וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא צריך GTI

23.7.2009 / 8:54

סדנת השיפורים 'ספורטק' הקפיצה את הספק מנוע ה-1.4 ל' TSI של הגולף ל-200 כ"ס. מי אמר שמנוע קטן זה לזקנות?

פולקסווגן גולף TSI היא מכונית מצויינת ועל זה עמדנו במבחניה השונים בעקבות השקתה אשתקד. אבל אם רוצים יותר מהגולף, צריך לשלם בהתאם ובתמורה לקבל את ה-GTI. אבל, אם זה יקר מידי עבור חסרי הפרוטה, יש פתרונות עוקפים ולא פחות טובים בדמות סדנאות השיפורים. את 'ספורטק' משוויץ אנו כבר מכירים ולמדנו שפשרות אין שם, כמו גם פערים בין הצהרות למעשים ואין פלא שגם מכוניות פשוטות זוכות לאותו טיפול אוהב ומסור.

הדוגמה הטרייה שיוצאת ממחסני הסדנה היא חבילת שדרוג למחשב ניהול המנוע של יחידת ה-TSI של הפולקסווגן גולף המכונה 'סטייג' 1'. בפורמה הרגילה, ה-TSI מפיקה 160 כ"ס ממנוע בנפח 1.4 ל' בין אם היא נעזרת בתיבה ידנית או DSG רובוטית כפולת מצמדים. קיט השיפורים מעלה את ההספק ב-40 כ"ס נוספים ומשפר את זמינות המומנט ל-25 קג"מ המתקבלים ב-1,800 סל"ד. בסך הכול 10 כ"ס פחות מה-GTI הסדרתית.

אולם, את הפער המהותי ביותר אנחנו מקבלים בזמני המיאוץ ל-100 קמ"ש. בעוד הגרסה הרגילה של ה-TSI עושה זאת ב-8.2 ש', המשופרת מחלצת ממנוע זה 6.8 ש' בלבד. במכל הדלק תתפלאו לשמוע השינוי אינו גדול, וה-TSI של 'ספורטק' תלגום בממוצע ליטר בנזין לכל 14.9 ק"מ. מדובר על ק"מ אחד פחות לעומת המנוע הסטנדרטי, אך ק"מ אחד יותר מה-GTI.

את הקיט הנ"ל אתם יכולים לרכוש בעלות לא גבוהה במיוחד – 550 פאונד שהם כ-3,500 שקלים לפני מסים. בהנחה שאתם לא יכולים או לא רוצים לקנות GTI עדיין, יש לכם אפשרות להתקרב אליה מבלי לוותר על כל מיני אלמנטים מיוחדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully