וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פורמולה 1: ווטל מנצח את הגשם. שוב

ירון אדרי

19.4.2009 / 12:50

הגרמני קובע נצחון שני בקריירה, וראשון לרד בול שמשיגה גם את המקום השני. בראון מייד אחריהם ופרארי שוב ללא ניקוד

בהמשך ישיר לגשם שעצר את המירוץ הקודם במלזיה, הגיע סבב הפורמולה 1 אל הגשם שהציף היום (ראשון) את מסלול שנגחאי. תחת ה"סייפטי קאר" הוזנק המירוץ השלישי לעונה כשסבסטיאן ווטל (רד בול) בעמדת הפול ובצמוד אליו פרננדו אלונסו (רנו). אלא שאסטרטגיית המירוץ שנקבעה אמש במקצה הדירוג התפוגגה כלא הייתה בגלל תנאי מזג האוויר.

שמונה הקפות נותרה מכונית הבטיחות מלפנים, עד אשר פינתה את הדרך ואיפשרה את תחילת התחרות בין הנהגים. בינתיים נאלץ, אלונסו שהיה קצר בדלק, להיכנס את רחבת הטיפולים, כך שבפועל נאלץ לזנק מהמקום האחרון על הגריד. ווטל ובן קבוצתו מארק וובר (שזינק שלישי) שמרו על ההובלה, ואחריהם צמד נהגי בראון - ג'נסון באטון ורובנס באריקלו.

הרבה אירועים לא נרשמו בהקפות הראשונות של המירוץ, פרט למספר סחרורים ואיבודי אחיזה של הנהגים, בעיקר בפנייה האחרונה. בהקפה ה-18 פוגע רוברט קוביצה (ב.מ.וו) בטויוטה של יארנו טרולי, שאיבדה את הכנף האחורית וגם כל סיכוי לשיפור מעמדו של האיטלקי בטבלת האליפות. ניקוי השברים דרש את את הוצאתה של מכונית הבטיחות פעם נוספת, ולמרות הנסיעה האיטית כמעט והסתיים תפקידו של ווטל המוביל. סבסטיאן בואמי (טורו רוסו) פגע בו מאחור, אך למזלם של אנשי רד בול האירוע הסתיים ללא תקלות.

בשלב זה במירוץ הצליח פליפה מאסה (פרארי), שזינק רק מהמקום ה-13, להגיע עד למקום השלישי. אלא שהשמחה נעלמה כליל עם תקלת פתאומית שהביאה לכיבוי המנוע והפסד של נקודות יקרות. קימי רייקונן גם הוא לא הסב נחת לקבוצה לאחר שבמשך כל המירוץ לא הצליח להתקדם לפנים. פרארי סיימה עוד מירוץ ללא ניקוד, שללא ספק יניב חדשות מעניינות עד להזנקת מירוץ בחריין בשבוע הבא. גם בקבוצת פורס אינדיה ייאלצו להמתין עוד שבוע לנקודות ראשונות, לאחר שאדריאן סוטיל הסתבסב ונאלץ לפרוש כשכבר היה במקום השישי.

בסיום הצליחו צמד נהגי רד בול לסיים ראשונים כשווטל רושם נצחון שני בקריירה, גם הוא בתנאי מסלול רטובים. צמד נהגי בראון התמקמו מאחוריהם וצברו עוד נקודות יקרות מפז שמחזקות מעמדם בטבלת האליפות. 18 הנקודות של רד בול מציבות אותם במקום השני על חשבון טויוטה, שלא הרשימה היום.

0 מתוך 54

54 נקודות אליפות מקסימליות איפשרו שלוש המירוצים הראשונים של סבב הפורמולה 1, אפילו אחת מהן לא הצליחה להשיג פרארי. ושלא תטעו לחשוב שרק אצלה הבעיה, גם שאר קבוצות הצמרת המוכרות אינן מצליחות כל כך. למקלארן 8 נקודות עד כה (7 מהן הושגו רק היום), לב.מ.וו ורנו רק 4, כשהקבוצה החדשה בסבב בראון (אקס הונדה) בראש עם 36 נקודות. אלמלא מחצית הניקוד שניתן במירוץ הקודם בגלל הפסקתו, הפער היה גדול יותר.

לסיבה קוראים תכנון לטווח ארוך, ובעיקר לנוכח שינויי התקנון מרחיקי הלכת שנכנסו העונה. כבר עם תחילת העונה שעברה גילו בהונדה כי אין טעם להשקיע בקרב שהוא ממילא אבוד מראש, והחלו לעבוד במרץ על פיתוח המכונית ל-2009. לא פלא אם כך שהתעקש רוס בראון לרכוש אותה. כך עשו גם וויליאמס, רד בול, טורו רוסו ושאר הקבוצות שעד כה נלחמו על פירורי הנקודות. בקבוצות הצמרת, לעומת זאת, לא יכלו לוותר וראינו כיצד הוכרעה האליפות רק במירוץ החותם של 2008. לפתח מכונית חדשה במקביל זה כמעט בלתי אפשרי.

ואת התוצאות אנו רואים כעת. מבט על טבלת אליפות היצרנים מגלה כיצד נפלו גיבורים, ואיך ויתור אמיץ איפשר לחלשים לשפר מעמדם. דומה הדבר לנהיגת מירוץ - רק מי שייכנס באופן איטי וזהיר לפנייה, יצא ממנה מהר. פרארי וחברותיה לצמרת נכנסו בפול גז שהשאיר אותן מחוץ לאספלט.

וכשלא הולך, מתחיל הלחץ. בפרארי ביצעו שינויים פרסונליים כשברקע מטיל אימתו יו"ר היצרנית, לוקה די מונטזמולו, שרוצה תוצאות ומהר, ובמקלארן החליטו ללכת בצעדים בלתי ספורטיביים שב-29 לאפריל עלולים להסב לה עונש כבד. לשקט הנפשי של הנהגים זה לא עוזר.

מכאן שיותר משניתן להחמיא ל-FIA על צמצום הפערים עם הכנסת התקנות החדשות, צריך להחמיא לאותן קבוצות קטנות שנעזרו בשכל ולא בארנק בכדי להשיג מעמדן.

תוצאות המירוץ וטבלאות הניקוד

תוצאות גרנד פרי סין 2009:
1. סבסטיאן ווטל, רד בול
2. מארק וובר, רד בול
3. ג'נסון באטון, בראון
4. רובנס באריקלו, בראון
5. הייקי קובליינן, מקלארן
6. לואיס המילטון, מקלארן
7. טימו גלוק, טויוטה
8. סבסטיאן בואמי, טורו רוסו

דירוג הנהגים לאחר מירוץ מס' 3:
1. ג'נסן באטון, בראון - 21
2. רובנס באריקלו, בראון - 15
3. סבסטיאן וטל, רד-בול - 10
4. טימו גלוק, טויוטה - 10
5. מרק וובר, רד-בול - 9.5
6. ירנו טרולי, טויוטה - 8.5
7. ניק היידפלד, ב-מ-וו - 4
8. פרננדו אלונסו, רנו - 4

דירוג היצרניות לאחר מירוץ מס 3:
1. בראון - 36
2. רד-בול - 19.5
3. טויוטה - 18.5
4. מקלארן - 8
5. רנו - 4
6. טורו רוסו - 4
7. ב.מ.וו - 4
8. וויליאמס - 3.5

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully