וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על הגריד: עדכונים מהמסלול

ירון אדרי

22.5.2009 / 11:54

פורמולה 1: פוליטיקה בגרוש לקראת מונקו; IRL: אתם מוכנים לאינדי 500 של 2009?; WRC: לואב ינצח גם בסרדיניה?; WTCC: מה לא בטוח במכונית הבטיחות?

פורמולה 1: מי ימצמץ ראשון?

פרארי פורשים. נשיא ה-FIA מקס מוזלי לא מתרשם מהאיום, בטח לא אחרי שבית המשפט פסל את תביעתה על הסף. בינתיים, מי שמראה סימני כניעה הוא דווקא מי שהיה בתפקיד הגיבור עד כה, ברני אקלסטון. בעל הבית של הפורמולה 1 חושש כי פרישת פרארי ואחרות יביא לקריסת הבייבי שלו ולאובדן הכנסות, וכעת הוא יוצא דווקא להגנת הקבוצות. "עיקר הטענות הן כנגד התקנות הכפולות, ואני חושב שלא צריך אותן", כך אמר בתחילת השבוע ל-BBC. בראיון שנתן ל'דיילי טלגרף' היה הבריטי בוטה יותר - "תמיד חשבתי שזו הצעה מטופשת, צריך להיפטר ממנה".

המועד האחרון להגשת מועמדות לעונה הבאה הוא יום חמישי הקרוב. מוזלי סבור כי רק קבוצות אחדות תנצלנה זאת, והוא כלל לא מוטרד מכך. בשנה הבאה נקבע מספר מקסימלי של 13 קבוצות, וכבר כעת ישנן קבוצות חדשות הרוצות להצטרף. לדבריו, הקבוצות הסוררות תאלצנה להתמודד על המקומות שישארו על הגריד, לא לפני שישלמו קנס "הרשמה מאוחרת". כדאי לציין כי ב.מ.וו, וויליאמס ופורס אינדיה דווקא בעד הגבלת התקציב של ה-FIA.

היום (שישי), אמורים הצדדים להיפגש שוב לאחר שבשבוע שעבר כשלו שיחות השלום. מקום ההתרחשות - היאכטה של פלאביו בריאטורה, הבוס של רנו. כלל לא בטוח שיצא עשן לבן, אך אקלסטון לבטח ישאף לכך.

פורמולה 1: אז מי ינצח במונקו?

פוליטיקה בצד, ביום ראשון יתקיים המירוץ השישי לעונה ברחובות מונקו. נצחון במירוץ הרחובות המסורתי מתוק יותר מכל נצחון, אפילו במונזה, ולבטח ג'נסון באטון (בראון) ירצה להשיג עוד גביע למדף. השבוע אמר הבריטי כי הנצחונות החלו לשעמם אותו, אך מונקו מעירה בו מוטיבציה חדשה. מירוץ נוסף אותו הוא ירצה לנצח יהיה במסלול הביתי בסילברסטון. באטון יכול בינתיים להתגאות בקומפלימנט שקיבל השבוע ממיכאל שומאכר, שקבע כי מדובר בכשרון הראוי למקומו הנוכחי. מעניין מה חושב על כך רובנס באריקלו?

אל מול המהירות הבלתי מובנת של בראון, מתייצבות מתחרות שאמורות ליצור סוף סוף אופיזיציה שתכניס עניין בסבב. הפחד העיקרי של באטון הוא רד בול, שתציג לראשונה את ה"סופר דיפיוזר" שלה מלווה בעוד כמה תוספות. באטון כבר הצהיר כי רד בול היא הקבוצה היחידה שהצליחה להדביק הפער מבראון, ולראייה – סבסטיאן ווטל שלה מחזיק בנצחון היחיד העונה אותו הבריטי לו השיג בסין.

פרארי תרצה גם היא לכפר על מחדלי המירוץ האחרון (וכל העונה למעשה), ועוד שינויים קלים נעשו במכונית. פרארי תהיה אחת מבין שתי קבוצות, יחד עם מקלארן, שתתייצבנה עם KERS למירוץ. בוויליאמס גם כן רוצים לראות פודיום של ניקו רוזברג, אחרי שלא הצליחו להביא לידי ביטוי את היכולת האמתית. בב.מ.וו לא יהיו שינויים משמעותיים בשלב זה, והדיפיוזר החדש יוצג רק במירוץ שלאחר מכן בטורקיה וכך גם בטורו רוסו.

20 מעלות בממוצע, זו הטמפרטורה החזוייה במונקו בסוף השבוע מלווה בעננים כשגשם לא צפוי. במהלך המירוץ יקיפו הנהגים את מסלול הרחובות 78 פעמים, גומאים מרחק של 260.5 ק"מ. בשנה שעברה ניצח כאן לואיס המילטון, שספק אם הפעם יגיע בכלל לפודיום.

* שידור חי של מקצה הדירוג ב'ספורט 5', יום שבת החל מהשעה 14:50. שידור חי של המירוץ ב'ספורט 5+', יום ראשון החל מהשעה 14:50

פורמולה 1: אלונסו חושש, רייקונן דווקא לא

קימי רייקנון נאמן לקבוצתו. אלוף העולם ב-2007 המסרב לחזור לכושר שלו, מודיע כי התחייבותו לקבוצה תימשך ולא משנה אם היא תפרוש או לא. "אנחנו משפחה אחד גדולה", אומר הפיני לתקשורת, ומוסיף "אני די בטוח שנעלם מפורמולה 1". האם בכל זאת לא מדובר באיומי סרק? לגבי העתיד, "הם ימצאו מה לעשות איתי כי יש לי חוזה. פרארי מתחרה בהרבה מקומות". למרות הכל רייקונן עדיין אופטימי, ומאמין שקבוצתו עוד תנצח השנה.

פרננדו אלונסו לעומתו, חושש. אם תממש רנו את האיום, לא ישאר לו מושב ראוי ובטח שלא באחת הקבוצות החדשות. אלונסו גם חושש לסבב, שעלול לאבד לדעתו כעשר מהנהגים היותר טובים שלו. חשוב לציין כי גם המעבר המדובר לפרארי לא יקרה אם היא תפרוש. אך בכל זאת, אלונסו רגוע לגבי העתיד. "אני בן 27, הייתי פעמיים אלוף עולם ואני רוצה לנצח בעוד סדרות", הוא אומר ל'אוטוספורט'.

פורמולה 1: היידפלד עבר את שומאכר

כשהגיע ניק היידפלד לפורמולה 1 בשנת 2000, אמרו שהוא כשרון גדול. אלא שהילד שגדל מאז, לא הציג יכולת משכנעת מספיק. כעת, הוא לפחות יכול להתגאות בשיא אישי – 25 מירוצים ברציפות אותם הוא הצליח לסיים. ושל מי היה השיא הקודם? של מיכאל שומאכר, וזה הישג בפני עצמו.

את השיא כמה סמלי, השיג היידפלד לאחר הגרנד פרי הספרדי ביום הולדתו ה-32. מזל טוב, כפול.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

IRL: האירוע של השנה - אינדי 500

המירוץ החשוב ביותר של יבשת אמריקה יצא לדרך ביום ראשון. האינדי 500 מתקיים זו הפעם ה-93 במסלול אינדיאנפוליס, ובסימן 100 שנים למירוץ הראשון שהתקיים בו (האינדי 500 הראשון נערך ב-1911). 33 נהגים העפילו למירוץ לאחר שלבי הדירוג, והם יקיפו 200 פעם את 2.5 המיילים שלו (4 ק"מ). בסך הכל, אורכו של המירוץ 805 ק"מ.

הליו קסטרונבס, שכמעט ומצא עצמו בכלא השנה לאחר פרשיית העלמות מס ממנה זוכה, יזנק מהפול פוזישן. הברזילאי קבע את ההקפה המהירה ביותר, במהירות ממוצעת של 224.864 מייל לשעה. בעברית זה 362 קמ"ש. ואם זה מהר לדעתכם, מה תאמרו על השיא הרשמי שנקבע ב-1996 ועומד על 382.2 קמ"ש?

קסטרונבס ניצח את האינדי פעמיים בעבר (2001 ו-2002), וזו הפעם השלישית בה הוא מזנק מהפול. בן קבוצתו ראיין בריסקו יזנק שני. סקוט דיקסון שניצח בשנה שעברה, יזנק מהמקום החמישי על הגריד. את ההפתעה מייצר פול טרייסי, נהג המירוץ הנערץ ביותר בקנדה, אפילו יותר מז'אק ווילינייב. טרייסי יזנק מהמקום ה-13, וזאת לאחר שלא נהג זמן רב בתנאי מירוץ. בעונה שעברה השתתף במירוץ אחד בלבד אותו סיים רביעי, והעונה הוא צפוי להתחרות בשני מירוצים נוספים שיערכו בארצו בחודש יולי.

בין המתחרים, גם הפעם ניתן למצוא נשים. דניקה פטריק תזנק מהמקום העשירי, שרה פישר מהמקום ה-21, ומילקה דונו מהמקום ה-30. פטריק מחזיקה במיקום הגבוה ביותר לנהגת מירוץ באינדי בכל שנותיו – ב-2005 היא סיימה במקום הרביעי. האם הפעם היא תשפר זאת?

* שידור ישיר ב-ESPN החל מהשעה 19:00

WRC: לואב פעם שישית?

בינתיים מבלי שנשים לב, מגיע הסבב למירוץ השישי העונה, לאי האיטלקי סרדינייה. האתגר העומד מול סבסטיאן לואב (סיטרואן) הוא לא אחר מנצחון, שיהיה השישי מתוך שישה מירוצים העונה. לואב החל כבר אמש בכיבוש המטרה, כשסיים ראשון את מקצה ה'שייקדאון' המקדים.

אלא שאלוף העולם מעט סקפטי, לפחות לגבי הסטייג'ים הראשונים בהם הוא יהיה הראשון לתקוף את השבילים המאובקים. תנאי השטח לדבריו, יגרמו לו לאבד כדקה מהזמן הריאלי. לאור הדומיננטיות שלו, והעובדה שניצח כאן בשנה שעברה (וגם ב-2005 ו-2006), רק ביש מזל יהרוס לו את התוכניות שהרי הוא "שונא להפסיד". אגב, אם אתם מתכוונים לנהוג בראלי סרדינייה ביום מין הימים, כדאי לכם לקרוא את הטיפים של אלוף העולם בקישור המצורף.

בן קבוצתו של לואב, דני סורדו כמובן לא יאיים עליו, אבל על מיקו הירבונן (פורד) כן. הספרדי מכוון למדרגה השנייה בפודיום, אותה כמעט והשיג בשנה שעברה לפני שהתדרדר למקום החמישי. סורדו ממוקם שני בטבלת האליפות כרגע, והוא לבטח ירצה לבסס עצמו בו. לאור העובדה כי לואב בליגה משל עצמו, מקום שני יכול לללא ספק להיחשב כסוג של אליפות.

ומה על הסיטרואן הנוספת של פטר סולברג? לאחר שהנורווגי איים כי יעבור מהקסארה הישנה לפיג'ו 307CC הישנה לא פחות, הוא הצליח לקבל מסיטרואן את חבילת השיפורים אותה ביקש. הפעם, המפרט הטכני תואם לזה של הקסארה שהוכתרה לאלופת 2006 עם מערכות קירור יעילות יותר למנוע, ודיפרנציאלים משודרגים מלפנים ומאחור. סולברג והקסארה מתגלים כשילוב מוצלח, ואולי החבילה תעזור לו לשחזר את הנצחון כאן מ-2004.

אגב, נצחון של לואב או סורדו, יעניק לסיטרואן שיא של שבעה נצחונות רצופים ליצרנית. בשיא של שישה מירוצים מחזיקה כיום לנצ'יה שעשתה זאת ב-1987-1988, ומיצובישי שהשיגה זאת ב-1998-1999.

* סיקורים שוטפים מידי יום ב'יורוספורט'

WRC: גם ב-2010 לא יהיה מונקו

מירוץ פתיחת העונה המסורתי של ה-WRC במונטה קרלו, הוחלף השנה על ידי סבב ה-IRC. התחרותיות הגוברת בסבב המתחרה היא זו שכנראה שכנעה את הנסיכות להעדיפו גם בשנה הבאה על פני הסבב המוביל. עובדה זו, יחד עם העובדה כי מדינות שהציגו מועמדות נמצאו לא מתאימות (רוסיה ואינדונזיה), מחזירות לרשימה ארצות שנחשבו לאבודות. כך, בשנה הבאה תארח וויילס את הסבב, למרות החיכוחים בין המארגנים לממשלה שהחליטה לשבור את חוזה המימון.

בסך הכל, 13 מירוצים יערכו ב-2010 במקום ה-12 שתוכננו. מי שנמצאת ברשימה אך טרם אושרה סופית היא בולגריה, ואם זו תיכשל גם כן תקבל ארגנטינה את המקום הפנוי. חובבי הראלי בישראל בוודאי ישמחו לשמוע כי בשנה הבאה ישוב הסבב לירדן.

WTCC: איפה המכונית, ואיפה הבטיחות

אומרים שהסנדלר הולך יחף. מה יכולה להיות האנלוגיה לעולם המירוצים? ביום ראשון האחרון הגיע סבב ה-WTCC אל מירוץ הרחובות בעיר פאו הצרפתית. המסלול הצר גרם ללא מעט תאונות, שבמקרה אחד הביאו להוצאת מכונית הבטיחות. היה זה במירוץ הראשון מתוך שניים שהתקיימו באותו היום, שתי הקפות מהזנקתו.

אלא שנהג מכונית הבטיחות שכח מה תפקידו, ויצא מהפיטס היישר אל המסלול תוך שהוא חוצה אותו לרוחבו. מאחור, הגיחה מכונית ב.מ.וו והופה, המפגש בין השתיים היה בלתי נמנע. המירוץ הופסק מיידית, עד למציאת מכונית בטיחות "ספייר". שברולט, שתרמה את המכונית, בטוח לא מוטרדת מהתאונה הלא צפוייה שכן הקרוז שלה ניצחה לבסוף. הקרוז ניצחה גם את המירוץ השני, קובעת רצף של 4 נצחונות רצופים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully