וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על הגריד: עדכונים מהמסלול

ירון אדרי

19.6.2009 / 10:00

פורמולה 1: הקרע בין ה-FIA ל-FOTA מעמיק; נאסקאר: אישה בין 43 גברים?; ROC: ווטל ושומאכר רוצים לשמור על התואר; ישראלי: וואלה! רכב בראלי חוצה ישראל

פורמולה 1: מי רוצה לזרוק את מוזלי?

הויכוח הבלתי פוסק בין ה-FIA וה-FOTA, לא תורם למוניטין ובעיקר לא של הראשונה שמשמשת גג לענייני תחבורה חשובים בעולם מעבר לספורט מוטורי. ביום שישי האחרון, ממש במקביל להכרזת הקבוצות המוזרה עליה נספר בהמשך, יצא איגוד יצרניות הרכב האירופיות (ACEA) בהודעה רשמית בא נאמר כי יש לפרק את כל המערכות הקיימות ב-FIA, ולבנותן מחדש בהתאם למציאות בת ימינו וזאת בעקבות הפרשה המביכה. ב-ACEA רומזים כי ההתאחדות מנוהלת בצורה שאינה אובייקטיבית, ושאינה מאפשרת לחבריה להביע דעתם. עוד בהודעה הביע האיגוד תמיכה מפורשת ב-FOTA, כולל המלצה להקים סבב חדש שאינו קשור ל-FIA אם דרישותיו לא תתקבלנה.

תגובת ה-FIA אחרה מעט להגיע, אולם כשזו פורסמה דווקא נראה היה כי ההתאחדות לא רצתה לפתוח חזית חדשה. "אנו מופתעים לראות שה-ACEA דוחה את כמיהתנו להפחתת העלויות בפורמולה 1", נאמר בהודעה שהמשיכה במתן דוגמאות כיצד ה-FIA תרם ויתרום לקיצוץ הוצאות היצרניות עצמן. בסוג של נסיון לפילוג האיגוד אולי, ב-FIA מדגישים כי פורשה אינה שותפה לדעתו. את עיקר הזעם שומרים ב-FIA ל-FOTA, ובהודעה האחרונה לעיתונות היא טעונת כי יש בתוכו גרעין הנחוש שלא להגיע להסדר.

פורמולה 1: משחקים משישי לשישי

בשישי שעבר הכריזה ה-FIA על 13 הקבוצות שתיקחנה חלק בעונת 2010 ואיזה פלא, כל הקבוצות מכהנות ברשימה. אז איפה כל הסכסוך וחוסר ההסכמה? קבוצות ה-FOTA כזכור, הגישו מועמדות על תנאי למרות הצעת ה-FIA להפוך אותן לברות השפעה על תקנות העונה הבאה. התנאי לא ירד, אז ההתאחדות הציבה תנאי משלה – אם עד יום שישי (היום) התנאי לא יוסר, יש מספיק קבוצות חדשות ברשימת ההמתנה.

אז מה בכלל היה בשישי שעבר? בצהרי היום הכריזה ההתאחדות על שמותיהן של 13 הקבוצות לעונת 2010. כאמור, כל עשר הקבוצות הקיימות היו ברשימה ואליהן התווספו שלושה שמות חדשים – USF1, קאמפוס ומאנור. חשוב לציין כי בקשתן של וויליאמס ופורס אינדיה לא היו על תנאי (ועל כן הושהו מה-FOTA) והן בפנים באופן ודאי. אם כך 5 בפנים, 8 מתנדנדות.

אלא שלדברי ה-FIA, מתוך שמונה הקבוצות החברות ב-FOTA, שלוש גם הן בפנים באופן ודאי. תתפלאו אם נספר כי מדובר על פרארי וצמד הרד בול? לפי ההתאחדות הן הגישו מועמדות ללא תנאים. היות ומדובר בכמעט מחצית מהחברות ב-FOTA, האם גם כאן יש נסיון לפילוג?

בין המאוכזבות שלא נבחרו לקחת חלק בעונה שתבוא, ניתן למנות את פרודרייב של דיוויד ריצ'ארדס, סופרפאנד של אלכס וורץ, לולה ורבות אחרות. אם ה-FIA יממש את האולטימטום שלו וידיח את הקבוצות המורדות, נקבל עונה חדשה לגמרי. מי יודע, אולי פורס אינדיה תהיה הפייבורטית לאליפות.

פורמולה 1: מוזלי מתקפל בכל זאת?

נכון לזמן כתיבת שורות אלה, נראה כי מוזלי הוא זה שיתקפל הכי הרבה. 'אוטוספורט' מדווחים כי הוא מוכן לחזור בו מתנאיו וכמו כן מסכים לוותר על לא מעט מהתקנות הטכניות שכבר תוקנו לעונה הבאה, עליהם נסוב כל הסיפור. במילים אחרות, לא יחול כל שינוי בתקנות הקיימות העונה פרט לאיסור התידלוק. ומה על הגבלת התקציב? מוזלי מוכן להתפשר על 100 מיליון יורו לעונה ו-45 מיליון לעונת 2011.

אולם, על דבר אחד מוזלי לא מוכן להתפשר והוא התאריך הסופי שנקבע להיום כפי שביקשו הקבוצות. המטרה היא ליצור לחץ על FOTA שלא יזכה לזמן נוסף לחליפת מכתבים – התשובה חייבת לבוא באופן מיידי. סביר להניח כי ההסכם יבוא לאור התנאים החדשים של מוזלי, שכן הוא המפסיד העיקרי מתהפוכות החודשיים האחרונים. ולחשוב שהוא החל אם פאסון ואיומים.

פורמולה 1: כמעט שכחנו, יש מירוץ

בצל הפינג פונג המעט מבזה, מגיע הסבב אל המירוץ השמיני העונה שיערך במסלול סילברסטון. מדובר בפעם האחרונה כנראה בה מארח המסלול את הגרנד פרי הבריטי, וב-2010 אמור להחליף אותו מסלול דונינגטון במידה ועבודות השיפוץ שלו יסתיימו במועדן מה שרבים לא מאמינים שיקרה.

הראשון להספיד את הפירוד הוא אלוף העולם לשעבר דיימון היל, המשמש כיום כיו"ר מועדון הנהגים הבריטי. היל חושש שמא יעלם לחלוטין הגרנד פרי הבריטי, היות וברני אקלסטון הצהיר כי סילברסטון לא יארח את הסבב גם במידה ודונינגטון לא יושלם בזמן. כידוע, מרבית הקבוצות שוכנות בבריטניה כך שללא ספק מדובר באבידה אם אכן זה יקרה.

60 הקפות יבצעו הנהגים ביום ראשון במסלול בן ה-5.141 ק"מ, ובסך הכל 308.355 ק"מ. שיא המסלול עדיין שייך למיכאל שומאכר – 1:18.739 דקות, אשר נקבע בשנת 2004. מזג האוויר בסוף השבוע צפוי להיות מעונן חלקית ומקסימום 20 מעלות, אך גשם לא צפוי לרדת. פרט קטן שחשוב לציין, מדובר במסלול הביתי של ג'נסון באטון. זהו גם המסלול הביתי של מי שעדיין מחזיק בתואר האליפות המילטון, שניצח כאן בשנה שעברה.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

פורמולה 1: ב.מ.וו לא מוותרים עדיין

למרות היותה במקום השמיני בטבלת האליפות, ב.מ.וו עדיין לא מאבדים את התקווה. בראיון שפורסם באתר הקבוצה, אומר הבוס מריו טייסן "עדיין לא ויתרנו". האופציה העומדת מולו היא כמובן נטישת התוכניות להמשך העונה והפעלת מלוא הכוח לפיתוח המכונית לעונה הבאה. "נציג שיפור משמעותי כל מירוץ שני או שלישי", הוא ממשיך ואומר כשהחזרת הקבוצה לשורה הראשונה על הגריד תהיה הצלחה עבורו. לגבי זהות הנהגים בעונה הבאה אם תהיה, פיו נותר סגור.

גם קבוצת מקלארן טרם אמרה נואש, ולמרות הידיעה הגמורה כי לפודיום הם לא יגיעו בקרוב, מנהל הקבוצה מרטין וויטמארש מאמין שאסור לוותר. "זה לא ב-DNA שלנו" הוא אומר, ומקווה לעשות את המרב בגרנד פרי הביתי בסילברסטון. אלא שוויטמארש מגלה כי חלק ממשאבי הקבוצה כבר מופנים לעבודה על המכונית ל-2010, אך זאת תלויה בהסכם אם יגיע בין ה-FOTA ל-FIA.

פורמולה 1: הפחדים של בראון

מי מפחד מהמצב ההפוך? רוס בראון. למרות השליטה המוחלטת של קבוצתו, בראון חושש שמא דבר בלתי צפוי יגדע עבורו את הריצה לאליפות. בטורקיה חוותה הקבוצה פרישה ראשונה העונה, שעלולה לסמן אולי סדק במעטה חוזקה. תאונות גם הן יכולות לעצור את רצף הנצחונות, ואסור לשכוח כי הקבוצות היריבות משתפרות כל הזמן. ומה על באטון? "שימשיך לעשות את מה שהוא עושה" אומר בראון.

מי הכי מחכה לנפילה של באטון? בן קבוצתו, רובנס באריקלו. בראיון שנתן ל'אוטוספורט' נשמע הברזילאי חסר סבלנות בעיקר אחרי התקלה שהביאה לפרישתו. באריקלו מקווה שהמירוץ הבא בסילברסטון יביא לו נצחון ראשון העונה, ובכל מקרה הוא ממתין בקוצר רוח לנפילה של באטון. "מתי שהוא תבוא הנפילה, ואני רוצה להיות שם בכדי לכבוש". האם זה אומר שסכסוך סטייל אלונסו-המילטון עשוי לחזור?

נאסקאר: פטריק בדרך לעשות היסטוריה?

החוזה של דניקה פטריק עם קבוצת אנדרטי ב-IRL עומד להסתיים בתום העונה. הנהגת שקבעה כל שיא אפשרי בעולם הספורט המוטורי, חושבת הלאה וסבב הנאסקאר לדבריה מעניין אותה וזאת למרות שקבוצת גאנאסי מציעה להעסיק אותה אם תחליט להישאר.

"זה כמו אינדי 500 בכל סוף שבוע" אומרת פטריק על הנאסקאר, שכמובן יאפשר לה להגדיל באופן די רציני את המשכורת השנתית בשל הפופולריות הגדולה שלו. כמיהה נוספת שלה היא כמובן להיות בשורה הראשונה ולהשיג נצחון, אך עד כה זה כמעט ולא הצליח לאף נהג שעשה את המעבר. לאלוף ה-IRL של 2007 דריו פרנקיטי הספיקה עונה אחת בכדי להבין שזה לא בשבילו ואלוף 2006 סאם הורניש ג'וניור עדיין מנסה אך ללא הצלחה יתרה. גם חואן פאבלו מונטויה, אקס אלוף ואקס פורמולה 1, זה לא כל כך הולך.

עם כאלה שאיפות פרו אמריקניות, סביר שלפורמולה 1 היא לא תגיע גם אם דברים יסתדרו שם, גם לא כנהגת קבוצת USF1.

ROC: ווטל ושומאכר אישרו השתתפות

סבסטיאן ווטל ומיכאל שומאכר, אישרו השתתפותם במהדורת 2009 של מירוץ אלוף האלופים (ROC) שיעזוב לראשונה את אירופה. זו הפעם השלישית ברציפות בה השניים משתפים פעולה תחת דגל הלאום הגרמני, ובשנה שעברה אף סיימו כאלופי האומות. מייד לאחר שינסו להגן על תוארם המשותף, יתמודדו אחד נגד השני על תואר אלוף האלופים.

האיצטדיון האולימפי של סין 'קן הציפור', יארח את האירוע שיתקיים יומיים לאחר מירוץ הפורמולה 1 האחרון לעונה באבו דאבי. לראשונה, יערך האירוע באמצע השבוע ולא בסופו והוא יתפרס על פני יומיים. ביום הראשון (03 לנובמבר) יערך מירוץ האומות, וביום למחרת מירוץ אלוף האלופים.

ישראלי: היי דרומה לאילת (אבל דרך השטח ובלי מזגן)

האירוע הגדול ביותר בספורט המוטורי הישראלי מתקיים היום - ראלי חוצה ישראל 2009. לפנות בוקר (שישי) הוזנקו המתחרים בזה אחר זה מתל פאחר שבצפון, כשלפניהם מאות קילומטרים המחולקים לחמישה סטייג'ים תחרותיים. לקראת ערב (ככה מקווים רוב המשתתפים), יגיעו המתחרים לאילת. מנצח השנה שעברה בדירוג הכללי הוא רוכב סוזוקי יוני לוי, שגם יהיה הראשון שיוזנק לדרך הארוכה.

בשנה שעברה מותג האירוע תחת השם 'ראלי השלום', מה שעזר למארגנים לסיימו בשיירה מסודרת וססגונית שנכנסה לעיר הדרומית בליווי משטרתי בדיוק כפי שקורה בכל העולם. אפילו שר התחבורה דאז שאול מופז העביר ברכתו למשתתפים. האם העובדה כי הפעם נשמט השם "שלום" מהאירוע תגרום לרשויות לעשות ההיפך? אנו מאוד מקווים שלא.

בחוצה ישראל 2008, נעדר נציג וואלה! רכב מהאירוע בניגוד לשנת 2007 אז השתתף העורך קובי ליאני. הפעם החלטנו לא לוותר ואל המשימה נשלח עבדכם הנאמן רכוב על טרקטורון מבית קאן אם. אם הכל יעבור קשורה – כלומר הכלי לא יקרוס, הרוכב לא יתייבש, הקבוצה לא תלך לאיבוד, הדלק לא יגמר, השטח לא יהיה קשה, החושך לא יפתיע – את סיפור האירוע נביא לכם ב'על הפודיום' בשבוע הבא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully