וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבחן: סידו RXT-IS מול RXT-RS

20.7.2009 / 15:32

לקחנו את שני הכלים הכי מטורפים של סידו לקיץ 2009, למבחן על מימי הכינרת. האם מוותרים על הביצועים למען הנוחות?

מערכת וואלה!

צילום: איתי לנדאו
עריכה: בת גולן

סידו לא מפסיקים להמציא את עצמם מעונה לעונה. זה התחיל לפני מספר שנים עם אופנוע ים מפלצתי לאותה תקופה אשר הפיק 215 כ"ס ממנוע שלושה צילינדרים עם סופרצ'ארג'ר. אבל מאז כברו הרבה מים בכינרת (או שלא?) ואם בשנת 2008 חשבנו שהשיא הגיע עם ה-RXT-RS שניפק כבר 255 כ"ס, אז הרי ששוב התבדינו.

בתחילת הקיץ, שוב פגשנו בעודף המוטיבציה של אנשי סידו, אשר שלחו אלינו את ה-RXT-IS, אופנוע הים המתקדם בעולם. זה הציע חידושים רבים ורובם לא נראו עוד קודם בעולם הימי. זה מתחיל בחלוקת אופנוע הים לשני חלקים, תחתי המכיל את השוקע ועילי הכולל את מושב הרוכב והכידון. בין שני אלה מחברים מתלים הידראוליים מבוקרי מחשב, שתפקידם לשכך ולרכך את הזעזועים הרבים שפוגשים ברכיבה. את תפקודם של המתלים ניתן לכוון למספר דרגות קשיחות, כולל סגירתה המוחלטת של המערכת.

המערכת השנייה, היא מערכת ה-IBR, שתפקידה להציע יכולת בלימה, כן, בלימה באופנוע הים. בצידו השמאלי של הכידון נמצאת ידית נוספת, זהה במראה לזו הימנית האחראית על המצערת. לחיצה קלה עליה מציבה את המנוע במצב סרק, כך שניתן לעמוד במקום ללא תנועה. המשך הלחיצה על הידית תביא למצב של שייט לאחור ואם עושים זאת בזמן רכיבה, המערכת הזו מסוגלת ליצור בלימה חזקה מאוד.

מעבר לכך, ה-RXT-IS נעזר במצערת אלקטרונית, ב-GPS מובנה לקבלת נתוני מהירות וכו' והוא מציע לרוכב שליטה מלאה על כל רכיביו.

המפגש הראשון שלנו עם שני הכלים נעשה בעת השקתם בים התיכון, בתנאים מאוד לא אידיאליים – גלים גבוהים ורוח חזקה שמנעו מאיתנו להתרשם מהכלים החדשים כראוי. לשם כך, קיבצנו את אלה שוב בכינרת השקטה יותר כדי לענות על השאלה, האם ה-RXT-IS משלם מחיר בהתנהגות או בביצועים בגלל תוספת הטכנולוגיה?

יורדים למים

את התחלת הרכיבה עשינו עם ה-IS הטכנולוגי. ביום המבחן שלנו, החזאי דיווח וגם צדק על ירידה משמעותית בטמפרטורות, מה שאפשר לנו ליהנות באמת מבלי להתבשל בתנור הטברייני. בשל כך, גם לנוכח העובדה כי המבחן החל בשעות הבוקר המוקדמות, הכינרת לא הייתה חלקה לגמרי, בדיוק מה שאנחנו צריכים.

ובתנאים שכאלה, ה-IS לא פחות ממדהים. פתיחת מערכת המתלים למצבה הרך ביותר גורמת לכך שמרבית הזעזועים נספגים בה בקלילות ומהרוכב נחסכות כל הטלטלות והחבטות. משקלו של הכלי וכן היכולת שלו לנוע בחופשיות יחסית למושב הרוכב, מסייעת לו להישאר במגע תמידי עם המים ולכן להאיץ ללא הפרעה.

ככל שמקשיחים את פעולת המערכת עד כדי סגירתה לגמרי, ה-IS מתחיל להרגיש יותר ויותר כמו אופנוע ים רגיל, וזה אומר חזרתן של החבטות מהגלים, אך בדומה למכוניות, ככל שהמתלים מוקשחים, משלמים מחיר בנוחות ומרוויחים התנהגות עדיפה. כך שבכיבוי מערכת המתלים וסגירתה לגמרי, חלקו העליון של ה-IS מונמך בסנטימטרים נכבדים, מה שמשפר את מרכז הכובד שלו ומסייע מאוד בשיפור יכולות הפניה שלו. אולם, אחרי שמתמכרים ליכולת השיכוך של מערכת המתלים, מהר מאוד מצאנו את עצמנו מדליקים אותה שוב ונהנים מהניתוק מהמים.

גם מערכת הבלימה הצליחה להרשים אותנו מאוד ופעם אחר פעם, אחרי כל בלימה, שאלנו את עצמנו "איך לא חשבו על זה קודם. ככה בעצם יודעים שההמצאה החדשה היא גאונית ממש. כבר בהתחלה אהבנו את עצם היכולת של אופנוע הים לעמוד במקום כאשר המנוע מונע – מעין מצב ניוטרל. אחר כך, גם הערכנו את השיפור בקלות התמרון בביצוע שייט לאחור מבלי למשות ידיות שונות ומשונות כפי שמקובל באופנועי ים קונבנציונליים. ולגבי יכולת הבלימה, אם אופנועי ים רגילים תלויים בחסדי הים ומאטים ללא התערבות חיצונית, הרי שב-IS ניתן לקצר משמעותית את מרחק העצירה מכל מהירות.

לחיצה על המנוף הימני מאפשרת בלימה בעוצמות משתנת וגורמת לירידת מדף מיוחד על פתח המדחף וזה משנה את כיוון הזרימה לפנים. הדבר מאפשר לרוכב לרכב במהירות, להאט בחדות ולפנות מייד בזווית חדה בזמן קצר מאוד, לעומת אופנוע ים קונבנציונלי. אולם, לחיצה חזקה על הידית גורמת לבלימה עוצמתית ולשקיעה חלקית של החרטום אר פעם אחת הצליחה להשליך אותנו מעל גבו של אופנוע הים.

מעבר מסיטרואן C6 אל פיג'ו 106 GTI

המעבר ל-RXT-RS מרגיש כמו מעבר מסיטרואן C6 אל פיג'ו 106 GTI. מכלי רך וסופג, עוברים למכונה ספורטיבית של ממש. ההיגוי שלו חד בהרבה, השוקע שלו מפלח טוב יותר את המים והוא משנה כיוון יותר בנחישות. ה-RS משתמש באותו מנוע כמו זה של ה-IS מלבד מספר שיפורים בשנת 2009 (סעפת יניקה חדשה, ניהול מנוע וכו') אבל בגלל משקלו הנמוך יותר, הוא מרגיש זריז יותר בזינוק מהמקום. אבל אחרי סדרה של חבטות מהגלים הקטנים של הכינרת, מהר מאוד התגעגענו ליכולות השיכוך של ה-IS.

פתיחת מצערת ב-RS מטיסה אותו מייד ממקומו ללא השתהות. הכוח זמין תמיד, גם אם מרגיש מחוספס יותר מזה של ה-IS. אולם, מדובר באופנוע ים ללא פשרות מבחינת התנהגות. הוא חד מאוד, עצבני וללא ספק מצריך כישורי רכיבה יותר מבסיסיים.

עכשיו נשאלת השאלה, מי מהם מהיר יותר? האם זה ה-RS הקליל והחזק או ה-IS המשכך שנצמד היטב למים? כדי לענות על השאלות האלה, שני הכלים הועמדו זה לצד זה והוזנקו. התוצאות הפתיעו גם אותנו. לכאורה, משקלו הנמוך יותר של ה-RS אמור היה לאפשר לו לזנק מהר יותר מה-IS הכבד, אך במציאות, שני הכלים נשארו אף אל אף מרגע הזינוק ועד להגעה למהירות המרבית של 112 קמ"ש.

כדי לאמת את הממצאים, חזרנו שוב ושוב על מבחני התאוצה עם רוכבים שונים והזהות נותרה בעינה, כאשר ההבדלים היחידים בניהם יכולים לנבוע ממשקל שונה של רוכבים. מכאן, שבעוד ה-RS לוקח את ההובלה בכל הקשור להתנהגות ספורטיבית, ה-IS מביא עמו כל כך הרבה יתרונות מגוונים, שעיקרם כאמור, יכולת שיכוך מעולה וכמובן יכולת בלימה – גם לשימוש ספורטיבי וגם לשימוש בטיחותי.

התענוג כמובן שלא זול. מחירם של השניים עומד על 92 אלף שקל ל-RS הספורטיבי ולא פחות מ-104 אלף שקל עבור ה-IS המשוכלל ואם הבחירה הייתה בידנו, כמובן שלא היינו מתנגדים להיות הבעלים של כל אחד מהכלים, אבל בכל זאת היינו מעדיפים את ה-RXT-IS.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מעלה חיוך על הפנים/מערכת וואלה!, צילום מסך

.

  • עוד באותו נושא:
  • סידו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully