וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

Mסר לעתיד

24.6.2009 / 9:45

כיצד תראה סדרה M של ב.מ.וו בעוד 30 שנה? המעצב אידריס עומאר מאפשר לנו הצצה מוקדמת לעתיד כפי שהוא רואה אותו

סדרה M של ב.מ.וו חוגגת 25 שנים להווסדה, אך נראה כי ה-M1 הומאז' קונספט שהוצגה לפני שנה לא תגיע לייצור. מי ישא את הלפיד הלאה לידי הדורות הבאים? קשה לדעת אבל אנחנו יודעים מי לא יהיה שם – כריס באנגל, המעצב הנודע שנטש את תפקידו. ובאין באנגל, קל יותר להתרשם מהמעצבים החופשיים.

עד שתגענה לכאן הסדרות החדשות של המותג הגרמני, אנחנו זוכים לדגום ביסים קטנים מפי מעצבים עצמאיים חדורי חיזיון. הפעם אנחנו עם עומאר אידריס הדרום אפריקני שעובד בימים כסדרם עם צוותי הולדן האוסטרלים בפיתוח ועיצוב דגמים ספורטיביים. אך לא רק שם ניכרת נגיעתו .מוקד ההשראה כך הוא מספר נובע ממכוניותיה של פרארי, ואף ניסה את כישוריו בעיצובה של פרארי 250 עתידנית לפני כמה שנים, אך מאז נעלמו עקבותיה.

בסיבוב הנוכחי, הוא עובר לצד השני. כעת זו ב.מ.וו M קונספט. ועל פי רשמיו המודל אינו מבוסס על צלליות מעולם האקזוטיקה האיטלקית. במקום זאת, המבנה הכללי הוא תרגום מודרני לקונספט M1 של 1978 שעוצבה על ידי סדנת הבית של ג'יוגארו, 'איטלדיזיין'. אולם הקונספט נראה קרוב יותר לתוצרת הביתית המתחרה. הקווים אגרסיביים יותר, הנפיחות פחות בולטות, וכן הוא טוען כי בילה לא מעט בזמן בצפייה בגלי הים על מנת לפסל גלישה לאורך ההיטל. המתחרות הישירות? אודי R8 ואולי דו-קרב מול למבורגיני.

סקפטיות הצידה, אולי מוטב לקחת את דבריו ברצינות. זאת כיוון שהמנוע ישכון באמצע (לטובת המשקל), בצורת V עם עשרה צילינדרים ו-510 כ"ס לערך. פחות מהאודי, פחות מפרארי, אבל מי בכלל יודע מי ומה יוותר בזירת כלי-הרכב היעילאים בעוד כמה עשורים, כשכולם מדברים אתנו על מיסוי ירוק. בכל מקרה, טוב לדעת שנותר מישהו אופטימי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully