וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המלכה מחלצת את לנד-רובר מהבוץ

12.3.2009 / 14:28

הממשל הבריטי משגר ללנד רובר מענק של 27 מיליון לירות שטרלינג. הכסף מיועד לפיתוח גרסת הייצור ל-LRX קונספט

לנד-רובר מתקשה לשדר עסקים כרגיל. אין בארסנל מוצר מודרני המסוגל להתעמת עם מתחרותיה בגאווה, והעברתה לחסותה ההודית של טאטא לא עשתה במסדרונותיה נעים במיוחד. תחושה זו, העבירה את המסר הלאומי היטב למקבלי ההחלטות, שאינם רוצים לצפות במותג רב ערך גוסס וגווע. כתגובה לכך, היום מודיעה ממשלת בריטניה כי תעביר לחשבונה המתרוקן סכום של 27 מיליון לירות שטרלינג (כ-160 מיליון שקלים). מטרת הכסף היא לייצב את הגרעון הפיננסי, אולם בעיקר עבור הולדתה של מכונית חדשה.

על פי ההיתכנות, נראה שלנד-רובר תשתמש במכונית הקונספט LRX שהוצגה בשנה שעברה כבסיס לדגם חדש שישא את השם ריינג' רובר. זה יהיה הקטן והחסכוני שייצרה לנד-רובר איי פעם, ומכאן שמתוכנן לו עתיד גדוש תחרות בסגמנט היוקרה. אולם, גלגל הצלה מסוג זה איננו אלא תרופה קצרת טווח וחסרת עוצמה. משימתה של לנד-רובר היא לכל הפחות לטשטש את הפיקוח ההודי, ולהראות כי סגולותיה החלוציות עדיין כלולות במוניטין המורשתי וההיסטורי.

ה-LRX ממתינה מאז אותה תצוגה באחד ממחסני החברה ללא עתיד ברור או פרופיל טכני אפוי. כל הידוע מסתכם במרכב הקופה (בקונספט בלבד כנראה), הממדים המופנמים, וסדרת מנועי טורבו-דיזל בדיונית. כלומר תחת ההנחה הזו והמגבלה הפיננסית, תנסה חטיבת המהנדסים לייצר מודל מוקטן, המתבסס על פלטפורמת הפרילנדר. הדגם החדש גם ייוצר באותו המפעל. בכל הקשור לחזותו, סביר שיהיה דומה לקונספט, אך עם שינויים מבניים נחוצים.

עוד במסגרת הסכום, תפתח לנד-רובר מנועים סביב נושא איכות הסביבה. 150 גק"מ CO2 הם מטרת מנהלי החברה, ו-120 גק"מ לגרסה ההיברדית. האמונה בחטיבה הבריטית, היא כי הקהל ילמד להעריך מחדש את המותג בתום מיצוי כל האמצעים החדשים שיעמדו ברקע. אם זה יעזור לה לצאת מהבוץ, הרי שטאטא תהיה בסופו של יום המרוויחה הגדולה.

  • עוד באותו נושא:
  • לנד רובר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully