וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרצדס מציגה עתיד ללא תאונות

11.6.2009 / 12:58

מרצדס חושפת את ה-ESF קונספט, ההקדמה לדור הבא של מערכות הבטיחות להגנת הנוסעים. S קלאס תהיה החלוצה

זה התחיל עם כרית אוויר ומערכת ABS ועבר למערכות הגנתיות מתוחכמות (Pre-Safe) שרואות את הנולד. אך לא חברה כמו מרצדס מתכוונת לקפוא על גלגליה, והיא מציגה את הדור הבא למערכת הבטיחות שתרחיב את ההגנה על הנוסעים – ESF קונספט, הנשענת על ה-S קלאס 400 הייבריד.

אל חבילת כריות האוויר הפזורות בחלל התא, מתווספים מגוון אמצעים המבטיחים למקסם את הגנה במקרה תאונה. כך למשל, בין המושבים הקדמיים הושחלה כרית אוויר היוצרת חיץ בין הראשים והכתפיים, לה יתרון נוסף למקרה והדשבורד ניתז לאיזור החזה. כריות אוויר צדדיות כרוכות סביב חגורות הבטיחות, ואפילו רעיון מבריק מתבלט – כרית אוויר תחת המכונית, המרימה את הגחון בשמונה ס"מ ומקטינה את מרחק העצירה בעזרת החיכוך.

בהיבט של תאונות הצד, נשכרים הנוסעים ממנגנון רב-חיישנים המרחיק את היושבים מהדלתות. בעת ההתנגשות, מוטות החיזוק מתרחבים כלפי המיגון החיצוני ובכך מוסיפים לגוף הנוסעים מרווח של מספר סנטימטרים להגנה מפני פגיעות. זולת אותן תוספות אקטיביות המוכרות כיום כגון תאורה אדפטיבית המונעת סינוור, ראיית לילה אינפרא-אדום, חידושים נוספים בקנה ונראה כי ה-S קלאס מאותת על יכולת עמידה בפני כל סוגי התאונות.

בטיחות היא דבר נדרש, אולם השאלה היא מתי תגענה מערכות מסוג זה לסגמנטים העממייים. האם לא מגיעה הגנה גם ללקוח שמוכן בגופו להגן על משפחתו במחיר נגיש?

  • עוד באותו נושא:
  • מרצדס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully