וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פורמולה 1: המילטון חוזר לנצח

ירון אדרי

26.7.2009 / 18:10

אלוף העולם המכהן חוזר למדרגה הגבוהה בפודיום, רייקונן שני, וובר שלישי. עוד מירוץ מאכזב לבראון. רנו הושעתה מהמרוץ הבא

בצילה של התאונה הקשה אותה עבר אמש פליפה מאסה (פרארי), הוזנק היום (ראשון) הגרנד פרי ההונגרי. סדר הזינוק העמיד את פרננדו אלונסו (רנו) בעמדת הפול פוזישן ואחריו צמד מכוניות הרד בול של סבסטיאן ווטל ומארק וובר. עם הזינוק מצליח אלונסו לשמור על מקומו בחוד כשאחריו וובר, בעוד ווטל מתדרדר עד למקום השביעי. לואיס המילטון (מקלארן) שזינק מהמקום הרביעי, נצמד לוובר ושלוש הפקות אחר כך אף עוקף אותו. זינוק טוב היה גם לקימי רייקונן (פרארי) שבפניה הראשונה כבר היה רביעי וזאת לאחר שזינק מהמקום השביעי.

כשהוא קל בדלק, אלונסו הראשון שנכנס לפיטס וזאת כשהמילטון כבר נושף בעורפו. אלא שהמכונאים משחררים אותו חזרה למסלול עם גלגל קדמי רופף, שמתנתק זמן קצר אחר כך ומסיים עבורו את המירוץ. חוויה דומה עבר אלונסו לפני שלוש שנים באותו המסלול בדיוק, אז היה זה גלגל אחורי שסיים עבורו את המירוץ מוקדם מהצפוי. הספרדי עוד ניסה לחזור, אולם נאלץ לפרוש לבסוף בהקפה ה-17. ב-FIA לא עברו על העניין בשתיקה ונכון לרגע זה רנו תיענש ולא תשתתף במירוץ הבא שיערך בעוד שלושה שבועות בוולנסיה.

בהקפה ה-20 נכנסים וובר ורייקונן יחדיו לפיטס. טעות בתפקוד הצוות הטכני של רד בול מאפשר לפיני לעקוף, לא לפני שהם כמעט ומתנגשים אחד בשני בתוך רחבת הטיפולים. בעצירת התדלוק הבאה יהיה זה רייקונן שיסבול מאיבוד זמן בפיטס, אולם בניגוד לאוסטרלי הוא לא מאבד מקום. את זה מנצל היטב המילטון שמצליח לבסס מיקומו בחוד. בהמשך, לא מצליח וובר לצמצם על רייקונן בעיקר בגלל ניקו רוזברג (וויליאמס), שנצמד אליו מאחור.

כמו אלונסו, גם ווטל ירצה לשכוח את המירוץ ההונגרי. לאחר הזינוק הכושל, לא הצליח הגרמני לשפר מיקומו ובהקפה ה-30 נאלץ לפרוש. אצל בראון המצב לא טוב בהרבה. אמנם לא נרשמו פרישות, אך הקבוצה מצליחה ללקט 2 נקודות בלבד מתוך 18 אפשריות בזכות ג'נסון באטון שמסיים שביעי. באריקלו, שלפני המירוץ הצהיר על דאגתו למאסה בעיקר מפני שחלק מרכבו הוא שגרם לפגיעה, סיים עשירי.

הנהג החדש של טורו רוסו, חיימה אלגוארסוארי, יכול לסמן 'וי' ברזומה שלו. את מירוץ הבכורה הצליח לסיים הצעיר שבנהגי הפורומולה 1, תוך הפקדה על נהיגה זהירה והמנעות מבעיות מיותרות. הוא אמנם סיים במקום ה-15, אולם נקודת האור עבורו היא כי סיים לפני בן קבוצתו סבסטיאן בואמי.

בטבלת אליפות הנהגים, מצליח וובר לקפוץ למקום השני על חשבונו של ווטל וכעת הפער מול המוביל באטון הוא 18.5 נקודות. באליפות היצרניות, מצטמצם הפער בין בראון ורד בול ל-15.5 נקודות. לנוכח העובדה כי שתי הקבוצות המובילות לא הצליחו להתגבר היום על גיבורות העבר מקלארן ופרארי, נראה כי המשך העונה צפוי להוליד לנו קרבות צמודים. יש לציין כי גם פרארי, למרות חסרונו של מאסה היום, שיפרה מיקומה על חשבון טויוטה והיא כעת שלישית באליפות היצרניות עם 40 נקודות.

קבוצת רנו הושעתה מהמירוץ הבא של פורמולה 1 שייערך בוולנסיה, זאת בעקבות גלגל שהשתחרר מרכבו של נהגה המוביל, פרננדו אלונסו, במהלך המירוץ היום (ראשון) בהונגריה, בו זינק הספרדי מהמקום הראשון. על פי אנשי הסבב, הקבוצה איפשרה לאלונסו לצאת מה'פיט סטופ' בידיעה שהגלגל לא מאובטח כראוי, אך לא אמרה זאת לנהג עצמו. התאונה ארעה שבוע אחרי שהנהג הנרי סורטיס נהרג במירוץ פורמולה 2 אחרי שגלגל פגע בראשו.

עדכון נוסף 18:48

צל כבד

תאונתו של מאסה אמש, אינה מאפשרת להתייחס למירוץ כמו אל עוד אירוע ספורט בו קבוצה אחת נלחמת עם אחרת על מקום בצמרת. פתאום, המלחמה היא לא על כבוד ויוקרה אלא על החיים של נהג שרק נקודה אחת הפרידה בינו ובין תואר אלוף עולם לפני פחות משנה. עדכון אחרון שמשחררת הקבוצה מדווח על כך שניתוח הראש אותו עבר הסתיים בהצלחה, ונראה כי אין פגיעות נוירולוגיות.

ב-FIA כבר הצהירו כי יחקרו את התאונה עד תום במטרה להביא לשיפור בבטיחות המכונית, אולם ספק אם זה משהו שניתן לבוא לידי ביצוע.הפגיעה הישירה בראשו של מאסה, כמו גם זו שגרמה למותו של נהג הפורמולה 2 הנרי סורטיס בשבוע שעבר, היא רק ביש מזל מצער היות ומדובר בחלק קטן ויחיד בו גופו של הנהג חשוף יחסית וגם זאת בתוך קסדה מתקדמת מאוד מבחינה בטיחותית. כיום, בטיחות המכונית עצמה גבוהה מאוד ולראייה העובדה כי כניסתו של מאסה בקיר הצמיגים במהירות העולה על 100 קמ"ש, לא הסבה לו פגיעות בגוף.

מאסה ככל הנראה, לא יחזור העונה למסלול וספק אם יהיה זה בעתיד הקרוב לנוכח חומרתן של הפגיעות. אנו מאוד מקווים להתבדות.

תוצאות המירוץ וטבלאות האליפות

תוצאות גרנד פרי הונגריה 2009:
1. לואיס המילטון, מקלארן
2. קימי רייקונן, פרארי
3. מארק וובר, רד בול
4. ניקו רוזברג, וויליאמס
5. הייקי קובליינן, מקלארן
6. טימו גלוק, טויוטה
7. ג'נסון באטון, בראון
8. יארנו טרולי, טויוטה

דירוג הנהגים לאחר מירוץ מס' 10:
1. ג'נסון באטון, בראון – 70 נק'
2. מארק וובר, רד בול – 51.5 נק'
3. סבסטיאן ווטל, רד בול – 47 נק'
4. רובנס באריקלו, בראון – 44 נק'
5. ניקו רוזברג, וויליאמס – 25.5 נק'
6. יארנו טרולי, טויוטה – 22.5 נק'
7. פליפה מאסה, פרארי – 22 נק'
8. לואיס המילטון, מקלארן – 19 נק'

דירוג היצרניות לאחר מירוץ מס' 10:
1. בראון – 114 נק'
2. רד בול – 98.5 נק'
3. פרארי – 40 נק'
4. טויוטה – 38.5 נק'
5. מקלארן – 28 נק'
6. וויליאמס – 25.5 נק'
7. רנו – 13 נק'
8. ב.מ.וו – 8 נק'

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully