וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איזו קסדה הכי בטוחה?

19.4.2009 / 8:54

השר הממונה על בטיחות רוכבים בבריטניה, מפרסם פרק ב' לממצאים המדרגים את איכותן הבטיחותית של קסדות אופנועים

ארגון SHARP (ה-Safety Helmet Assessment and Rating Programme) הפועל בשיתוף עם משרד התחבורה בבריטניה, פרסם רשימה נוספת של 28 קסדות רוכבים שעמדו למבחני בטיחות תחת מבחני הארגון. על פי שיטתם, הקסדות מקבלות ציון הנע בין 1 ל-5 מקסימלי בהתאם לחוזקן. מתוך הרשימה, עולה כי אחוז זעום של ארבעה מותגים בלבד, עובר את המבחנים בהצלחה מלאה וזכה למלוא הנקודות.

החברות שהשיגו ציון מרבי ובלטו בכיתת הנבחנות הן: 'בל' (MAX5), 'מארושין' (סאמורה), 'ניטרו' (N1700F), ו'שארק' (RSX). נקודה פחות, אך עדיין שובחו כבטיחותיות דיין היו מותגי 'קוואסאקי' (נינג'ה), 'בוקס'?(BX5 הוריקן), 'דוקיני' (D701), 'מארושין' (איקוסה, שיוואן), 'נובו' (SP2), 'אקס לייט' (X1002), ו-K3 ממותג 'AGV'.

החברות המשתתפות במחקר, מוסרות לידי הארגון קסדות מכל הסוגים. אולם מרביתן מציינות כי השוק (כ-80 אחוזים ממנו) מעדיף לבחור קסדות בכיסוי מלא, כלומר לא חצויות, ומגנות גם על הפנים של הרוכב, או המורכב. הסטטיסטיקות בבריטניה מספרות כי ב-2007 נהרגו כ-588 רוכבים בתאונות כאלו ואחרות. ב-80 אחוזים מכמות המיתות, פגיעות הראש היו הגורם הישיר למצב העגום כתוצאה מדימומים או חבטות. רוכבי הכלים הדו-גלגלים בישראל גם כן מצויים בסכנה מתמדת. לכן נמליץ לכל הרוכבים ביניכם, לא למהר ולבדוק עת רכישת הקסדה את מוניטין המותג המופקד על בטיחות ראשיכם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully