וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר: כוס יין מסוכנת כמו שכרות מלאה

27.3.2009 / 12:02

מתכוננים לבילוי סוף השבוע? מחקר שנערך בשוודיה קובע כי גם כמות מועטה של אלכוהול בדם מעלה את הסיכוי לתאונת דרכים

האם הרמת כוס יין "לחיים", יכולה דווקא להביא לתוצאה ההפוכה? מחקר שערך הדוקטורנט הרוו קונדיג ממכון 'קרונליסקה' למדע בשוודיה, מגלה כי גם נהגים אשר בדמם נמצאה כמות קטנה של אלכוהול, היו מעורבים בתאונות דרכים לא פחות מנהגים שחרגו מכל אחוז תקין אשר מעוגן בחוק ונהגו במצב שכרות.

במהלך המחקר, ביקש קונדיג לברר את הסיבה להגעתם של פצועי תאונות אל בית החולים. לתדהמתו, כמעט 80 אחוזים מכלל הפצועים, היו מעורבים בתאונה הקשורה ישירות לשתיית אלכוהול. ברובן, אירעו התאונות בימי סוף השבוע. עוד גילה החוקר, כי גם נהגים אשר דאגו למתן את כמות הנוזל המזוקק היו בין הנפגעים. מכאן עולה, שאלכוהול הזורם בדם ולא משנה באיזו רמה, מגביר את הסיכוי לגרימת תאונה.

קונדיג כמובן אינו יכול להביא לחיסול כליל של התופעה, הגם ששתייה בכמות קטנה יחסית הינה מותרת בחלק מהמדינות על פי חוק (גם בישראל). הדילמה מולה הוא עומד כעת, היא כיצד לגרום לרשויות להתייחס למחקר במידת הרצינות הראויה וליצור מנגנון לפיו נהיגה תחת אלכוהול בכל רמה, תהיה אסורה.

בינתיים המחקר מוכיח שוב את מה שהרוב כבר יודעים. אלכוהול ונהיגה מקטינים את הסיכוי לחזור הביתה בשלום. אז בפעם הבאה שאתם מרימים כוסיית "לחיים", תחשבו פעמיים לפני שאתם שולפים את הפקק ומשאירים את הצרות מאחור. היו סמוכים, כי אלו יגיעו ממקום אחר לגמריי. וגם אם החוק מאפשר כוסית או בקבוק בירה, זה לא יעזור לכם בבית החולים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully