וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למבורגיני: גייארדו היברידית ב-2015

7.8.2009 / 12:26

יצרנית העל מאיטליה לא קופאת על שמריה ומודיעה כבר עתה כי תשגר כלי-רכב היבירידי מתוצרתה ב-2015. לפנייך פרארי?

נראה כי מהפכת החשמל נותנת אותותיה בחודשים האחרונים גם בזירת מכוניות העל. אמנם סטייה חתרנית זו הייתה מתקבלת בזלזול ובדחייה על הסף לפני כמה שנים, אולם התמורות שחלו בשווקים העולמיים הביאו את היצרניות לחשוב פעמיים באם לגנוז פטנט שיכול לחסוך כמה מאות אלפי דולרים/יורואים בכל מחזור ומיליונים בכל רבעון.

למבורגיני השתעשעה בעבר עם רעיונות לכלי-רכב היברידים אך עד עתה, נמנעה מלספק תשובה רשמית אם מדובר בשקר מליצי עבור שוחרי הסביבה, או שמא כוונותיה אכן רציניות. בראיון שהעניק מנכ"ל החברה סטיבן ווינלקמן למגזין הרכב Automobilwoche , הוא טוען כי בהחלט רואה בעתידה של למבורגיני מכונית היברידית, אך לא כזו על טהרת החשמל ללא מנוע בעירה.

על פי דבריו, נראה שהדגם הנבחר הינו הגייארדו הפשוט יותר להטמעה טכנולוגית. את הכוח תמנף יחידת הכוח הבסיסית בתצורת V10 או V12, כאשר המנוע החשמלי מספק דחף לטווחים קצרים ובמהירויות מוגבלות. אם אכן זו התכנית בלמבורגיני הרי שמכונית על טהרת החשמל נשללה בשלב מוקדם כפי שאמר, זאת למרות שבחמש השנים הבאות החברה מתכוונת להוציא כ-50 מיליון דולר על הפחתת פליטת המזהמים ושיעור תצרוכת הדלק.

שתי מתחרותיה העיקריות – פורשה ופרארי, כבר מצויות בתהליכים מתקדמים להצגת המועמדות ההיברידיות שלהן. אך בעוד פורשה כבר עוסקת בכך תקופה ארוכה, פרארי נכנסה למירוץ אך לאחרונה ומכוונת אף היא ל-2015. השאלה שנותרה היא מי יקדים את מי? הסוס הצוהל או השור הנוהם?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully