וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על הגריד

ירון אדרי

17.1.2009 / 10:48

פורמולה 1: הקבוצות חושפות, דניס פורש ושומאכר ניצל; WRC:, סולברג מתאסלם, פולקסווגן אולי בפנים; IRL: גם קסטרונבס כמעט בפנים; מוטו GP: קוואסאקי בכל זאת בפנים; נאסקאר: טויוטה מחוייבת לארה"ב

פורמולה 1: עוד שינויים?

מי אמור היה להיות אלוף ראוי, לואיס המילטון או פליפה מאסה? שאלה זו עלתה בתום עונת 2008 כשהדגש ניתן על מספר הנצחנות. לאור העובדה כי מאסה סיים ראשון ביותר מירוצים, טוענים רבים כי האליפות מגיעה לו. לכך שותף גם "בעל הבית" של הפורמולה 1 ברני אקלסטון, שכבר הציע לעבור לשיטות אחרות כמו הענקת מדליות ולא צבירת נקודות.

אקלסטון אולי יודע כי מדליות לא מתחברות כל כך עם מירוצי מכוניות, ועל כן הוא מחפש שיטות אחרות. "תשכחו מהמדליות" הוא אומר, ומדגיש שוב כי האלוף צריך להיות זה שמחזיק ביותר נצחונות. מתוך גרונו נשמע כאילו הוא לא שלם עם האליפות שלקח המילטון, וכמו כן הוא ציין כי מאסה הוא הנהג הראוי ביותר לאליפות ב-2009. כל שניתן לקוות הוא כי כוחו הרב בסבב היוקרתי לא יניב חוק שיאפשר לפסול אליפויות רטרואקטיבית. ובנימה אישית, אם אפשר המלצה קטנה - ברני, תראה איך זה עובד בליגות המירוצים בארה"ב.

אחרי שפרננדו אלונסו ניצל מתאונת מטוס בקניה לפני כשבועיים, מגיעו תורו של אלוף אחר להיכנס לרשימת ברי המזל. בעת שהותו בקוסטה ריקה, נקלע מיכאל שומאכר לרעידת האדמה שפקדה את האזור. למזלם של המקומיים הוא לא נפגע, ותרומותיו לבטיחות הדרכים שם תמשכנה להגיע.

פורמולה 1: פרארי רוצה אליפות נהגים

אלופת העולם היתה הראשונה לחשוף את מכונית הפורמולה 1 במתכונת 2009. כצפוי, ה-F60 שנחשפה כבר ביום שני נראית שונה מבעבר בעיקר תודות לשינויי התקנון שהביאו להרחבת הכנף הקדמית, והצרת הכנף האחורית. מקומם של צמיגי הסליקס לא נפקד, והחזרתם נחשבת לאחד השינויים המרגשים שנעשו בסבב היוקרתי מאז נאסרו לפני 12 שנים.

אך לא הכל ורוד. במהלך הצגתה, גילתה ה-F60 חוסר אמינות כבר במפגש הראשון שלה עם מסלול מירוץ. בקבוצה לא מביעים דאגה, ומודים כי העבודה עליה טרם התסיימה כשהאצבעות מופנות בעיקר אל עבר מערכת ה-KERS. בכל מקרה, הם מבטיחים כי הכל יהיה מוכן עד לפתיחת העונה בסוף חודש מרץ. את זה נדע כבר עם תחילת המבחנים בשבוע הבא.

ומה חושב פליפה מאסה עליה? הברזילאי שכבר החזיק בתואר אלוף העולם למשך שתי דקות, ציין כי עליו עוד להתרגל למכונית לאור השינויים הגדולים, אך הוא מאמין שהיא תענה על כל ציפיותיו. אנו מקווים כי היא תענה גם לציפיות הקהל.

פורמולה 1: רון דניס פורש

מנהלה המיתולוגי של קבוצת מקלארן, רון דניס, הודיע על פרישה מתפקידו באופן כמעט מיידי. דניס שמאז 1981 הפך את הקבוצה לשם דבר בפורמולה 1, יארוז את חפציו בעוד כחודש וחצי ואת מקומו יחליף מרטין וויטמארש שיככנס לתפקיד ב-1 למרץ. ההודעה ניתנה במהלך חשיפת המכונית החדשה MP4-24, שהיא "מכונית מצויינת" כפי שהדגיש דניס.

שמועות על פרישה החלו לצוץ כבר בשנה שעברה, והנה כעת הן מקבלות אישור. למזלו של דניס, זה מגיע לאחר שבן טיפוחיו לואיס המילטון לקח את אליפות הנהגים, ולא אחרי עונת 2007 שכללה סכסוכים פנימיים ופרשת ריגול. איך תשפיע הפרישה על הקבוצה? ימים יגידו.

מכונית המירוץ שנחשפה, לוקחת מספר צעדים קדימה את התקנות החדשות. 18 חודשים הושקעו בפיתוחה, והתצורה החדשה מראה תפישה מעט שונה לאיך לנצל את צמיגי הסליקס והאלמנטים האווירודינמיים בצורה אופטימלית. על דפי השרטוט ותוכנות המחשב הכל יכול להיראות פנטסטי, השאלה איך תגיב המכונית בתנאי אמת.

פורמולה 1: טויוטה רוצה נצחון ראשון

טויוטה הבטיחה, טויוטה מקיימת. לאחר פרישתן של רבות מקבוצות המירוץ הרשמיות של יצרניות הרכב היפניות, טויוטה לא נכנעת למצב הכלכלי וחושפת את תוכניות הפורמולה 1 שלה לעונת 2009. במרכז עומדת כמובן חשיפת ה-TF109, מכונית המירוץ איתה יתמודדו יארנו טרולי וטימו גלוק נגד יריביהם בעונה הבאה עלינו לטובה. העבודה על המכונית החדשה החלה עוד באוקטובר 2007, כך שהיה לטויוטה מספיק זמן לטפל בכל מה שצריך.

עונת 2008 הייתה טובה מאוד לטויוטה, אפילו שסיימה רק במקום החמישי. צמד הנהגים הציגו יכולת משכנעת, ועזרו להביא את הקבוצה קרוב לקבוצות הצמרת. אנו בוואלה! רכב, אף בחרנו בה כקבוצה של השנה לאור ההתקדמות הגדולה ביחס לציפיות. ואולי בגלל זה ממשיכים שם לסמוך על טרולי וגלוק, אלא שהפעם רוצים גם לנצח מירוצים. טרולי מצידו מצהיר כי המוטיבציה שלו מעולם לא היתה גבוהה יותר, והוא מבין שחוסר הצלחה תוסיף גם את טויוטה לרשימת הפורשות שלא מרצון.

לשמחתו של טרולי, בטויוטה מצהירים כי שום דבר לא יגרום להם לפרוש, כל עוד שומרת הפורמולה 1 על אופייה. אישור מגיע גם מכיוון הספונסרית הראשית פאנסוניק, שהודיעה כי תמשיך לתמוך בקבוצה לפחות שנתיים נוספות.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

נאסקאר: גם לכאן טויוטה מחוייבת

השוק האמריקני חשוב מאוד עבור היצרנית היפנית, והדרך אל לב הקהל ביבשת הרחוקה עובר דרך הנאסקאר. למרות העובדה כי פרט לטויוטה לוקחות חלק בסבב זה גם 3 היצרניות האמריקניות שנמצאות בצרות קשות, טרם שמענו על פרישות או על שינויים דרסטיים אחרים שישנו את אופיים של המירוצים. מנהל חטיבת המירוצים בטויוטה לי ווייט, אמר ל-'AP' כי החברה האם בוחנת כעת כל מעורבות כלכלית בה היא לוקחת חלק. אך למרות זאת, מצהיר ווייט כי הקבוצה לא תפרוש מהסבב הפופולרי וזו תמשיך להריץ מכוניותיה בשיתוף עם 3 קבוצות – 'ג'ו גיבס רייסינג', 'מייקל וולטריפ רייסינג', וכמובן קבוצת 'רד בול'.

בינתיים, גם איגוד הנאסקאר עצמו עורך שינויים לטובת הקבוצות. ב'שוטאאוט', מירוץ ההכנה המתקיים באופן מסורתי לפני פתיחת העונה, תשתתפנה השנה 28 מכוניות, ארבע יותר מהרגיל. עד היום, כל אחת מהיצרניות הציבה למירוץ את 6 המכוניות שסיימו במיקומים הגבוהים ביותר ב-2008 ולאירוע שיתקיים ב-7 לפברואר תתווסף לכל קבוצה מכונית נוספת, בין אם נהגה הוא אלוף עבר או הנהג השביעי בטיבו. ואם זה נשמע לכם הרבה, מה תגידו על כך שלכל אחד ממירוצי הליגה מתייצבות 43 מכוניות.

WRC: פולקסווגן בפנים?

זה החל בשמועות כבר לפני כחודשיים, ועכשיו נראה כי פולקסווגן אכן בדרך ל-WRC. הקבוצה שעד כה רושמת את ההופעה המרשימה ביותר בדקאר 2009, תמתין לשבוע הבא בכדי להחליט על עתידה בספורט המוטורי. פרט לדקאר, הפעילות העיקרית של הקונצרן הגרמני הוא השתתפותה של אודי בלה-מאן, סיאט ב-WTCC, וסקודה ב-IRC.

ל'אוטוספורט' מוסר מנהל מחלקת המירוצים של פולקסווגן כריס ניסן כי השתתפות בסדרה עולמית היא חשובה ליצרנית, והכיוון הוא ה-WRC. החלטות אופרטיביות בקרוב כאמור, אז גם נדע אם התוכנית תחליף את הדקאר, או תתקיים במקביל.

WRC: סולברג מתאסלם?

פטר סולברג במגעים עם יצרנית הרכב המאלזית פרוטון, במטרה להוביל אותה אל ה-WRC בשנת 2010. הנורווגי שטרם מצא כיסא פנוי ל-2009, נפגש עם אנשי החברה ושני הצדדים מראים כיוונים חיוביים. אם הכל יימשך כך, ייתכן ונראה את סולברג נוהג את דגם הסאטריה S2000 כבר העונה במספר מצוצמם של מירוצים.

בפרוטון מרכזים מאמצים לשיווק מוצלח באירופה. בחברה יודעים כי ה-WRC היא כר שיווקי מצויין, על אחת כמה וכמה אם סולברג בשורותיהם. לא לחינם עומדת סובארו כמודל החיקוי שלהם. ואם השם פרוטון מעלה אצלכם חיוך, קחו בחשבון שבבעלותה נמצאת לוטוס כך שתשתית ספורטיבית מהזן האיכותי ביותר יש מאין לקחת.

ובינתיים, כנראה שנראה את סולברג מתחרה במירוץ הביתי בנורווגיה. אלוף 2003 נרשם למירוץ, אך עדיין ללא מכונית. ישנם דיבורים על סיטרואן C4, ואם זו לא תהיה בהישג יד אז סיטרואן אחרת, קסארה. נו, שיהיה במזל.

מוטו GP: אולי בכל זאת קוואסאקי?

זה התחיל עם שמועות ונגמר עם הודעה רשמית, ועכשיו מגיעה ההפתעה. אחרי שקוואסאקי כבר פרשה מהמוטו GP, מסתבר שהיא בכל זאת עובדת על אופנוע המירוץ לעונה הקרובה. הקבוצה בחנה את האופנוע השבוע,והרוכב אוליבייה ג'אק אף אמר לאתר הרשמי של המוטו GP כי הוא מרוצה מהתוצאה. זה, בנוסף לעובדות שחלקן נוגעות לחוזים כתובים שעלולים להביא את היצרנית היפנית לפיתחו של בית המשפט, בהחלט מעלים את הסיכויים כי הקבוצה אכן תתייצב לפתיחת העונה.

מסלול סילברסטון אמנם איבד את אירוח הפורמולה 1 החל מ-2010, אך כבר נמצא תחלופה ראויה. החל בשנה זו ובחמש השנים שלאחריה, יארח המסלול את סבב המוטו GP. הפעם האחרונה בה ביקר הסבב במסלול הבריטי היתה ב-1986.

אינדיקאר: קסטרונבס בדרך לכלא?

הליו קסטרונבס, אחד הנהגים היותר מוצלחים של ה-IRL, עדיין אינו סגור לעונה הקרובה וזאת בשל עניינים משפטיים. רשות המסים הפדרלית טוענת כי הברזילאי מעורב בשורה של עבירות מס, אשר העונש המרבי עליהן באם יורשה עומד על 35 שנה. לקראת המשפט שייפתח ב-2 למרץ, טוען קסטרונבס לחפותו אך המצב הרגיש אינו מאפשר לו להתכונן לעונה הבאה.

בקבוצתו 'פנסקה', מקווים גם כן כי ה'ספיידרמן' יחזור מהר למסלולי המירוץ ואף שומרים עבורו מקום. בינתיים, את קסטרונבס יחליף וויל פאוור אך בקבוצה מצהירים כי מייד לכשיתאפשר, יוחזר זה להתחרות בשורותיהם. ברזומה של קסטרונבס שאת עונת 2008 סיים במקום השני, יש שני נצחונות רצופים ב'אינדי 500'. הרשאה חמורה באם תהיה, לא תיראה טוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully