וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

E קלאס טובעת באדרנלין

1.4.2009 / 13:46

סדנאות 'בראבוס' ו AMG מירקו את ה-E קלאס החדשה במתכון החריף. אצלם הירוק מתייחס רק לחשבון הבנק, אבל לא לנצח

בטח כבר הבנתם כפי שדיווחנו מההשקה, שמרצדס E קלאס הטרייה היא לא ב-ד-י-ו-ק מכונת נהיגה חדשנית כפי שכולם קיוו או לפחות שיערו. קפיצה נחשונית על פני קודמתה, לא הייתה ולא התרחשה. לפיכך אפשר גם להניח כבר מעתה, שהיא תתקל במכשול קשה למעבר לכשתגיע ב.מ.וו סדרה 5 החדשה, שתוצג בתערוכת פרנקפורט בחודש ספטמבר 2009. אלא שעד שזה יקרה, מרצדס תתנחם בכך שבקרבות הרחוב, יש לה סיכוי הרבה יותר טוב להיאבק על ליבו של הנהג.

מצד אחד – עומדות מאחריה סדנת הבית AMG ואחרות כמו 'בראבוס' שיעשו את שלהן בלי שום פשרות. מצד שני, לב.מ.וו יש את חטיבת M ולא מעט סדנאות מובילות. גרסת ה-E קלאס של 'בראבוס', נראית כרגע כסנונית ראשונה למודל לצאת משערי המשפרים בכל העולם, אם לא נתייחס ל'בודי-קיטס' וכדומה, שאין להם דבר מתחת לחגורה חוץ מכמה קישוטים. בתכנון של 'בראבוס', לחשוף את פרשנותה המיוחדת במקביל לתחילת השיווק בעוד חודש ימים.

על מנת לנער את האיבר שנדם לו בהשקה, 'בראבוס' הגדילה לעשות כמעט מהכול והתחילה כהרגלה – עם המנוע. תוך התבססות על גרסת E500, כלומר מנוע V8 בנפח 5.5 ל', הנפח צמח ל-6.1 ל' תוך אופטימיזציה של ראשי הצילינדרים, מערכת פליטה מעובה וקאמשפטים חדשים. ההספק זינק ל-462 סוסים, 388 במקור, שלא מאבדים אף אחד בדרך הודות לדיפרנציאל מוגבל החלקה. נתונים אלו טובים דיים בכדי לשגרה ל-100 קמ"ש ב-4 שניות ולא לחדול עד אשר 305 קמ"ש מופיעים על הסקאלה.

מבחוץ, 'בראבוס' שומרת על המאפיינים הדיסקרטיים שלה ונמנעת מכל מיני קישוטים חסרי חן. לכל פריט שימוש שנוגע באופן מובהק לביצועים. כך למשל, בצדדיה ניבים וחצאיות צד המסיטים את האוויר לקירור הבלמים, הפגושים הוחלפו, וקרבון מחוזק וקליל וגם פיברגלאס נוספו היכן שאפשר. משלימים את הפרופיל חישוקי 20 אינטש במיתוג החברה, נורות LED בטוסיק, ואם תרגישו צורך – תקבלו גם חבילת בילום משופרת.

עוד נוסיף ונספר, כי הסדנה שמה את עיניה גם על גרסאות הטורבו-דיזל החסכוניות. אלו מנועים המשמשים את היצרן כמעט בכל הדור הנוכחי והבשורה האחרונה שלחה יותר מרגל לתקשורת הטוענת שתהיה גם AMG מהזן הזה. טוב, גם למוניות מגיע.

עוצמה פנימית – AMG E63

הצהרות לחוד ומעשים לחוד: לאחר ששתי חטיבות הספורט פרימיום של גרמניה, (משני צידי המתרס כמובן) הודיעו על סיום מלחמות השרירים בין AMG מטעם מרצדס, לבין M השוכנת בב.מ.וו, מרצדס מורידה את הכפפות ומעיפה את ההצהרות מהחלון. הדגם החדש למשפחת ה-E קלאס הנושא את תג ה-AMG, יהיה חזק מקודמו ב-11 כ"ס ומעודכן באמצעים טכנולוגיים חדישים שלא משאירים מקום לספק – הזירה עוד לוהטת, והצמיגים מתחממים.

בפן הויזואלי, ה-E63 זוכה להבדלות הדקורטיביות הרגילות שכל גרסה מנופחת ראויה לה. פרצופה החדש והשמרני מכיל כעת פגוש חדש ואגרסיבי, נורות LED פזורות על אלומות התאורה בתחומיה, ובישבן צמד מפלטים מעובים ודיפיוזר תחתון לחיזוק המשיכה אל הכביש והעמקת הווקאל מיניקת האוויר. עוד בפרופיל הקומסטי, חישוקים חדשים בקוטר 19 אינטש ממלאים את צמיגי הענק 255/40 מקדים, ו-285/35 מאחור, לצד התרחבות של 1.7 סנטימטרים בכנפיים.

ל-E63 מנוע פרי פיתוח AMG ולו שמונה צילינדרים בנפח 6.3 ל' אשר שוכן גם בחזיתה של ה-SL AMG. מכאן גם שההספק דומה – 525 כ"ס - 11 יותר מבעבר, והמומנט שופר קלות ל-63 קג"מ. המיאוץ למאה קמ"ש אורך רק 4.5 שניות כשהמהירות המרבית היא 250 קמ"ש בהגבלה אלקטרונית. יחזיקו את הנהג, והמכונית בתחום הבטוח והנכון, מערכות התמסורת - AMG SPEEDSHIFT MCT שבעה הילוכים, וחבילת מתלים משופרת – גם למסלול, וגם לכביש הציבורי – כל אחת על נפלאותיה הרבות.

מי שעוד חושב על הכיס, ישמח לגלות כי הביקור בתחנת הדלק יפחת במפלסו הדרמטי. 12 אחוזים מקצצת הגרסה המודרנית ל E63 AMG, ולבטח כמה עשיריות CO2 קוזזו בדרך לאוויר המפויח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully