וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תזמון הוא הכל בחיים

3.6.2009 / 10:49

הקליאו קלאסיק של גברת מ' נקרעה אחרי 40 אלף ק"מ בלבד, חודש לאחר טיפול. המוסך התנער, היבואן לקח אחריות

הגברת מ' הנה לקוחה וותיקה של רנו בישראל. ב-14 השנים האחרונות, היו ברשותה 3 רנו קליאו אותן רכשה ישירות מהיבואן. מ' הנה גם אישה מבוגרת שלא מרבה בנסיעות וכך למעשה, הקליאו האחרונה שברשותה – קליאו קלאסיק (גרסת 4 דלתות לקליאו), הספיקה לצבור 40,000 ק"מ למרות שנרכשה בשנת 2005.

ב-8.3.09, עם הגעת הרכב ל-40,000 הקילומטרים לקחה מ' את רכבה למוסך בו היא מטפלת בכל השנים האחרונות, מוסך מורשה יבואן בשם "הנעות" בכרמיאל, שם נעשה לרכב הטיפול התקופתי.

אולם, בתאריך 21.5.09, לאחר שהרכב עבר עשרות קילומטרים בלבד מאז הטיפול, במהלך נסיעה בעיר, מנוע הרכב שבק באופן מפתיע והרכב נעצר. הרכב נגרר אל המוסך המטפל ושם בישרו ל-מ' כי רצועת הטיימינג נקרעה, נזק נגרם לראש המנוע ועלות התיקון עומדת על-6,000 שקלים.

אמנם הרכב כבר אינו בתחום האחריות בשל גילו (4 שנים), אך מ' הופתעה ממקרה זה וגילתה כי את רצועת התזמון (טיימינג) יש להחליף ב-90 אלף ק"מ ולא לפני כן ולכן ביקשה שהמוסך ישא באחריות על הנזק. זה כמובן סרב ומ' פנתה אלינו בשאלה, האם הדבר הגיוני שרכב שעבר אך ורק 40 אלף ק"מ יסבול מנזק משמעותי שכזה בעקבות קריעה של רצועת הטיימינג?

את תלונתה של מ' שהגיעה אלינו העברנו אל חברת קרסו, יבואן רנו לישראל לבדיקה מדוע על מ' לשאת בהוצאות תיקון תקלה שארעה באופן חריג שכזה ועוד משום שלא היה צורך להחליף את רצועת הטיימינג על פי הנחיות יצרן?
כמו כן, הרכב ביקר במוסך לפני המקרה לצורך טיפול שגרתי – מדוע לא אובחנה אז בעיה שכזו או הומלץ לגברת להחליף את רצועת הטיימינג?

מחברת קרסו נמסר לנו בתגובה כי הנזק לרצועת התזמון נבע מקריעה של רצועת האביזרים (הגה כוח, מדחס מזגן וכו') וחלקים ממנה חדרו אל רצועת התזמון וגרמו לקריעתה. הם מציינים כי קריעת רצועת האביזרים יכולה להתרחש עקב כניסת עצם זר (אבן לדוגמה) או כתוצאה מפגם ברצועה. אולם משום שגברת מ' הינה לקוחה נאמנה וותיקה של רכבי רנו ובמהלך 14 השנים האחרונות היו בבעלותה 3 רכבי רנו, החליטה קרסו מוטורס לשאת בכל עלות התיקון בסך של כ-6,000 ש"ח.

ושוב אנחנו שואלים, מדוע רק לאחר התערבות וואלה! רכב במקרה זה, זכתה גברת מ' להכרה מצד היבואן?

  • עוד באותו נושא:
  • רנו
  • קרסו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully