וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוסטרליה: מראה חשוב מבטיחות

28.7.2009 / 17:06

מחקר שנערך בקרב נהגים באוסטרליה מצא כי רובם מציבים את מקדם המשיכה לפני אמצעי הבטיחות. מזכיר לכם משהו?

מראה הרכב חשוב מבטיחותו, ככה קובע מחקר שערכה חברת הביטוח האוסטרלית 'RCVA' ובו השתתפו 800 נהגים בטווח גילאים ובקבוצות מיקוד שונות. מכאן, שהנהגים ביבשת הרחוקה קונים מכוניות על פי פרמטרים ויזואלים ואינם מקדישים מספיק תשומת לב לנושא הבטיחות ומקלים עימו ראש.

המחקר, שנעשה מתוך מטרה ברורה לבדוק את מודעותם של רוכשים למערכות בטיחות בכלי-רכב, הסיק שאחוז גבוה מהנחקרים כלל אינו מודע להמצאותן של מערכות אלו ואף חושב שהן מיותרות לחלוטין. 29 אחוזים בלבד ציינו את כריות האוויר כתכונה בטיחותית, 17 אחוזים ציינו את מערכת ה-ABS (מניעת נעילת גלגלים), ואילו אחוז אחד בלבד מודע למנגנון בקרת משיכה.

"מה שמדהים בסטטיסטיקות הללו הוא שהמערכות כבר קיימות למעלה מעשור כסטנדרט בסגמנט השכיח של כלי-הרכב בשווקים", אומר מנכ"ל 'RCVA' בריאן נוג'ס. "זה מדהים שרמת המודעות לנוכחותן היא כזו מינורית ועלובה". עוד עולה מהמחקר כי 20 אחוזים אינם מסוגלים להבחין בין מערכת אחת לשנייה במכוניתם.

הנושא הכספי גם הוא עלה במחקר. 10 אחוזים הביעו מורת רוחם כי עליהם לשלם תוספת כספית עבור אמצעי בטיחות. "הוצאה של 1,000 דולרים בלבד, יכולה להוסיף לנהגים מערכת בקרת יציבות המפחיתה את שיעור הסכנה לתאונה קטלנית ב-34 אחוזים לערך. כריות אוויר צידיות (וילון) מפחיתות אף הן את הסיכוי בכמעט 50 אחוזים", מוסיף נוג'ס.

באותו עניין, ראוי לציין כי בחודש מרץ האחרון התקבלה החלטה במשכן האיחוד האירופי כי החל מ-2011, כל המכוניות הפרטיות והמסחריות באירופה תחוייבנה להשתמש בבקרת יציבות. בישראל לעומת זאת, תקנה זו תתרחש כבר ב-2010 וטוב שכך. גם אצלנו כבר נמצא כי ספויילר עדיף על עוד כרית אוויר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully