילד בגיל 3, כתוצאה מתזוזה פתאומית. עוד צויין כי סימוני ביטול כרית האוויר ועיגוני האיזופיקס אינם ברורים מספיק.

שני כוכבים צוברת המיטו בהגנה על הולכי רגל. הפגוש צובר את המקסימום האפשרי עם הגנה מרבית לרגלי הנפגע, אך מכסה המנוע והכנפיים הציגו נתונים פחות טובים.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס

דאצ'יה סאנדרו

יבואנית רנו לישראל, חברת קרסו, הודיעה בעבר כי היא בודקת אפשרות ייבוא מותג דאצ'יה לישראל. בינתיים, הסופרמיני החדשה ביותר של החברה סאנדרו, לא צולחת את מבחני הריסוק. שלושה כוכבים בלבד משיגה המכונית, שלמרות יציבות המרכב נרשמת לה ניתוק של קורה A. זה אמנם לא גורם לפגיעה משמעותית, אך קריסת הדשבורד כן מסכנת את גוף הנהג והנוסע לצידו. ללא כריות אוויר צידיות, גם ריסוק הצד לא מספק ניקוד גבוה למכונית.

בניגוד להגנת הנוסעים, נרשמת הגנה טובה ו-4 כוכבים בהגנה על ילדים. הולכי הרגל לא ישמחו לשמוע כי עליהם לא חשבו בדאצ'יה והסאנדרו משיגה כוכב אחד בלבד.

הונדה אקורד

האקורד היא הנציגה השנייה ברשימת המשפחתיות הגדולות שנבחנו. 5 כוכבים מעניק לה ה-Euro NCAP בהגנה על הנוסעים כשפגיעות קלות ברגליו ובחזהו של הנהג (בפגיעה צידית) ובחזה הנוסע מפחיתות לה ניקוד. 4 כוכבים והגנה מצויינת נרשמים בהגנה על ילדים כשאת הכוכב האבוד יש לזקוף לחובת סימונים לקויים למצב כרית האוויר בעת התקנת מושב תינוק מלפנים.

3 כוכבים מקבלת האקורד בהגנה על הולכי רגל, כשהפגוש ומרכז מכסה המנוע מקבלים את מלוא הניקוד. אולם, צידי מכסה המנוע כמו גם חלקו הקדמי, עלול לגרום להולך הרגל פגיעות קשות.

וולוו XC60

רכב הפנאי של וולוו אותו בחנו אך לאחרונה, מקבל 5 כוכבים בהגנה על נוסעים. כמו כן, מצטרף ה-XC60 לניסאן קשקאי ורנו מגאן ברשימת הזוכים במלוא הניקוד האפשרי. עם ניקוד מקסימלי בהגנה על ילדים בני 3, ונקודה אחת פחות בהגנה על ילדים בני שנה וחצי, מקבלת בסעיף זה וולוו 4 כוכבים.

וולוו עשתה עבודה טובה בהגנה על נוסעים, אך עדיין תוצאות מבחני הריסוק אינם משביעי רצון בהגנה על הולכי רגל. 2 כוכבים מקבל ה-XC60 כשפגיעות אפשריות נרשמות לראשם של ילדים מקצה מכסה המנוע ומבוגרים מהשמשה הקדמית.

מרצדס ויאנו

רכב הנוסעים של מרצדס אינו מספק תוצאות משביעות רצון. 4 כוכבים נרשמים בהגנה על נוסעים כשניתוק הריתוכים בבסיס הדשבורד עלול לגרור פגיעות קשות לרגלי הנהג והנוסע. ריסוק צידי גרר פגיעות קלות באזור בפלג גופו העליון של הנהג, מה שיכול היה להימנע עם היו מותקנות ברכב כריות האוויר המתאימות.

הגנה טובה על ילדים בגיל 3 מעניקה ניקוד גבוה, אולם אי אפשרות לניתוק כרית האוויר מלפנים וסימון לקוי מפחית לה נקודות ובסעיף זה מוענקים לוויאנו 3 כוכבים. כוכב אחד בלבד נרשם בהגנה על הולכי רגל, כשפגיעות חמורות נגרמות מכל חלקי החזית.

פולקסווגן גולף

הרבה תקוות נותנת הגולף החדשה לפולקסווגן, ונראה כי לפחות בנושא הבטיחות היא משיגה את המטרה. ניקוד גבוה מקבל הדור השישי של הגולף המעניק לה 5 כוכבים בהגנה על נוסעים, 4 בהגנה על ילדים ושלושה בהגנה על הולכי רגל. גם במקרה זה רק נקודה אחת מפרידה בינה ובין הניקוד המרבי. את הכוכב החסר בהגנה על ילדים, יש לרשום לחובת אי סימון מספק כמו אצל שאר הנבחנות.

את הכוכב החסר בהגנה על הולכי רגל, יש לזקוף לחובת בסיס השמשה העלול להוות סכנה לבוגרים. שאר האזורים כמו הפגוש ומכסה המנוע מקבלים את מלוא הניקוד.

פורד פיאסטה

הסופר מיני החדשה של פורד משיגה ציונים טובים בכל אחד מהמבחנים הנבדקים. 5 כוכבי הגנה נרשמים לנוסעים, כשרק פגיעות קלות בפלג גופו התחתון וחזהו של הנהג מורידים לה 3 נקודות. סימונים לא ברורים מספיק בנוגע לניתוק כרית האוויר ועיגוני האיזופיקס מפחיתים לה כוכב בהגנה על ילדים. 3 כוכבים נרשמים בהגנה על הולכי רגל עם ספיגת אנרגיה טובה כמעט בכל חלקי החזית, אולם בסיס השמשה הקדמית מהווה סכנה חמורה לראשי מבוגרים.

פורד קא

מכונית המיני של פורד, מתקשה לעמוד בסטנדרטים של אחותה. רק 4 כוכבים משיגה הקא בהגנה על הנוסעים, ו-3 בהגנה על ילדים. קריסת הדשבורד רושם פגיעות ברגלי הנהג, וכמו כן פגיעות בבית החזה בריסוק הצידי. הנוסע זוכה להגנה מלאה. גם בהגנה על ילדים, נרשמות הערות הנוגעות לסכנות אפשריות.

פרט לפגוש הקדמי שזוכה במלוא הניקוד, שאר האזורים בהם עלול לפגוע גופו של הולך רגל בעת תאונה רושמים הגנה לקויה מאוד.

פורד ריינג'ר

פורד ריינג'ר הוא הגרסה הבריטית לטנדר מאזדה BT-50. זה, ממשיך להציג תוצאות עגומות לסגמנט המסחרי כפי שקרה בעבר עם הניסאן נבארה והאיסוזו D מקס. 2 כוכבים בלבד משיג הריינג'ר בהגנה על נוסעיו, עם לא מעט הערות. לעומת ריסוק הצד שם משיג הטנדר את מלוא הניקוד, ריסוק החזית רושם עיוות במרכב עצמו, קריסה של קורה A ותזוזה של מוט ההגה. כתוצאה מכך, נפגע הנהג בכל חלקי גופו, בעיקר בגפיים התחתונות ובאזור החזה. באיגוד מציינים לרעה תזוזה של 40 ס"מ בדוושות, ולחץ בלתי מספיק בכרית האוויר שלא מנעה פגיעת ראשו של הנהג בהגה.

עיוות המרכב גרר תזוזה אחורה של כיסא הנהג, אשר גרמה לפגיעה בראשו של ילד מאחור. פרט לכך, נרשמת הגנה מספקת ובסעיף זה משיג הריינג'ר 3 כוכבים. עם 2 כוכבים, לא ירצה הולך רגל להיתקל בריינג'ר בכביש. יש לציין כי מדובר בגרסה הבריטית לה הגה ימני, וה-Euro NCAP מדגיש כי תוצאות שונות יכולות להיות לגרסאות בעלות הגה שמאלי.

פיג'ו 308CC

5 כוכבים ונקודה אחת פחות מהמקסימום האפשרי מקבלת גם הקומפקטית הפתוחה של פיג'ו. כמו בשאר המקרים, פגיעות קלות נרשמו רק לרגליו וחזהו של הנהג. יש לציין כי ה-308 קבריולה איננה מצויידת בכרית אוויר להגנה על רגליו של הנהג. 3 כוכבים נרשמים בסעיף ההגנה על ילדים כשאת עיקר הניקוד מאבדת הפיג'ו באי סימון ברור של מצב כרית האוויר לנוסע, העלולה להוות סכנה חמורה לתינוק בכיסא ייעודי.

הפגוש מקבל ניקוד גבוה בהגנה על רגלי הולכי רגל וכך גם אזור מסויים במכסה המנוע. אך השמשה הקדמית עלולה לגרום לפגיעה חמורה לראש. 2 כוכבים מקבלת ה-CC בסעיף זה.

סטנדרט חדש בבטיחות

במקביל לפרסום תוצאות מבחני הריסוק האחרונים, מפרסם איגוד ה-Euro NCAP את תוצאות מבחן המושבים הראשון שלו. במהלך המבחן, נבדקה הגנת המושב בפני אפקט 'צליפת שוט' הנגרמת בעת פגיעה ברכב מאחור. מתוצאות המבחן עולה כי על רובן של היצרניות עוד כברת דרך ארוכה עד להצגת תוצאות מספקות בנושא זה.

במהלך המבחן נבדקו מושביהן של 25 מכוניות אשר רוסקו במהלך השנה האחרונה על ידי האיגוד. מתוכן, רק 5 השיגו את הציון הטוב ביותר ועל כך מצרים באיגוד, בעיקר לנוכח העובדה כי מדובר במכוניות חדישות. המכוניות הן אודי A4, אופל אינסינייה, אלפא רומאו מיטו, וולוו XC60 ופולקסווגן גולף.

מנגד, 8 מכוניות השיגו את הציון הנמוך ביותר – דייהטסו טריוס, דייהטסו קורה, יונדאי i10, סוזוקי ספלאש, סיטרואן ברלינגו, סיטרואן C5, פורד קוגה ופיג'ו 308CC. ב-Euro NCAP מציינים כי החל מ-פברואר 2009, יהיה למבחן זה חלק בלתי נפרד בשקלול כוכבי הבטיחות. כך למשל, סיטרואן C5, פורד קוגה ופיג'ו 308CC להן 5 כוכבים, היו זוכות לניקוד טוב פחות. עוד נציין כי תנאי ל-5 כוכבים תהיה מערכת בקרת יציבות סטנדרטית למכונית הנבחנת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully