וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נאסקאר: מיליון דולר בארבע שעות

ירון אדרי

17.5.2009 / 14:06

מירוץ ה'אול סטאר' של הנאסקאר שנערך לפנות בוקר, הניב אקשן צרוף לצופים ומיליון דולר למנצח טוני סטיוארט

אין על האמריקנים. כאילו יש, אבל להצליח להוציא מקסימום שואו ממינימום טכנולוגיה, זה לא עניין של מה בכך ובעיקר כשמדובר על מירוץ למכוניות ספרטניות במעגלים שמאלה. ליגת ה'ספרינט קאפ' של הנאסקאר, היא סבב המירוצים הפופולרי ביותר של ארה"ב. במהלך העונה מתקיימים 36 מירוצים, בודדים מהם על תוואי מסלול שאינו מעגלי. ואם זה לא מספיק, ב-25 השנים האחרונות נערך מירוץ נוסף, ה'אול סטאר', שאינו משפיע על טבלת הניקוד, אך בהחלט משפיע על תזרים המזומנים של המנצחים.

וכך מצאתי עצמי מרותק לטלוויזיה בלילה שבין שבת לראשון. השידור שהחל ב-ESPN בשעה שתיים אחר חצות שעון ישראל, שוב הראה לנו עד כמה האמריקנים יודעים לעשות פיל מכל זבוב. אבל זה כלל לא חשוב כי מייד החל ה'שואודאון', מירוץ מקדים בן 40 הקפות בסופו יעלו ל'אול סטאר' שני המסיימים בראש מתוך 35 נהגים.

חשוב להבין ש-40 הקפות לנאסקאר, הן כמו 10 הקפות לפורמולה 1 על מסלול קארטינג שכונתי. לכן, לאסטרטגיה חשיבות מאוד גדולה כאן, וכמו כן לשמירה על המכונית. ואכן, למרות שהמזנק ראשון דייוויד סטרים (דודג') הוביל לאורך כל המירוץ, הוא מסיים לבסוף שלישי ומחמיץ את כרטיס הכניסה למירוץ האמתי. מי שמנצח הוא סאם הורניש ג'וניור (דודג'), אלוף ה-IRL והאינדי 500 בעבר, שזינק שלישי. מרשימה יותר היא האסטרטגיה של של ג'יימי מקמורי (פורד), שסיים שני למרות שזינק רק מהמקום ה-28. השניים עלו למירוץ ה'אול סטאר' שהחל מייד אחר כך, יחד עם ג'ואי לוגאנו (טויוטה) בו בחרו הצופים שגם להם חלק חשוב במה שקורה בסבב.

100 הקפות, מיליון דולר

מסמר הערב הגיע כמובן בהמשך - מירוץ בן 100 הקפות המחולק לארבעה מקטעים, בסופם יזכה המנצח בצ'ק על סך מיליון דולר. פרט לשלושת הנהגים המוזכרים לעיל, עלו לשלב הסופי באופן אוטומטי כל אלופי הספרינט קאפ בעשור האחרון שעדיין פעילים, מנצחי מירוצים בעונה שעברה ובעונה הנוכחית, ומנצחי 'אול סטאר' בעבר. סה"כ 21 נהגים.

50 הקפות הכיל הקטע הראשון, שלא רשם דרמות מיותרות על המסלול. אלוף הסבב בשלוש השנים האחרונות ג'ימי ג'ונסון (שברולט), זינק מהפול פוזישן וסיים ראשון. בהמשך, התדרדר ג'ונסון לאחור בעקבות אסטרטגיה לקויה, מגע עם קיר וסחרור, עד שלבסוף סיים במקום ה-13. מנצח הקטע השני בן 20 ההקפות הוא קייל בוש (טויוטה), אולם גם הוא לא הצליח לשמור על מקומו וסיים שביעי.

הקטע השלישי הוא הקריטי ביותר, שכן הוא הקובע את סדר הזינוק לקטע האחרון בן 10 ההקפות. הפעם מנצח את 20 ההקפות ג'ף גורדון (שברולט) – מנצח ה'אול סטאר' שלוש פעמים בעבר והמוביל הנוכחי של טבלת האליפות. אלא שגם גורדון לא מצליח לשמור על מקומו, ופורש בעקבות תאונה 8 הקפות לסיום. כאן נכנס לפעולה טוני סטיוארט בשברולט הפרטית שלו שזינק מהמקום ה-15, שאט אט החל לעקוף עוד ועוד נהגים עד לדגל השחמט ששילשל לכיסו מיליון דולרים לאחר קרבות מורטי עצבים.

המירוץ הסתיים מעט אחרי השעה שש בבוקר שעון ישראל, ארבע שעות לאחר שהחלו ב-ESPN השידור. ולמרות הלילה הלבן, היה לי קשה להרדם. זו לא הפעם הראשונה בה מירוץ נאסקאר מסתיים כשבדמי כמויות אדירות של אדרנלין, וזה עוד מסלון ביתי. היום (ראשון) בשעה 21:00 יש שידור חוזר, אני כבר לא יכול לחכות. המירוץ הבא אגב, יערך ביום ראשון הבא באותו מסלול בדיוק, כשעל 43 הנהגים לשרוד לאורכם של 600 מיילים (966 ק"מ) – סה"כ 400 הקפות. ככה בונים שואו.

תוצאות מירוץ נאסקאר אול סטאר 2009

1. טוני סטיוארט, שברולט
2. מאט קנסת', פורד
3. קורט בוש, דודג'
4. דני המלין, טויוטה
5. קארל אדוארדס, פורד
6. מארק מרטין, שברולט
7. קייל בוש, טויוטה
8. ג'ואי לוגאנו, טויוטה
9. ג'יימי מקמורי, פורד
10. דייל ארנהארדט ג'וניור, שברולט
11. בובי לבונטה, פורד
12. קלינט בווייר, שברולט
13. ג'ימי ג'ונסון, שברולט
14. קייסי קהיין, דודג'
15. קווין הארוויק, שברולט
16. סאם הורניש ג'וניור, דודג'
17. ברד קסלווסקי, שברולט
18. ראיין ניומן, שברולט
19. ג'ף גורדון, שברולט
20. ג'ף בארטון, שברולט
21. גרג ביפל, פורד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully