וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על הגריד: עדכונים ממסלול המירוצים

ירון אדרי

26.8.2009 / 9:10

פורמולה 1: לואב בונה על 2010; WRC: סולברג בונה על פורד; מוטו GP: לורנצו ימשיך בימאהה; IRL: פטריק מוותרת על הנאסקאר; ישראלי: אלון דאי מוביל באליפות הפורמולה רנו

פורמולה 1: לואב יתחרה ב-2010. אולי

לאחר ששמו נקשר כמועמד אפשרי לטורו רוסו במירוץ האחרון לעונה זו, אלוף ה-WRC בחמש השנים האחרונות סבסטיאן לואב מחפש לעצמו תעסוקה גם לעונה הבאה. 'ל'אקיפ' הצרפתי חושף כי נציגים מטעמו של לואב יצרו קשר עם הקבוצה המתגבשת USF1, במטרה לערוך בשורותיה מספר הופעות אורח ב-2010. לואב לא מכחיש ומוסר לעיתון כי הוא בסך הכל בודק האם יש קבוצות שמביעות בו עניין מתוך סקרנות. "אם תהיה לי הזדמנות להתחרות בפורומולה 1 ב-2010, למה לא?", כך הוא אומר. ב-USF1 מציינים כי ההצעה מעניינית והיא תישקל בכובד ראש.

לואב כידוע צפוי להמשיך בקבוצת הראלי של סיטרואן גם בעונה הבאה, מה שמשאיר לו מספר מצומצם של מירוצים בסופי השבוע בהם אין התנגשות בין הסבבים. תאריכי 13 מירוצי ה-WRC כבר פורסמו, אולם אלה של הפורמולה 1 טרם. בידיעה כי מדובר על 18 מירוצים, נראה כי ללואב אפשרות מעשית להתחרות לפחות בחמישה מהם.

פורמולה 1: מי זומם על הכיסא של בדואר?

תצוגת הנפל של לוקה בדואר בפרארי הפנוייה במירוץ האחרון כללה מעבר על המהירות המותרת בפיטס בזמן האימונים, זינוק למירוץ מהמקום האחרון על הגריד, שלושה ספינים שכל העולם רואה ועונש 'דרייב ת'רו'. לקראת הגרנד פרי הבלגי ביום ראשון הקרוב, אומר האיטלקי כי הוא למד את המכונית והוא מבטיח שיביא תוצאות יותר מכובדות. וכל זה בספא כן, המסלול המאתגר ביותר בסבב.

הבושות של בדואר קורצות כמובן ללא מעט נהגים, שיישמחו לשבת בפרארי F60 ולו למירוץ אחד בלבד. אחרי שמיכאל שומאכר שוב פסל חזרה אפשרית לאור מצב צווארו, השמיע קולו נהג המבחן הנוסף של פרארי מארק ג'נה כפוטנציאל אפשרי. קופצים על המציאה מגיעים גם מבחוץ בדמותם של ניקו האלקנברג מוביל סבב ה-GP2 ונהג המבחן של וויליאמס, סבסטיאן בורדה אקס טורו רוסו לו ניסיון עם מכוניות 2009 (ואפילו עם מנוע של פרארי) וכן אקס סופר אגורי אנטוני דווידסון שטוען כי קבע פגישה עם פרארי. בינתיים, מנהל הקבוצה סטפאנו דומיניקלי ממשיך לגבות את האיטלקי שנקלע לעיין הסערה.

אלא שיש נהגים שרוצים את מקומו של בדואר ויש כאלה שהחליטו לצלוב אותו ללא רחם מעל דפי העיתונים. "אם בדואר יהיה איטי בספא כמו בוולנסיה, זו כבר בעיית בטיחות", אמר ל'פוקוס' הגרמני מי שעד עתה נמנה עם הנהגים האיטיים על הגריד אדריאן סוטיל (פורס אינדיה). רוברט קוביצה (ב.מ.וו) גם הוא השמיע דברו באומרו ל'אס' הספרדי "אם הייתי איטי בשתיים שלוש שניות להקפה, הייתי נשאר בבית". נהג וויליאמס ניקו רוזברג לא חסך בלשונו כשאמר "הייתי איטי בשתיים וחצי שניות ממונטויה בפעם הראשונה שנהגתי במכונית פרומולה 1, והייתי רק בן 17". חברים, קילומטרים שבדואר נסע בפיטס, אתם לא נסעתם על המסלול. בעצם, בדואר רגיל לנהוג בעיקר בפיטס.

וכשהצעירים לא עושים כבוד לנהג המבוגר ביותר על הגריד, כל שנותר הוא להמתין לדברי הוותיקים. סוג של תמיכה הציג דיוויד קולטהארד שבטור האישי שלו ב'דיילי מייל' הבריטי כתב כי זה לא משנה כרגע מי יושב בפרארי. "הקבוצה מנצלת את המירוצים בכדי לבחון את המכונית של 2010. מי יכול לתת פידבק למהנדסים אם לא נהג המבחן הקבוע שלהם?".

פורמולה 1: רד בול תחליף את רנו במרצדס?

פיצוץ שני המנועים במכוניתו של סבסטיאן ווטל בסוף השבוע האחרון בוולנסיה, רק מגביר את חיפושיה של רד בול אחר ספקית חדשה לעונה הבאה. כידוע, העונה מגיעים מנועיה מרנו ולמען האמת, היא מציגה יכולת מאוד טובה. אולם, האירועים האחרונים מקרבים את הקבוצה לחוזה חדש כשהשם החם הוא מרצדס. ההכרזה הרשמית צפוייה להיות בימים הקרובים.

בהתחשב במאבק הצמוד של רד בול ובראון לה מנועי מרצדס, יהיה מעניין לראות מה יקרה אם לשתיהן תהיה אותה יחידת כוח. חשוב לציין כי התקנות מאפשרות ליצרניות לספק מנועים לארבע קבוצות לכל היותר ופרט לבראון, גם מקלארן ופורס אינדיה ברשימת הלקוחות של מרצדס.

למרות איבוד הנקודות וכן העובדה כי נותרו לו רק עוד שני מנועים לששת המירוצים הקרובים (כל נהג רשאי להשתמש בשמונה מנועים בלבד במשך העונה), ווטל עדיין מאמין שתואר אלוף העולם פתוח עבורו. נכון לרגע זה הוא ממוקם רביעי בטבלת האליפות עם מינוס 25 נקודות ביחס למוביל ג'נסון באטון (בראון), כשבן קבוצתו מארק וובר מקדים אותו. לאמצעי התקשורת מקפיד ווטל לציין "אני אלחם עד לנשימתי האחרונה". נכון לרגע זה, היחיד שנראה כמסוגל לערער את מעמדו של באטון הוא בן קבוצתו ומנצח המירוץ האחרון רובנס באריקלו ובתנאי שבקבוצה לא יתערבו להם בעניינים.

פורמולה 1: מסלול סוזוקה יארח את הגרנד פרי היפני

בעקבות המשבר הכלכלי שפגע קשות ביפנים, ויתרו במסלול המירוצים פוג'י הנמצא בבעלות טויוטה על המשך אירוח סבב הפורמולה 1. בצילה של סכנה לגרנד פרי היפני, נעשו מאמצים למצוא תחליף וזה הגיע בדמות מסלול סוזוקה הוותיק שאירח את הסבב במשך עשרים שנה. סוזוקה, השייך להונדה, יארח את הסבב השנה (4 לאוקטובר) וכן בשנתיים הבאות.

במקביל למציאת פתרון לבעיה יפנית אחת, בעיה אחרת עדיין לא נפטרה – האם קבוצת הפורמולה 1 של טויוטה תמשיך בסבב? בקבוצה עצמה גם כן לא יודעים מה יקרה היות והיצרנית עצמה טרם החליטה מה יעלה בגורלה. במטה החברה ממתינים לתוצאות הפיננסיות שתגענה מאוחר יותר השנה, כך שייתכן ותשובה תתקבל רק לאחר תום העונה. חשוב לציין כי הקבוצה הבטיחה לעצמה מקום על הגריד גם בשלוש העונת הבאות על ידי חתימתה על הסכם הקונקורד, אולם זה לבדו לא מבטיח את הישארותה.

בכירים בקבוצה מאמינים כי למרות חוסר הוודאות, פרישה לא תהיה. בינתיים, שמועות גורסות כי קבוצת וויליאמס שבמכוניותיה מותקנים מנועי טויוטה, לא סומכת על כך וכבר מחפשת ספקית מנועים אחרת למרות חוזה בין השתיים גם ל-2010. שם למחליפה פוטנציאלית לא נמסר. ומה אומר על כל הסאגה יארנו טרולי? האיטלקי של טויוטה שלא ימשיך בקבוצה בעונה הבאה, מאמין שכל החלטה היא בגדר דבר אפשרי. מה איכפת לו, לו זה כבר לא משנה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

WRC: סולברג לפורד?

על כך שפטר סולברג עסוק בחיפוש מכונית קצת יותר תחרותית מהסיטרואן קסארה שלו, כבר סיפרנו לכם. והנה כעת, מתקבל האישור שפורד מעוניינת בו. מנהל הקבוצה מלקולם ווילסון מספר על פגישה שנערכה בין השניים לפיה הוסכם כי ישנו רצון הדדי לחזור ולשתף פעולה. פורד הייתה הקבוצה הראשונה שנתנה לסולברג צ'אנס ב-WRC ב-1999 ובשנה שלאחר מכן הוא עבר לסובארו.

על פי התכנון, ינהג סולברג בפוקוס RS באחד משני המירוצים המסכמים של העונה (ספרד או בריטניה) ואולי אף בשניהם. בעבר אמר סולברג כי הוא להוט לנהוג בכבישי האספלט הספרדיים דווקא בקסארה, מפאת התאמתה האופטימלית לסוג משטח זה. אולם, נראה כי הוא לא יסרב להצעה עניינית מפורד.

סולברג הביא הרבה כבוד לסיטרואן העונה, דווקא בגלל המכונית הוותיקה עימה השיג תוצאות מכובדות. נראה כי היצרנית הצרפתית עדיין לא ויתרה עליו באופן סופי וחשוב לציין כי הוא כבר בחן את ה-C4. כרגע זה לא בדיוק משנה עם מי הוא ינהג בשני המירוצים שנותרו לעונה, כל שחשוב הוא שלנורווגי ישנה אופציה משמעותית לנהוג ב-2010 באחת מקבוצות המשנה של שתי היצרניות.

מוטו GP: לורנצו ממשיך בימאהה

הביצועים הנאים שמציג העונה חורחה לורנצו, לא נעלמו מעיינהן של הקבוצות וגם לא מעייניו של הרוכב עצמו. בסוג של מסע אהבה עצמית השמור לנהגים ותיקים שכבר הוכיחו דבר או שניים בקריירה, הקפיד הספרדי לרמוז לאחרונה כי את העונה הבאה יעשה עבור מי שיישלם לו הכי הרבה. הונדה נרמזה כזו שתשים עליו ידיה ולאחר מכן דוקאטי הייתה בתמונה בעוד קבוצתו ימאהה שיחקה כאילו זה כלל לא מעניין אותה. והיא זו שניצחה כיוון שלורנצו חתם עימה חוזה לעוד עונה אחת.

ימאהה יודעים כי לורנצו יכול להיות אלוף העולם הבא, בעיקר עם פרישתו של ולנטינו רוסי בתום עונת 2010. נכון לרגע זה אין לקבוצה אף רוכב ל-2011 ואילך ואולי זו הסיבה מדוע לורנצו הוחתם לעונה אחת בלבד. לכשיישבו הצדדים בעוד שנה למשא ומתן, לימאהה יהיה קלף חזק – לורנצו יוותר קצת על האגו (וכסף) ובתמורה יהפוך למספר אחת.

נכון לרגע זה, מוביל רוסי את טבלת האליפות עם 212 נקודות, יתרון של 50 נקודות על לורנצו הממוקם שני. באין איום מצד קייסי סטונר (דוקאטי) שלקח פסק זמן להתאוששות בריאותית, שועט קדימה דני פדרוסה (הונדה) לו 135 נקודות. רוסי מצהיר כי למרות פער הנקודות המבטיח כלום עבורו לא סגור וביום ראשון הקרוב הוא יהיה חייב לסיים שוב בראש הפודיום בגרנד פרי האמריקני באינדיאנפוליס.

IRL: פטריק תשאר עוד עונה

למרות שלא הכחישה השמועות על מעבר אפשרי לסבב הנאסקאר, נראה כי דניקה פטריק תשאר לפחות עוד עונה אחת באינדיקאר. האמריקנית הדקיקה הודיעה כי תאריך את החוזה שלה בקבוצת 'אנדרטי גרין' עימה היא מתחרה בשלוש העונות האחרונות, למרות שהפרטים הסופיים טרם נסגרו.

ההחלטה להישאר ב-IRL נעוצה בעובדה כי קבוצתה תעבור שינוי אירגוני שיישאיר את ניהול המירוצים ביידי מייקל אנדרטי שיודע דבר או שניים על אסטרטגיה ונהיגה. פטריק מציינת כי זה יכול להיות דבר חשוב עבור הצלחתה. עוד להחלטה תתרום מוטורלה, נותנת החסות הראשית לפטריק באמצעות מותג הסלולר שלה 'בוסט'.

פרט לנאסקאר, קיבלה פטריק הצעה גם מקבוצת ה-IRL של צ'יפ גנאסי הנמנית על אחת החזקות בסבב. אולם, היא כבר הצהירה כי אם תעזוב את אנדרטי יהיה זה רק לטובת המתחרה העיקרית של גנאסי, קבוצתו של רוג'ר פנסקה. מכל העניין ישנו רק מפסיד אחד – סבב הנאסקאר שימשיך לשמש חממה לאדומי צוואר עבי כרס.

ישראלי: אלון דאי שולט באסיה

נהג המירוצים הישראלי אלון דאי בן ה-17 מאשדוד, ממשיך להוביל את אליפות אסיה למכוניות פורמולה רנו. בסוף השבוע האחרון קיים הסבב את מירוצים חמש ושש לעונת 2009 במסלול הבינלאומי של סין בשנגחאי ובשני המירוצים סיים דאי על הפודיום.

למירוץ הראשון זינק דאי רק מהמקום ה-13, אולם עם דבקות במטרה ויכולת נהיגה משובחת הוא הצליח לשפר מיקומו בצורה מרשימה. אחרי חמש הקפות בלבד, הצליח להגיע עד למקום הרביעי ועד לתום המירוץ שיפר עוד מקום אחד וסיים לבסוף שלישי. מנצח המירוץ היה לואיס חורחה סה-סילבה ואחריו טנג'יי ג'יאנג. את המירוץ השני סיים הישראלי שני כשסה-סילבה רושם לעצמו עוד נצחון וג'יאנג מסיים שלישי.

דאי מוביל את טבלת האליפות עם 141 נקודות, 11 נקודות יותר מיריבו העיקרי לתואר בנג'מין רוג' שלא הצליח להגיע הפעם לפודיום. המירוץ הבא בסבב האסייתי של פורמולה רנו יערך בסוף השבוע של ה-12 לספטמבר ואנו מאחלים לאלון דאי המון הצלחה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully