וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבחני ריסוק: הגודל כן קובע

ירון אדרי

14.4.2009 / 11:58

מה יקרה לנהג הסמארט בתאונת חזית מול מרצדס C קלאס? איגוד ה-IIHS האמריקני עימת מכוניות קטנות מול בינוניות

בשונה מאיגוד הבטיחות האירופי 'Euro NCAP' שעורך מבחני הריסוק בצורה דיי בנאלית, איגודי הבטיחות בארה"ב דואגים לערוך מבחנים המדמים מצבים הקרובים יותר למציאות. לאחר מבחן התהפכות רכבי הפנאי שערך ה-IIHS בחודש שעבר, מתפנים אנשיו לבדוק כיצד מתפקדות מכוניות קטנות מול בינוניות (במונחים אמריקנים) בתאונות חזית. שלושה מבחנים ערך האיגוד, בכל אחד מהם בחן זוג כלי רכב מבית אותו יצרן.

מטרת הניסוי הייתה לבדוק כיצד חוקי הפיזיקה המעניקים יתרון יחסי למאסה גדולה וכבדה יותר, משפיעים גם על כלי רכב וזאת למרות שכל שש המכונית הנבחנות קיבלו את הציון הגבוה ביותר במבחני הריסוק העצמיים. מהירות המכוניות בעת הפגיעה נותרה זהה, כלומר 40 מייל לשעה (65 קמ"ש), וזאת בכדי לקבל תוצאות מהימנות. ובכדי שהתוצאות תשקפנה יותר את המציאות, בחרו ב-IIHS להשתמש במכוניות מסגמנטים קרובים יותר ונמנעו מלעמת מכוניות קטנות מול רכבי שטח מגודלים. כך הועמדו זו מול זו הונדה ג'אז ואקורד, טויוטה קאמרי ויאריס, ומרצדס C קלאס מול סמארט פורטו.

ממסקנות המבחן עולה כי כוחות הפיזיקה משפיעים לרעה על המכוניות הקטנות משני היבטים: משקל – ככל שהמכונית קטנה יותר, כך שינויי המהירות הפתאומיים בעת הפגיעה יהיו גדולים יותר באופן יחסי; גודל – ככל שהנוסעים ישבו קרוב יותר לחזית הרכב, כך פגיעתם תהיה קשה יותר.

הונדה: אקורד מול ג'אז

האקורד שמרה די טוב על מבנה שלדתה, לא דבר שאפשר לומר על הג'אז. מעוצמת הפגיעה, נפגע קשה חלקה הקדמי ופגיעות משמעותיות נרשמו בכל חלקי גופו של הנהג ובעיקר בפלג הגוף התחתון. פגיעה נרשמה גם בראשו של הנהג לאחר שכרית האוויר לא הצליחה למנוע מגע עם גלגל ההגה. פרט לפגיעה קלה בסעיף אחד, לא נרשמה כל סכנה לגופו של נהג האקורד.

תוצאות המבחן: האקורד שומרת על הדירוג הכללי הגבוה. הג'אז מקבלת את הדירוג הנמוך ביותר – "עלוב".

טויוטה: קאמרי מול יאריס

כמו במקרה של הונדה, גם כאן רושמת מכונית הסופר מיני נזקים גדולים יותר מאשר אחותה הגדולה. אלא שבניגוד לאקורד, הקאמרי מציגה תוצאות דיי מאכזבות. מושבי הנהג בשתי המכוניות נעו קדימה מעוצמת הפגיעה, ובשתיהן פגע ראש הנהג בגלגל ההגה למרות כרית האוויר. אלא שנהג היאריס רושם פגיעות קשות בראש, בצוואר ובפלג הגוף התחתון בעוד שנהג הקאמרי רושם פגיעות קלות יותר.

תוצאות המבחן: הקאמרי לא מצליחה לשמור על הדירוג הגבוה שלה, ומקבלת דירוג בינוני. היאריס מקבל את הדירוג הנמוך ביותר – "עלוב".

מרצדס: C קלאס מול סמארט פורטו

כיצד מתפקדת המכונית הקטנה של קונצרן דיימלר מול ה-C קלאס? בעת הפגיעה התרוממה הסמארט באוויר וביצעה סבסוב של 450 מעלות מה שגרם לפגיעה קשה למרכב. זה כמובן גרם לפגיעה ישירה בנהג שרושם פציעות קשות במיוחד בפלג הגוף התחתון ובראש. ה-C קלאס ונהגה לעומת זאת, סבלו מפגיעות קלות בלבד. כאן מבקשים לציין באיגוד כי הסמארט שהינה המכונית הקטנה והקלה ביותר שנבחנה, מאשרת את מטרות המבחן.

תוצאות המבחן: מרצדס C קלאס שומרת על הדירוג הגבוה. סמארט פורטו רושמת את הציון הנמוך ביותר, כשבפועל תוצאותיה גרועות אף יותר משל הג'אז והיאריס.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully