וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כאילו ידידותי לסביבה

20.4.2009 / 9:40

סדנת 'הארטגה' התלבשה על ה-X6 של ב.מ.וו, וחידדה את חיטוביו המשונים. המנוע לעומת זאת, עוד יותר ביזאר

כשזה קורה לבסוף, זה כבר לא מפתיע אף אחד. אפילו סדנאות השיפורים נכנעות למשבר הכלכלי, ומנסות לקרוץ ללקוחות עם מנועי טורבו-דיזל חזקים. עולם המירוצים כבר אימץ בחפץ לב את הנושא, בעיקר מירוצי הסיבולת סטייל לה-מאן אשר בקצב הדרגתי מפטמים את הגריד במכוניות שפינו את מיכלי הבנזין לשימוש בסולר, ומזדכים במומנט מועדף.

סדנת הרכב הגרמנית של הרברט הארטגה, איננה הראשונה לעשות זאת. 'אלפינה' המשודכת כדרך קבע לב.מ.וו אף היא, הקדימה אותה בגרסאות ה-B3 בי-טורבו דיזל למכונית הסדאן M3. אולם הפעם, הארטגה רוצה לפנות לעוד פלח בקהל הנהגים, אולי אפילו לנשים שרוצות להרגיש לא רק את הגובה, אלא גם את החוזק. הקרוסאובר X6 נראה כפתרון מוצלח, היות והוא משלב בין הנעה כפולה ותסביך גדלות. בסיס השיפורים נח על דגם ה-335 טורבו-דיזל הנעזר בצמד מגדשי טורבו בלחץ גבוה. ההספק צומח עתה ל-328 כ"ס, ושולח כ-68 קג"מ לכל הגלגלים ב-4,400 סל"ד.

משקלה הלא נוצתי של ה-X6, כ-2,100 ק"ג, לא ממש גורע ממנה לרשום ביצועים מדהימים: ל-100 קמ"ש ב-6.9 שניות, ו-260 מרביים. ומה עם שאיבת הסולר ופליטת המזהמים? אמנם מדובר בדיזל מהסוג היותר נקי, אולם זה עדיין רחוק מלהתחבב על ארגוני איכות הסביבה - 220 גק"מ CO2, ו-12 ק"מ לליטר סולר. אם זה עדיין לא מספק אתכם, תוכלו לשבת ולהנות מהנוף - ה-X6 מוצע עם חבילת הפיסול המזוהה של 'הארטגה' שלא שוכחת לשנות אטמוספירה מבחוץ ומבפנים דרך סגולותיה העיצוביות.

אם תשאירו בדלפק של הסדנה 30 אלף אירו, כ-150 אלף שקלים לפני מסים מקומיים, גם לכם תהיה אג'נדה ירוקה. כן בטח, את זה תגיד לשכנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully