וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על הגריד: עדכונים מהמסלול

ירון אדרי

5.5.2009 / 15:48

פורמולה 1: נחשו מי בא לישראל?; מוטו GP: רוסי טוען שיהיה מעניין העונה; נאסקאר: דודג' נשארת למרות פשיטת הרגל; WRC: רוסיה לא עוברת סלקציה

פורמולה 1: רד בול בישראל

את השם שלה בנתה יצרנית משקאות האנרגיה רד בול מיחצנות בתחום האקסטרים. וזה עבד לה, אחרת איך ניתן להסביר את העובדה כי דיטריך מאטשיץ הבוס מחזיק בשתי קבוצות פורמולה 1, ומכונית אחת או אפנוע לפחות בשאר סבבי המירוצים הבכירים בעולם (וזאת מבלי להזכיר תחומי ספורט נוספים ואת אוסף המטוסים הפרטי שלו). לא רק כנפיים נותנת רד בול.

ואתם, הייתם מאמינים שזה יביא למזור אצלנו בישראל? ב-5 ליוני תערוך השלוחה הישראלית של רד בול אירוע ראשון מסוגו, בו נזכה לראות מכונית פורמולה 1 חורכת את רחובות תל אביב. אמנם מדובר על קטע מוגבל בשדרות רוקח, ולא מסלול רחובות של ממש, אולם גם על כך יש לומר תודה במדינה חשוכת ספורט מוטורי כמו שלנו.

ואל תחשבו שהיה קל לעשות זאת, וסיבות שונות ומשונות כמעט ומנעו מאיתנו את האירוע הנדיר. רוצים דוגמה? בתחילה, נאמר כי אסור יהיה למכונית הרד בול בה ינהג ברנדון הארטלי לעבור את המהירות המותרת בקטע הכביש המוגבל ל-70 קמ"ש. זה כמובן בלתי אפשרי והוא ינהג קצת-יותר-מהר. הארטלי קיבל את רשיון העל לנהיגת פורמולה 1 רק בשבוע האחרון, ומזל שלא דרשו ממנו לנסוע עם מלווה.

עוד אירוע שתערוך רד בול בישראל השנה, הוא ה'סופ בוקס רייס'. מדובר על סוג של מירוץ בו מאלתרים המתחרים כלי רכב לא ממונע, עימו יחרכו את רחובות ירושלים. רק נזכיר כי לפני כשלוש שנים ערכה נציגת רד בול אז חברת 'תימקו', מירוץ קארטינג ברחובות תל אביב.

פורמולה 1: אירופה – התחלה חדשה

פרט לבראון, ואולי גם לטויוטה, כל הקבוצות מצפות בקצר רוח למירוץ בספרד. הקבוצות הגדולות שנחלו מפלה עד כה, מקוות להגיע עם מכונית חדשה בעקבות אישור הדיפיוזרים הכפולים. מקלארן שכבר הציגה שיפור במירוץ האחרון בו הגיע אל סף הפודיום, מצפה לשיפור נוסף וכמוה רנו שתגיע עם שלב נוסף בדרך לדיפיוזר הקבוע שלה וכמו כן כנף אחורית וחיפויי גלגל חדשים.

ב.מ.וו, שנייה לפרארי בסעיף האכזבה, מודיעה כי תוותר בינתיים על מערכת ה-KERS. בקבוצה תולים תקוות במעטפת האווירודינמית המשופרת איתה מקווים הבווארים לפצות על ההשפלה של המירוץ האחרון. פרארי גם היא לא אמרה נואש וגרסה משופרת של ה-F60 תוצג אף היא, נעזרת בדיפיוזר החדש ודיאטה במהלכה הורידה 15 ק"ג מהמכונית. בקבוצה ירצו להצליח גם בכדי להראות לנשיא ה-FIA מקס מוזלי שהוא מדבר שטויות, אחרי שאמר השבוע בראיון כי הספורט יכול להתקיים גם בלעדיה. ברני אקלסטון התיייצב כמובן לטובת האדומים.

ומה על בראון? בקבוצה מתחילים לחשוש מצמצום הפערים של הקבוצות היריבות, עם פזילה בעיקר לעבר רד בול. ג'נסון באטון כבר אמר כי הקבוצה שגנבה לו את הנצחון בסין חזקה מהם, וזאת עוד לפני הצגת הדיפיוזר החדש. בספרד יוצג דיפיוזר ביניים, והחבילה המלאה תתייצב לעזרת השוורים האדומים במירוץ שלאחר מכן במונקו. בראון עצמם יציגו שיפורים קלים.

פורמולה 1: עתיד ה-KERS בסכנה

ארבעה מירוצים בתוך העונה, ומסקנת ביניים על מערכת ה-KERS היא כי עדיין לא יודעים איך לאכול אותה. קבצות שהגיעו עם מערכת מוכנה לפתיחת העונה זנחו אותה (פרארי, ב.מ.וו), ויש כאלה שהמערכת שלהן מוכנה אך טרם הוכנסה לשירות מבצעי (טויוטה). ניכר גם כי המערכת לא תרמה מאום לקבוצות שאכן משתמשות בה על המסלול.

טויוטה כאמור לא ממהרת להשתמש במערכת, וכך גם וויליאמס ורד בול. פורס אינדיה לעומתן, הודיעה כי תחל להשתמש ב-KERS בגרנד פרי הגרמני בחודש יולי. בראיון שנתן הבעלים ויג'אי מאלייה לאתר GPWeek, נמסר כי מדובר במערכת של מרצדס אשר הותאמה למכונית שלהם. "יש לנו חוזה עם מרצדס" אומר ההודי, שמקווה כי עד אז תפתור היצרנית את הבעיות.

אולם יש מי שיוצא נגדה ה-KERS וקורא לביטולה. פלאביו בריאטורה (רנו) לא רואה כל תועלת בה, ומציין כמובן שמדובר על עוד גורם שגוזל זמן וכסף מהקבוצות. לעומתו, מרטין וויטמארש (מקלארן) חושב שצריך להשאירה וכך גם מריו טייסן (ב.מ.וו). השבוע צפוי ה-FOTA לדון בעניין, וקולות רבים מציעים פתרון בדמות מערכת אחידה שתספק יצרנית אחת לכל הקבוצות. כמובן שכל החלטה דרושה אישור ה-FIA, שכמובן תומך גדול במערכת כך שלא סביר שהיא תיכחד כל כך מהר.

פורמולה 1: עוד קצת שינויים ב-2010

לצד השינויים הגדולים עליהם סיפרנו לכם כאן ב'על הגריד' בשבוע שעבר, מפרסמת ה-FIA מספר הערות. בראש ובראשונה נמצאת שיטת הדירוג החדשה לפיה יקבע לאלוף הנהג לו מספר רב יותר של נצחונות. השנה לא הצליחה ההתאחדות להכניס את התקנה בעיקר כי היה זה רגע לפני תחילת העונה, אולם בשנה הבאה אכן זה יקרה. הקבוצות כמובן מתנגדות לכך, ויש מספיק זמן לערוך בתקנה שינויים.

חידוד נוסף מכיוון ה-FIA מגיע לתקנה האוסרת לתדלק במהלך המירוץ. בהתאם לתקנון, יוכלו הנהגים לתדלק לאחר מקצה הדירוג מה שאומר שהמעפילים ל-Q3 יהיו קצרים מאוד בדלק בכדי להפחית ככל הניתן את משקל המכונית. מכאן, שמקצה הדירוג לא ישפיע על אסטרטגיית המירוץ.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

פורמולה 1: באריקלו לא רוצה לפרוש

רובנס באריקלו (בראון) הוא הבכיר שבנהגי הפורמולה 1. זה לא מפריע לו לרצות ולהמשיך לנהוג גם מעבר לעונת 2009 אליה הוא נכנס ממש בשנייה האחרונה. בראיון שנתן ל'אוטו מוטור אונד ספורט' אומר הברזילאי שזכה לתחייה מחודשת כי עדיין לא מיצה עצמו בסבב גם לא לאחר 16 שנים. "יכול להיות שאני אנהג עוד שנתיים שלושה" הוא אומר, ומוסיף "אני יכול לנהוג מהר כמו ג'נסון".

גם אם אכן תביא הקבוצה לסיום קריירת הפורמולה 1 שלו, אולי ימשיך רובנס לשרת לפחות את הספונסר בראשי שלה ריצ'ארד ברנסון. לבעלים של תאגיד וירג'ן יש יומרות גבוהות, ואחרי שהוא עצמו היה מעורב בלא מעט אירועים שנויים במחלוקת (כמו הקפת העולם בכדור פורח), היעד הבא הוא כיבוש החלל.

במירוץ האחרון נראה לוגו מוזר על צמד מכוניות הבראון, שהתברר כזה של פרויקט 'וירג'ן גלקטיק' השואף להוציא טיסות תיירות לחלל. שם פוטנציאלי כבר נקשר עם מושב האסטרונאוט-טייס – אלוף העולם 3 פעמים בעבר ניקי לאודה. כרטיס אחד כבר נמכר לברזילאי לעיל שאולי בכל זאת מתכנן את הפנסיה, כשתג המחיר הוא 200 אלף דולר. לא נמסר אם מדובר על מושב במחלקת תיירים או בביזנס.

מוטו GP: מעניין

שלושה מירוצים אחרינו בסבב המוביל את עולם הדו גלגלי, ובכל אחד מהם מנצח אחר מה שאומר שעניין רב יש שם. אחרי שסיים פעמיים שני, מנצח את המירוץ של ספרד אלוף העולם ולנטינו רוסי (ימאהה). אחרי ששטף עצמו מהשמפניה שנשפכה עליו, מתפנה האיטלקי לספר כי המאבק על האליפות לדעתו יהיה קשה מאוד השנה. קייסי סטונר (דוקאטי), המתמודד העיקרי העומד מולו, סיים שלישי ובינהם דני פדרוסה (הונדה).

רוסי הוא הרוכב השלישי שמוביל את טבלת האליפות עד כה, ולזכותו 65 נקודות. סטונר שני בפיגור של 9 נקודות ועם 41 נקודות תופסים יחדיו חורחה לורנצו (ימאהה) ופדרוסה את המקום השלישי.

מירוצי המוטו GP משודרים בערוץ 5+ לייב

נאסקאר: למרות פשיטת הרגל, קרייזלר לא פורשת

קונצרן הרכב האמריקני קרייזלר הודיע על פשיטת רגל בסוף השבוע האחרון, מה שעלול להשפיע על המכוניות אותן הוא מריץ באליפות הנאסקאר תחת מותג דודג'. נכון לרגע זה מרגיעה החברה את נהגיה עם הצהרה כי תמשיך לתמוך במכוניות כחלק מהמשך קיום האסטרטגיה הספורטיבית החזקה שלה.

דודג' לבטח לא תרצה לפרוש עכשיו, שהיא ניצבת במקום השני בטבלת האליפות. קורט בוש מרוחק 10 נקודות בלבד מהמוביל ג'ף גורדון, שיאלץ להמתין בקוצר רוח ל-1 ביוני אז אולי תכריז גם ג'נרל מוטורס על פשיטת רגל ותעצור את אספקת הדלק לשברולט שלו.

אצל שתי המתחרות הנוספות, טויוטה ופורד, עניינים כרגיל. טויוטה רשמה נצחון במירוץ האחרון, כשקייל בוש מקבל מתנה נפלאה ליום הולדתו ה-24. בוש גם ניצח את מירוץ סבב המשנה 'ניישנווייד', כשפורד מסיימת במקומות 2 (קארל אדוארדס) ו-3 (מאט קנסת').

WRC: מקצצים במדינות

לא רק במזומנים מקצצים סבבי המירוצים הבכירים. רוסיה ואינדונזיה, שתי מדינות שאמורות היו לארח את ה-WRC בעונה הבאה, לא עברו את ביקורת ה-FIA וירדו מלוח המירוצים המתוכנן. לאחרונה עמלים ב-WRC על מציאת מדינות חדשות לאירוח הסבב בסוג של רוטציה, כך שבכל שנה ניתן יהיה להכניס עוד ועוד מדינות במטרה לחשוף את הסבב למספר רב יותר של תרבויות. כך למשל, ראלי ירדן שאירח לראשונה את הסבב ב-2008, הוחלף השנה בקפריסין שם נערך המירוץ בשנים הקודמות. מדינה נוספת שעתידה לקבל את אישור ה-FIA היא בולגריה.

עוד עולה החשש כי גם הראלי המסורתי הפותח את העונה במונטה קרלו, שנעדר מהסבב השנה, לא יחזור ב-2010 אלא רק ב-2011. כפי שסיפרנו לכם בשבוע שעבר כאן ב'על הגריד', גם ראלי וויילס נמצא בסכנה לאחר שהממשל המקומי הודיע כי יפסיק להעניק לו מימון. הבאת הראלי לישראל יכולה לעשות טוב לכלכלה שלנו וכן לתיירות, אלא שכאן עסוקות הרשויות בלמנוע מירוצים וחבל. בינתיים נסתפק ברד בול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully