וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ייקור משמעותי לתעריפי ביטוח דו"ג

9.8.2009 / 13:19

משרד האוצר קבע: מ-1 בנובמבר ייוקרו תעריפי ביטוח החובה לדו"ג באחוזים רבים. הסיבה, מעורבות רבה בתאונות

תעריפי ביטוח החובה על כלי דו-גלגלי יעלו באחוזים רבים כבר מה-1 בנובמבר 2009, כך קובע המפקח על הביטוח, ידין ענתבי. לדבריו, כיום, רוכבי אופנועים משלמים פרמיה שמכסה בממוצע כ-65 אחוז מתעריף הסיכון הגלום בביטוחם, ואת הגרעון שנוצר אצל חברות הביטוח בשל כך מסבסדים נהגי שאר כלי הרכב באמצעות ייקור הפרמיות שלהם בשיעור של כ-4 אחוזים. עליית תעריפי הבסיס לאופנועים, תוביל לצמצום הפער בין הפרמיות המשולמות על ידי הנהגים לבין תעריף הסיכון הגלום בביטוחם.

התוצאה של מהלך זה, ייקור משמעותי במחירי הביטוח לכלי רכב דו גלגליים. דוגמאות: עלות ביטוח החובה לדו"ג בנפח של מ-51 ועד 125 סמ"ק, עמדה כיום לרוכב מתחיל ללא תאונות או הרשעות 3,558 שקל ולאחר המהלך ייוקר תעריף הביטוח לרוכב זה לכדי 4,463 שקל - עליה של 25 אחוזים.

כמו כן, רוכב מעל גיל 26 שלזכותו 3 שנות וותק ברכיבה, עם תביעת ביטוח אחת בעברו וללא הרשעות, נדרש לשלם כיום 3,895 שקל לביטוח החובה של כלי מעל ל-500 סמ"ק, ואילו מה-1 בנובמבר, יעלה תעריף זה לכדי 4,745 שקל - עליה של 22 אחוזים.

ידין ענתבי מוסר כי הביטוח הדיפרנציאלי החדש אמור להקל עם נהגים וותיקים שלחובתם לא נרשמו תאונות או עבירות תנועה, אולם מהנתונים שנמסרו לנו על ידי משרד האוצר, רוכבים אלה - שגילם מעל ל-40 או 55 ולהם שנות וותק רבות, יהנו מהקלות שנעות בין 1 אחוז לכדי 8 אחוזים בלבד בתעריף הביטוח החובה.

ידין ענתבי מסביר את ייקור זה בכך ש"תעריפי הביטוח לאופנועים הקיימים היום יותר נמוכים ממה שהיו צריכים להיות לפי הסיכון הביטוחי שהם יוצרים". לדבריו צורפו גם נתוני עמותת אור ירוק אודות מעורבותם של רוכבי הדו"ג בתאונות. "מבין 412 ההרוגים בכבישים ב-2008 הגיע מספר ההרוגים בתאונות של אופנועים בשנה זו ל-46, שיעור של 11.2%, זאת בשעה שמספר האופנועים בתוך צי הרכב עמד על 4.2%, כלומר: למעלה מפי 2.5."

כמו כן ובהתאם לקביעת הביטוח החדשה, יחויבו רוכבי האופנועים לדווח על תאונות שגרמו לנזקי גוף ועל עבירות תנועה שהובילו לשלילת רשיון הנהיגה שלהם, ואלה ישפיעו על תעריפי הביטוח שלהם למשך 3 שנים. בנוסף לכך, בעקבות שינוי שביצע המפקח על הביטוח בינואר 2007, אם רוכב מחזיק בבעלותו בשני אופנועים והוא הרוכב הנקוב היחיד, יקבל זה הנחה של20 אחוזים בתעריף הביטוח על כל אחד מהאופנועים, כל עוד הם מבוטחים בו זמנית. במידה ויתבטל הביטוח לאחד מהכלים, יחויב הרוכב בהשלמת התעריף על האופנוע שנשאר מבוטח.

האוצר נגד רוכבי הדו-גלגלי

המאבק של הרוכבים במשרד האוצר נמשך כבר זמן רב. בחודש יוני סיפרנו לכם על כך שעלה בידם של רוכבי הדו-גלגלי למנוע מידין ענתבי, המפקח על הביטוח מלשנות את התיקון לחוק ההסדרים. מהלך אשר היה מאפשר למפקח על הביטוח לייקר משמעותית את מחירי הביטוח.

אולם היום, עם פרסום הודעת משרד האוצר, נראה ששמחת הרוכבים היית המוקדמת וידין ענתבי, שאמור לסיים את תפקידו בקרוב במשרד האוצר, עוד לא אמר את המילה האחרונה.

תגובות יבואני הדו גלגלי בישראל

גדי אבירם, מנכ"ל מטרו: "טיפול המפקח על הביטוח בנגע לתעריפי ביטוחי החובה ממשיך את הקוו שקבע מר ידין ומשמעותו התייקרות מתמדת בתעריפים, לשמחתנו חברי ועדת הכספים והכלכלה בכנסת לא נותנים לו יד חופשית בעניין. האבסורד הגדול ביותר נובע מעצם הקביעה של התעריפים מול סוגי הרכבים, להלן דוגמא לעיוות:

התעריפים היו אמורים להתאים לדרגות הרישויי ולא להחלטה שרירותית שאין לה כול משמעות מול השוק: עד 125, עד 33 HP
ומעל.

כיום התעריפים הם: עד 50 סמק [ שוק שמהווה 1% מהמכירות ובעבר היווה 50%], מ-51 ועד 250 סמ"ק, מעל 250 סמ"ק. מכאן שקטנועים 300 סמ"ק משלמים תעריף של אופנוע R1 ספורט.

מול קבוצות אלו היו אמורים לקבוע סיווג של הרוכבים [צעיר, מבוגר, עם נסיון 3 שנים או בלי נסיון וכו], אבל שיטה זו הייתה כנראה מצמצמת את התעריפים וזו כנראה לא כוונתו של ידין. ככול שיוכל לטשטש את התעריפים, לסבך את החישובים ובמילים אחרות להטעות את הציבור כך להבנתו הוא ישרת טוב יותר את חברות הביטוח.

ביום שחברת ביטוח אחת תתחיל לשווק ביטוח חובה שלא באמצעות הפול ישבר המונופול של ידין והתעריפים ייתיצבו בהתאם לתנאיי השוק ולהערכתי הם יהיו נמוכים משמעותית ממחירם כיום. למטרו ישנן כוונות לבחון את כול נושא הביטוח לעומק לרבות להקים חברת ביטוח שתתרכז בתחום זה ותביא להוזלה משמעותית של התעריפים."

ניצן ניר, מנהל השיווק של מטרו אף מוסיף: "הנתונים אותם מציג האוצר חלקיים ומציגים תמונה מעוותת. למשל דוגמא אחת מני רבות: בדו"ח האוצר מוזכר כי מספר ההרוגים באופנוע נשאר קבוע זה שלוש שנים - אין כלל התייחסות לעובדה כי מצבת האופנועים גדלה באותה תקופה פי שתיים וחצי (ז"א ירידה יחסית של כ-50% בכמות ההרוגים). כך מוצגים כל הנתונים בצורה חלקית ומעוותת על מנת לשרת את המטרה: להעלות את הכנסות חברות הביטוח על גב הרוכבים.

ידין ענתבי משרת את מטרת הפול: להנציח את המונופול על ביטוח החובה לאופנועים ולהגדיל את הכנסותיו מהנ"ל. הפול הוא גוף ציבורי שחב בשקיפות, אך נתוניו עלומים, אין התייחסות לאוכלוסיות כאלו ואחרות (שליחים, רוכבים ספורטיבים) אשר מעוותות את הנתונים ואין דיווחים על השינוי בהכנסות והוצאות לאחר הרפורמה בקטגורית הרישוי והרפורמה האחרונה בנושא החלוקה.

אנו המומים מההחלטה האחרונה של המפקח על הביטוח, ובהיעדר סיבה אחרת נראית לעין, לא נותר לנו אלא לחשוב שהוא נחוש להתנכל לציבור ההולך והגדל של רוכבי דו גלגלי מתוך יוזמה אישית אשר נובעת מאינטרסים כאלו ואחרים אשר נמלטים מעיננו. אנו בהחלט מקווים שהכל נעשה בניקיון כפיים."

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully