וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשיפה רשמית: פיג'ו 3008

פיג'ו משחררת תמונות ומפרטים מלאים למיניוואן-קרוסאובר שייקח את האריה ומשפחתו. בינתיים ללא היחידה ההיברידית

מאז שרנו הציגה את הסניק וסיטרואן את הפיקאסו, פיג'ו הרגישה מחוץ לתמונה בשוק המיניוואן קרוסאובר הרך מתוצרת צרפת. כל זה השתנה בתערוכת פריס האחרונה כאשר פיג'ו הציגה את החשיבה שלה לרכב פנאי משפחתי תחת השם 'פרולוג' (שם בו משתמש החברה להצגת הגרסה הקרובה לייצור), שנתן הצצה מוקדמת לדריסת הרגל של פיג'ו בסגמנט המרווח והתבסס רבות על עיצוב ה-4007.

מעבר להשתייכות קבוצתית, הקונספט חשף טכנולוגיה משולבת של הנעה כפולה ומערכת היברידת מודרנית המכונה 'H4YMotion'. זו משתמשת בהכלאה מוכרת וסטנדרטית של מנוע דיזל רב-עוצמה ויחידה חשמלית עצמאית, המספקת טווח נסיעה עירוני קצר של 40 קילומטרים, אך חסכונית ונקיה מפליטה מזיקה. בתפוקה מקסימאלית, ה-3008 מגייס 200 כ"ס ומשחרר 109 קג"מ של CO2.

באופן לא מפתיע, גרסת הייצור נשארת נאמנה לפרולוג ולא שינתה את שמלתה של ה-3008 ולו במעט פרט להטמעה של הנעה קדמית לעת עתה והשארת האופציה ההיברידית במדפי מחלקת הפיתוח. הפלטפורמה משכללת את בסיס ה-308 המשפחתית, ומכניסה לשימוש את אותן יחידות הנעה שכיחות בתוספת של מפרט משפחתי מכובד.

היברידית? לא בינתיים

היצע יחידות הכוח יכלול מנועי 1.6 ל' בנזין בהספק של 120 כ"ס אטמוספריים לצד 150 כ"ס בגרסת הטורבו (THP), וכן צמד לוגמי סולר עם 110 כ"ס עבור 1,600 סמ"ק, כשבקצה העליון מצוי מנוע טורבו דיזל בנפח 2.0 ל' עם 163 כ"ס העומדים לרשות הנהג. בשלב הנוכחי, לאלו תשודך תיבת הילוכים ידנית בת חמישה ושישה יחסי העברה, וגרסה אוטומטית תוצע רק עם מנועי הדיזל.

בסעיף המטראז' והפרקטיות, ה-3008 רושמת לזכותה אורך של 4.36 מ', רוחב של 183 ס"מ, בסיס גלגלים של 261 ס"מ ומושכת מעלה 163 סנטימטרים לגובה. תא הנוסעים מכיל סידור הושבה לחמישה אנשים ומציע שפע תאי אחסון, תא מטען עם שלושה מצבי קיפול, ושכלולים אלקטרונים דוגמת בלם יד חשמלי, מערכת בקרת יציבות, תצוגה עילית, בקרת משיכה משוכללת (DRC) האמונה על ייצוב המרכב, תאורת קסנון ומערכות שמע וניווט שיהיו חלק מחבילת האבזור. להעצמת תחושת החלל, פיג'ו עושה כפי שעשו אחיותיה ומשלבת גג פנורמי רחב.

ה-3008 תוצג באופן רשמי לקהל בתערוכת ז'נבה בחודש מרץ. מיבואנית פיג'ו לישראל, חברת דוד לובינסקי, טרם נמסרה הודעה על מועד הגעתה לישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully