וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגולף התקלקלה? צ'מפיון תאריך האחריות

11.3.2009 / 18:20

הגולף TSI של ע' החלה לסבול מכמות בלתי סבירה של תקלות, כבר מיומה הראשון. צ'מפיון בתגובה, תאריך האחריות ל-3 שנים

ב-21 ביוני 2007 קיבל ע' בשמחה רבה את הגולף TSI שרכש מצ'מפיון מוטורס, רכב חיוני שאמור לשמש אותו ביומיום משום היותו נכה. אולם, כבר ביום קבלת הרכב התגלתה בעיה בחיישני הרוורס המקוריים, בעיה אשר אילצה את המתלונן להגיע לרדיו מילאנו (המתקין החיצוני של האבזור של צ'מפיון) לא פחות מ-6 פעמים לצורך תיקון התקלה.

בביקורים אלה נאמר לו שהחיישנים נשלחים למעבדה ובשלב מסוים אף אושרה לו ערכה שונה (דגם אחר), אך משהגיע להתקנה, סירבו אלה להחליף את החיישנים ברכבו. בביקורו האחרון במקום, לאחר מספר רב של ניסיונות תיקון, הוחלט לבסוף להחליף את הפגוש אחורי בשלמותו.

כמו כן, כבר במעמד קבלת הרכב, סמל הדגם של הרכב (TSI) וסמל היצרן הנמצא בצד האחורי של הרכב (VW) היו שרוטים, אז הוחלט להזמין לרכב על ידי צ'מפיון סמלים חדשים. רק שבכל פעם התברר שנעשתה טעות כלשהי בהזמנה ובהתקנה, כך שע' נאלץ להגיע למוסך לא פחות מחמש פעמים עד שלבסוף הוחלף הסמל.

לאחר מכן, בעיות נוספות צצו: מד הדלק החל לזייף, רעשים החלו לבקוע מדלת קדמית ימנית, המזגן התקלקל, ידית ההילוכים נתקעה ולכן הוחלף כל מנגנון ידית ההילוכים (בפעם אחת לטענת ע' אף גרמה התקלה בידית לתאונה קלה) וריח רע בקע מהמזגן. רצף זה של התקלות, שחלקן הופיעו שוב ושוב, דרשו מע' להגיע למוסכי החברה לא פחות מ-6 פעמים נוספות במהלך השנה.

שנה אחר כך, התקלות נמשכות

מעט יותר משנה לאחר קבלת הרכב, ב-25 ביולי 2008 נכנס הרכב שוב למוסך לאחר שידית ההילוכים שוב נתקעה ושוב הוחלף המנגנון. בביקור זה שהתה הגולף יומיים במוסך וע' קיבל הארכת אחריות למנגנון וידית ההילוכים בלבד.

חודשיים אחר כך, שוב חזרה הגולף אל המוסך, הפעם בשל תקלה חמורה יותר, בה המנוע איבד כוח, נורית ניהול מנוע דלקה וריח רע דלף מהמזגן. לאחר בדיקה הוחלף שסתום במגדש טורבו. שלושה ימים אחר כך, שוב הופיע ריח רע מהמזגן ושוב ניגש ע' עם הרכב למוסך.

הסאגה נמשכה כאשר חמישה ימים מאוחר יותר שוב נדלקה נורית ניהול המנוע והמנוע איבד את כוחו. לאחר בדיקה במוסך, הוחלפה יחידת הבקרה של היניקה במגדש הטורבו וצמת חוטים (הקשורה למגדש טורבו) הולחמה. הגולף הסוררת הוחזרה לבעליה לאחר שבילתה לא פחות מ-11 ימים במוסך לצורך תיקון התקלות המדוברות. מה שכמובן הקשה על התניידותו של ע' כנכה.

בתאריך ה-5 בינואר 2009, בשל רצף בעיות בפעולת המזגן החזיר ע' את הגולף אל המוסך ולאחר בדיקה הוחלט להחליף את היחידה הפנימית של המזגן. לצורך תיקון זה בילה הרכב לא פחות משמונה ימים נוספים במוסך.

אולם, מזור לא נמצא לבעיה, משום ששישה ימים מאוחר יותר, בתאריך ה-19 בינואר 2009, נכנס הרכב להשלמת תיקון. הפעם, משום שבתיקון הקודם ב-5 בינואר, הוצלבו בטעות חוטי הרדיו, חוטים אשר מנעו ממגירה שנמצאת מתחת להגה להיפתח וכן, הטכנאים שעבדו על הרכב, השאירו שריטות בצבע הרכב.

ע' מבקש להאריך את האחריות על הרכב הסורר

בעקבות השתלשלות העניינים והכמות הלא סבירה של התקלות בגולף TSI, החליט ע' לפנות אל צ'מפיון מוטורס, יבואנית פולקסווגן לישראל בבקשה להאריך את תקופת האחריות על רכבו, שכן זו תסתיים בחודשים הקרובים ולדעתו רצף הבעיות ברכב לא יפסק. אולם, בצ'מפיון סברו אחרת ומנהל השירות של פולקסווגן במרכז השירות המרכזי הודיע לו שלא ניתן לטעון כי מספר הפעמים שהרכב נכנס למוסך הוא אינו סביר וכי אין סטטיסטיקה בנושא.

ע' לא קיבל את הסירוב ואף נפגש עם מנהל השירות האזורי בצ'מפיון, אך פגישה זו לא העלתה דבר, וצ'מפיון המשיכה בסירובה להאריך את האחריות על הגולף מעבר לאחריות המורחבת שניתנה על ידית ההילוכים, למגדש הטורבו והמזגן.

אז פנינו אל צ'מפיון מוטורס

ע' שנואש ממקרה זה, פנה אלינו לעזרה ולטעמנו, אכן מדובר בכמות לא סבירה בהחלט של תקלות ברכב חדש. ע' הדגיש בפנינו את ההתנהלות הכוחנית והמזלזלת לדבריו של החברה בטיפול במקרה שלו, בייחוד לאור הימים הרבים שהרכב שהה במוסך, ופגע קשות ביכולת הניוד שלו כנכה. עם קבלת פנייתו של ע', פנינו אל צ'מפיון מוטורס לבירור פרטי המקרה והתלונות שהועלו על ידי ע' ולהלן תגובת החברה:

"בעקבות פגישה שקיימנו עם הלקוח ומתוך כוונה להשיב את אמונו ברכב ובחברה, הוצע לו להרחיב את תקופת האחריות ל-3 שנים לרבות כיסוי ההוצאות בגין טיפולים ברכבו למשך תקופה זו. ההטבה האמורה מבטאת הרבה מעבר לנזקים הישירים והעקיפים שנגרמו ללקוח, וכאמור מבטאת את רצונה של צ'מפיון מוטורס להעניק ללקוחותיה שירות איכותי ומקצועי. בשלב זה אנו ממתינים להחלטתו של מר ע', ובטוחים כי ימצא את הצעתנו כראויה."

שמחנו לשמוע כי צ'מפיון אכן תאריך לבסוף את האחריות על הרכב הבעייתי, אך חבל מאוד שהחלטה זו התקבלה רק לאחר שנאלצנו להתערב בנושא זה.

אם גם לכם אירעו מקרים דומים, גם אתם מוזמנים לפנות אלינו לעזרה באמצעות אפשרות ה"כתבו אלינו" בעמודה הימנית באתר, או דרך הקישור המצורף בתחתית הדף.

sheen-shitof

עכשיו בישראל

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully